{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Er SÅ skuffet :-/ (har brug for jeres mening) {{forumTopicSubject}}

Min onkel holder 60 års fødselsad i aften. Ret spontant ringede han mig op i sidste weekend, og inviterede min søster, min kæreste og mig med. Vi ville selvfølig gerne fejre ham, og blev ret bevæget over at han havde fortrudt at han ikke havde inviteret os, så både min søster og jeg skyndte os at ringe rundt til venner og veninder for at få en børnepasser.

Jeg fik fat i min veninde, som sagde at det kunne hun godt. Det drejer sig om i aften fra klokken 17 og frem til 24/01 i nat (vi skal ikk for sent hjem da jeg skal på job imorgen). Det ville hun gerne, især når det ikke drejede sig om flere timer.

Men så møder min kæreste hende med hendes kæreste igår da han var ude med hunden, og mens deres hundene leger få min veninde lige slynget ud at det altså ikke er hende der kommer op imorgen aften (idag), men hendes kæreste! Jeg var mundlam da Søren fortalte mig det. Vi kender som sådan ikke hendes kæreste. Vi har mødt ham nogle gange på gaden, og snakket om byggeprojekt (de er igang med at renovere deres lejlighed, og vi er igang med at lave køkken). Og vi har været oppe og spise hos dem én gang efter de begyndte at komme sammen.

Jeg ved ikke så meget om ham, andet end han vist nok er udd. pædagog, eller har arbejdet inden for noget børnepædagog fag, og så ved jeg han lider af socialforbi. Han er på KH da han har nogle smerter, og derfor ikke mener han kan arbejde. Han har selv renoveret hele min venindes lejlighed (revet væg ned, og lavet køkken-al-rum, og istandsat stuen (som nu er soveværelse). Mere ved jeg ikk. Jeg syntes han virker sød nok, men når det kommer til at passe mit barn, føler jeg at han er en total fremmed.

Skal jeg eller kæresten blive hjemme, selv om vi begge trænger til at komme ud lidt? Skal jeg tage og slappe lidt af, og så trøste mig med at det trods alt kun er denne ene gang og han jo har arbejdet med børnepædagogik?

Jeg kan godt forstå at min veninde har været nød til at tage på job. Hun er en af dem der er ramt af krisen, og kan ikke finde job, så hun arbejder to forskellige steder som tilkaldervikar, og skraber kun lige penge ind til dagen og vejen, men jeg havde nettop kort for inden smilet ved mig selv over at jeg har så god en veninde der gerne siger nej til at job, for at passe min datter. Da jeg så finder ud af at hun får sin kæreste til det, følte jeg mig virkelig skuffet over hende. Hvorfor siger hu det først dagen før? Hvorfor ringede hun ikke bare til mig og sagde det?


Hvad ville i gøre ? Hvordan ville i have det? Ville i konfrontere veninden?

Undskyld det blev lidt langt, men håber i har mod på at læse det, og svare på det. Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er SÅ skuffet :-/ (har brug for jeres mening)
  • #1   15. sep 2012 Den var bare ikke gået her. Jeg var blevet hjemme med mine børn, hvis ikke en anden kan passe dem

  • #2   15. sep 2012 Har jeres datter mødt kæresten og hvad synes hun om ham?

    Jeg kan godt forstå du er sur og skuffet, det ville jeg også være!
    Og jeg ville aldrig sende en kæreste hen at passe for mig, når jeg havde en aftale. Men jeg kan godt forstå hvorfor din veninde mener han kunne træde ind i stedet, hun burde bare spørge jer ad.

    Ville du føle dig tryg ved ham? Og hvordan tror du jeres datter vil reagere?


  • #3   15. sep 2012 Jeg ville også selv vælge at blive hjemme også ville jeg nok spørge min veninde hvorfor hun ikke havde ringet til mig og spurgt omkring hendes valg.


  • #5   15. sep 2012 Synes ikke man kan tillade sig det lige meget hvad at tage det valg på egen hånd som veninde.
    Kan godt være han er kanon god til børn. Men vedr. børnepasning, er der kun to der bestemmer pasningen, og det er moren og faren. Og de spurgte hendes veninde, og ikke hendes venindes kæreste. Så må hun sku ikke begynde at sende den bold videre til en anden el. helt tredje.
    I hvert fald ikke uden tilladelse for forældrene.
    Hvis jeg var i jeres sted, og jeg kom op for at aflevere den lille, og jeg fandt ud af det på den måde, så var jeg blevet godt sur, og blevet hjemme i hvert fald.


