{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Feriepenge {{forumTopicSubject}}

Thomas:

Hej BG

Sidder med lidt usikkerhed omkring dette, og kan være nogle herinde måske kan svare på det smiley

Pt, har Julie et deltids arbejde, og for ikke nok løn, så kontanthjælpen ligger resten til. men nu her fra d. 1 af, til d. næste 1, har hun nok timer til det giver mere end kontanthjælpsatsen, så der bliver hun meldt ud af jobcenteret indtil hun skal på barsel d. 4 Okt. (Måned før termin).
Mit spørgsmål ligger så ved om vi kan få udbetalt hendes ferie penge, imens hun ikke skulle stå til at få kontanthjælp den her måned.
Jeg ved vi ikke kan når hun for kontanthjælp, el. det må vi ikke.
Men det heller ikke det, det omhandler.
Bare om vi må/kan gøre det nu uden at få et bagsmæk, imens hun ikker er "medlem" hos jobcenteret denne ene måned her?
Hun kommer jo på kontanthjælp igen når hun kommer på barsel.

I må alle have en forsat god weekend smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feriepenge
  • Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #1   1. sep 2012 Ved ikke helt om jeg har forstået det rigtigt, men hun skal arbejde den måned ikke? Jeg tror at hvis hun skal have udbetalt sine feriepenge, skal hun afholde ferie..

• #2   1. sep 2012 Det er ferie penge fra 2011, fra hendes tidligere arbejde.

Hun har arbejdet i nogle månedere nu. Men det den her måned arbejder hun lidt mere, og giver en løn som er mere end kontanthjælp, derfor bliver hun afmeldt fra på mandag af i jobcenteret. Men bliver så tilmeldt igen, d. 4 Okt, da hun går på Barsel der, da hun bliver opsagt på hendes arbejd der.

Spøgsmålet er bare om hun kan få pengene udbetalt den her måned, uden smæk fra jobcenteret? Hun ville bruge ferien den sidste uge af hendes arb og er blevet bevilliget.
    Spørgsmålet er bare, om jobcenteret giver lyd fra sig.

• #3   1. sep 2012 så længe hun arbejder eller får kh kan hun ik få sin ferie ud uden at det giver smæk venter i dog til den 4 oktober med at be om dem sker der intet da hun ik kan afholde ferie da hun er på barsel . en ting jeg fatter hun bliver opsagt siden hun går på barsel det må hendes arbejdesgiver ik og i kan køre sag hvis det er.

• #4   1. sep 2012 Det er aftalt på forhånd at hun bliver opsagt der.

• #5   1. sep 2012 Men hvis hun for feriepengene udbetalt efter d. 4, så redigere de vel i kontanthjælpen så det passer med feriepengene går jeg udfra?

• #6   1. sep 2012 nej det gør de ik da hun ik kan og må afholde dem kommer de blot til udbetaling uden de skære i noget. det det samme om du arbejder eller ej

• #7   1. sep 2012 Hvis feriepengene er på under 10'000 kr, så er der ikke nogen problemer i at få den udbetalt.
    Men hvis hun alligevel går på barsel om en måned, hvorfor så ikke vente med at få den udb der.. Så burde der ikke være nogen problemer overhoved (i og med at det ikke er kontanthjælp man er på, under barsel)

• #8   1. sep 2012 Jeg vil råde dig til at ringe og spørge på ydelseskontoret. Jeg tror nemlig hun bliver trukket i kontanthjælp, da hun har anden forsørgelse, når hun får udbetalt feriepenge men jeg er ikke 100 % sikker.

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

#9   1. sep 2012 Jeg er også ret sikker på at hvis hun er på kontanthjælp bliver de modregnet der. Men hvis hun vælger at holde en uges ferie i mens hun arbejder og ikke er i kontanthjælpssystemet, er det jo ingen problem.. (tror jeg ikke:-))

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

#10   1. sep 2012 Men ja, ring på kommunen for at være helt sikker:-)

• #11   1. sep 2012 Loise F***

Det var nemlig det samme jeg tænkte, der er hun ikke i systemet i det måned, så kunne ikke se hvorfor de skulle kunne komme efter hende der hvis hun fik udbetalt ferie pengene der.
    Men når hun er på barsel for hun penge fra systemet, så tænkte at de nok ville modregne det der nemlig.

• #12   1. sep 2012 Det med feriehindring iforbindelse med barsel gælder kun i ferie sæsonen fra 1 maj til 1 septemper . Og i og med hun ikke har været forhindret må hun vente til 1 maj 2013 med at få dem udbetalt smiley

• #13   1. sep 2012 Hvad er problemet med at få dem udbetalt når hun ik er i systemet i den her måned?

• #14   2. sep 2012 hvis man får feriepenge udbetalt mens man er på kontanthjælp bliver det modregnet udanset beløb.

men om hun kan få det udbetalt nu eller skal vente ved jeg ikk noget om

Kommentér på:
Feriepenge

Annonce