{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

økonomi - 2 på SU {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Vi går, trods vores unge alder, og snakker om at vi skal i gang med projekt baby.
Vi er begge to på SU, så vi er lidt i tvivl om vi kan klare det økonomisk.
Hvor mange penge bruger i ca i måneden på den lille?
Hvis der er andre forældre hvor i begge to er på SU, kan i få det hele til at hænge sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  økonomi - 2 på SU
  • #1   22. nov 2012 Hvornår er i færdig med uddannelse?


  • #3   22. nov 2012 Nu kommer det jo meget an på hvilke udgifter I har og om I vil have til cafebesøg, biografture, tøj til jer osv.

    Her har vi 2 børn, hus, 2 biler og 2 hunde og jeg er på su. Vi ville slet ikke kunne klare os, hvis vi begge var på su.




  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #4   23. nov 2012 Jeg er ik på su mere, blev færdig i januar og vi levede på en sten i tre år, fordi min mand tjener penge- ufaglært plastmager, så vi fik ingen hjælp. Det var meget stramt økonomisk. Nu arbejder vi begge og har en god løn. Dog har jeg planer om at læse videre, men det bliver med fuldtidsjob ved siden af smiley

    Faste udgifter til et lille barn er der ik så meget af, vores lille er 4 måneder, starter snart i institution. Hun mangler ik tøj de næste to år, så inter tøjbudget.
    Insitutionsplads koster ca. 2400 kr om måneden, bleer for 200 kr om måneden (3-4 pk), mme og vælling maks 300 kr om mdr, grød og diverse max 200 kr.

    Jo større de er jo dyrer bliver de ift. Materielle ting..


  • #5   23. nov 2012 Fam ørdal: jeg er om ca 3 år og min kæreste er om ca 2, 5 år, hvor han er på elevløn i 1 år smiley

    Jette B: jeg vil ikke sige vi har travlt, vi ved bare hvad vi gerne vil smiley

    Vi har ca udgifter for 8500 med alt betalt.

    Vil helt klart hellere printere den lille frem for et café besøg. Det er heller ikke noget vi gør det helt store i nu. Lige nu er vores prioritet at spare op til de første udgifter.


  • #6   23. nov 2012 Hvis jeg skal være hudløs ærlig - så synes jeg at I skal vente til I begge er færdiguddannet, når I nu heller ikke er ældre end I er......

    Rejs - oplev verden og hinanden lidt endnu...... smiley Nyd jeres tosomhed.... rend ud i verden og slå jer helt løs smiley

    Nu kunne jeg også læse i din profil - at du er nervøs for din vægt - så sæt dig et personligt mål.... med en ny livsstil evt...


    Det er VIRKELIG ikke for at være streng eller bestemmende.... Det er bare mit råd med hånden på hjertet....



    Og det koster altså en del penge at have børn, alt er selvfølgelig prioritering .... men ja..... smiley


  • #7   23. nov 2012 Altså man kan godt få det til at hænge sammen. Min mand er på su og jeg går på hg, men får den betalt via kommune. Og vi kan godt leve. Hvis i har su lån. I vil kunne søge om bolig støtte og friplads til vuggestuen. Men jeg får så mere end hvad man får på su med lån.

    Jeg ville råde jer til at vente til du er ved at være færdig med uddannelsen. Lidt mere fordi det jo kræver meget


  • #8   23. nov 2012 Camilla: "vi andre skatteydere" synes jeg egentlig ikke du kan dunke mig i hovedet med. Jeg har i de to år jeg gik på gymnasiet og nu arbejdet og betalt lige så meget skat som du har, og det samme med min kæreste, så vi har i princippet været med til at finansiere tilskud lige så meget som du.. smiley

    Kan godt se at det vil blive hårdt at tage uddannelse mens man skal tage sig af en baby, men bagefter uddannelse vil heller ikke være et godt tidspunkt da man så skal finde job osv. Tidspunktet tror jeg aldrig vil blive det helt rigtige, men man får det til at blive et godt tidspunkt og får det bedste ud af det smiley


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #9   23. nov 2012 Jeg vil altså sige at det er en fordel at læse imens børnene er små. Jeg startede med at læse da mine drenge var hhv. 11 og 23 måneder gamle. Det er dejligt at læse, man disponere mere over sin tid, end når man arbejder..

  • #10   23. nov 2012 Moaren: det er også det jeg foretrækker ved at få barn under uddannelse. Mit studie er ofte på omkring de 15 timers undervisning, resten er opgaver. Min kæreste er i skole Max 3 dage i ugen, og tit kun til kl 12

Kommentér på:
økonomi - 2 på SU

Annonce