  • #6   15. sep 2012 Vores datter kender ikke min venindes kæreste. Jeg er ikke i tvivl om at han er en dygtig børnepasser, og han bestemt ikke vil min datter noget ondt. Jeg stoler også på min venindes dømmeskraft, og ved hun ikke ville sende hr. hvem som helst. Men der er flere aspekter i det, set fra mit synspunkt:

    1) Som nogen allerede har skrevet, så er der kun to der bestemmer hvem der skal passe mit barn, og det mig og min mand

    2) Hun har indgået en aftale, som hun for det første ikke kan overholde, for det andet ændre hun den uden at give mig direkte besked (aftalen er indgået med mig, og ikke med min mand)

    3) Pasningen foregår i mit hjem, som lige pt ikke er up to date. Her roder ualmindeligt meget pga byggerod, og jeg har ikke en jordisk chance for at sørge for her ser pænt ud (ved godt det er ren og skær forfængelighed, men jeg er sq ikke meget for at likke mennesker ind i mit hjem som jeg næsten ikke kender, og slet ikke når der ser ud som her gør)

    4) Det vigtigste punkt af dem alle! Gabby skal være tryg ved den der passer hende, ikke kun mig og faren. Og da hun ikke har mødt ham før, regner jeg ikke med at hun bare sådan lige acceptere at være alene med en fremmed.

    Hendes kæreste har ikke mulighed for at komme før. Har lige fået afvide af min mand, at min veninde først skal være på job klokken halv elleve i aften, og hendes kæreste har ikke mulighed for at være her på samme tid som hende, således at Gabby og ham kunne se hinanden an. Dvs. han skal overtage pasningen efter gabby er lagt i seng, men tænk nu hvis hun vågner og er bund ulykkelig. Så står der en vildt fremmed mand bøjet ind over hende og skal trøste. No way!!!!


  • #7   15. sep 2012 Jeg har dog lige snakket med Gabbys Gudfar, og han vil gerne overtage børnepasningen, når min veninde skal på arbejde :). Jeg har også snakket med min veninde, og fortalt hende at jeg ikke syntes det er ok den måde hun har håndteret det på. Hun var meget ked af det, og kan godt selv se hun ikke har tænkt sig helt godt om. Hun kunne også godt sætte sig ind i vores situartion :).

  • #8   15. sep 2012 Altid noget din veninde godkender fejlen. Sku ikke alle der gør smiley

  • #9   15. sep 2012 Thomas og Julie- Helt enig :). Hun er faktsik en super dejlig, og god veninde tiltrods for hendes lille brøler med børnepasningen i aften smiley

  • #11   15. sep 2012 Jeg er rigtig glad for at høre at I fandt en god løsning, og at du og din veninde har fået snakket det igennem.

    jeg håber I får en rigtig dejlig aften! Alle sammen!


  • #12   15. sep 2012 Amalie ja det var skønt at få det ud af verden så man ikk skulle spilde mere energi på at spekulere over det :). Tak skal du have, i må også have en super god aften alle sammen smiley

  • #13   15. sep 2012 ACS tak skal du have smiley og også god aften til dig smiley

  • C
    C Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 39
    #14   15. sep 2012 Hmm.. Kunne din datter ikke bare komme med til fødselsdagen... :S

  • #15   19. sep 2012 Det syntes jeg ikk hun skulle. For det første fordi fødselarer altså min onkel havde besluttet at det skulle være en børnefri fest. For det andet syntes både min mand og jeg at vi trængte til at komme ud sammen for engangs skyld. Desuden var der en af gæsterne der endte med at lave voldsom ballade fordi han havde fået for meget at drikke, så jeg var sq glad for vi ikk havde taget hende med. Men nu var det ikk så meget min datter, og hvad vi skulle stille op med hende der var mit største problem. I værste tilfælde, måtte en jo bare blive hjemme. Det var mere min veninde der bar sig uheldigt ad.

Kommentér på:
Er SÅ skuffet :-/ (har brug for jeres mening)

Annonce