{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Su og økonomi {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Jeg har lige endnu et spørgsmål. smiley
Håber i vil hjælpe med jeres mening.

Min kæreste har jo fået nyt job. Derfor stiger han i løn.
Jeg er på SU og jeg tager lån for at vi kan få det til at hænge sammen.
Her kommer mit dilemma smiley
Jeg ved ikke, om jeg nu skal droppe mine su-lån nu når min kæreste tjener mere. Eller om vi skal beholde mine lån, evt. formindske dem lidt.
Hvis jeg beholder mine su-lån, så kan vi jo lave en opsparing til bil, hus, ferie mm., men tilgengæld kommer der jo "minus" et andet sted?

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Su og økonomi
  • #1   28. aug 2012 jeg ville klart droppe lånet så ;o) det er dejligt at have de ekstra penge, meeeen knap så dejligt når de skal betales tilbage og man så fortryder at man ikke havde stoppet det tidligere..

  • #2   28. aug 2012 Jeg starter uddannelse på mandag og vi ville lige kunne få det til at løbe rundt... Min bankrådgiver rådede mig til at søge de lån jeg kunne få i tilfælde af at bilen f.eks bryder sammen, når der er fødselsdage eller jul er det jo rart at vide man har dem..

    En ting jeg syntes er rigtig smart er at hvis jeg f.eks vælger kun at få 2000 af lånet 1 november.. Så går resten videre så jeg f.eks kan få 6000 udbetalt 1 december..

    For mig er det kun et år det drejer sig om, så det løber ikke op i det helt vilde ved at vi har det lån. Det syntes jeg også er en ting man skal have med i overvejelserne..



  • #3   28. aug 2012 Kan man søge lånet igen, hvis man først har stoppet det?

  • #4   28. aug 2012 Man behøver ik stoppe det helt - man kan bare melde det fra i de måneder, man ikke har behov for det. Så i princippet kan man jo bare gøre det hver måned

    Jeg synes,,det er rart at ha som backup, f.eks. ifm. jul osv.. Jeg tænker dog, at hvis I kan undgå det, så ville det være skønnere på lang sigt. I princippet sparer I jo bare op for lånte penge så. I kan jo forsøge jer lidt frem - eller som du selv er inde på formindske det. smiley jeg ville helt klart ønske, at jeg ku undvære det!


  • #5   29. aug 2012 Vil helt klart vælge det fra, jeg er lige færdig med min pædagog udannelse og har ikke taget lån overhoved synts det rart at man ikke skal tænke på at det og skulle betales tilbage slet ikke når det er så svært at finde arbejde, som det er lige nu, jeg ville prøve at lave uden..

  • #6   29. aug 2012 Tak. smiley

  • #7   29. aug 2012 Vi er to på SU herhjemme, og vi har ikke lån. Vil for alt i verden undgå det.
    Men du ved bedst, hvad der bedst for jer. Og det skal du bare gå efter. smiley
    Jeg ville også gerne have 2000 kr. mere om måneden, men det er en kort fornøjelse for mig, da de så skal afleveres igen på et tidspunkt.
    Men jeg går så også kun på gymnasie (2.g) og det ville derfor nok løbe ret hurtigt op i penge vi skyldte, hvis vi tog lån.


  • #8   29. aug 2012 Jeg har taget SU lån siden januar, og hvis jeg tager su lån igen, så er det kun til december. smiley
    derefter slut..


Kommentér på:
Su og økonomi

Annonce