{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Er du udd. inden for SOSU området..???? {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Er du uddannet social-sundhedshjælper eller assistent..???

Hvis ja, hvorfor valgte du lige netop den uddannelse..???
Hvordan har skole opholdene været..??
Kan du ikke fortælle lidt om hvad du ellers syntes om selve uddannelse og arbejdet...

Grunden til mit indlæg skyldes at jeg går og overvejer denne uddannelse.... Og kunne derfor godt tænke mig og høre fra nogle som er i den verden... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du udd. inden for SOSU området..????
  • #1   3. okt 2012 Jeg tog Social- og sundhedshjælperen og efterfølgende assistenten . Og jeg tog uddannelsen fordi jeg godt at lide at have med mennesker at gøre, og at kunne gøre en forskel, som jeg bestemt mener man gør i det fag, selvom det tit blev set som "uddannet røvtørre" . Og mener at man helt bestemt skal have ben i næsen for at være indenfor et fag.

Mine skole ophold har været super gode. Gode lærer , dog er der RIGTIG meget at lære på RIGTIG kort tid, især på assistenten. Men ligeså snart man så er kommet i praktik har man lyn hurtigt kunne se sammenhængen med det på tavlen og det i virkeligheden . Mine praktikker har også været helt fint, man kan desværre komme ud for at komme et sted som ikke lige lever op til det man forventer og møde nogle af de "gamle tanter" som ikke altid er lige medgørlige for os nye i faget, men det lære man at håndter hen af vejen smiley

Når alt kommer til alt har jeg været rigtig glad for jeg tog de uddannelser og har udviklet mig personlig SÅ meget i forløbet i uddanelserene . MEN når det så er sagt, så sidder jeg her med en barsel som lige er sluttet, og egentlig IKKE ønsker at komme tilbage i faget (Dog gerne på sygehus, men de hænger ikke ligefrem på træerne) da der bare er så meget negativt inden for det, synes jeg ! Man knokler røven ud af bukserne, og det skulderklap man lige kunne have brugt ofte det kommer bare ikke ! Man bliver ikke tilgode set nok i det fag efter min mening.

Håber ikke det blev for rodet og du fik svar på noget af det du søgte smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #2   3. okt 2012 Jeg vil sige at der ikke længere er tid til det hyggelige omk beboerne det er mere praktisk nu..

• #3   3. okt 2012 Blev færdiguddannet som asistent for 2 år siden.
    Jeg valgte den uddannelse, fordi jeg i et par år, havde arbejdet som ufaglært afløser og derfor var ret sikker på, at det var den vej jeg skulle gå.
    Jeg har valgt at tage assistenten, fordi jeg godt kan lide det større ansvar og de flere faglige udfordringer der følger med, og det giver også lidt flere jobmæssige muligheder i forhold til hjælperen.

Nu syntes jeg ikke det var så slemt at komme på skolebænken, men hvis ikke man er så "skoleminded" kan det være lidt en udfordring, da der er meget at lære specielt på assistenten. Dog er skoleperioderne ikke længere end de er til at overskue, og som Louise skriver så er det nemt når man kommer ud i praktik, at sætte teori i forhold til praksis.

Der er mange praktiske ting i arbejdet, der er desværre ikke nok tid til den personlige omsorg, som mange inden for faget nok helst vil yde.

Jeg er ansat på en aflastningsafdeling, hvor der er stor udskiftning i de borgere jeg hjælper, ligesom der er mange flere faglige udfordringer end på et almindeligt plejehjem.
    Jeg elsker mit arbejde, noget af grunden til det er lige netop den afdeling jeg er på. Jeg ville kede mig, hvis jeg var på et almindeligt plejehjem, hvor det er de samme borgere hele tiden, men det er mig der personligt har det sådan. Selvom man nogen gange kan få den opfattelse, at der ikke bliver sat pris på det arbejde man gør, så er det stadigvæk utroligt givende for mig, for jeg ved at jeg hver dag er med til, at gøre livet lidt mere tåleligt for den enkelte.

• #4   3. okt 2012 Tak for jeres svar de har virkelig været brugbare... smiley
    Jeg har en anden uddannelse i forvejen, (detailslagter) men har hele mit liv haft en brændene lyst til at arbejde med mennesker, i alle aldre... Jeg har arbejdet i børnehave i 1 år, er vikar i psykiatrien, samt skal til jobsamtale ang. vikar i hjemmeplejen...

Jeg har i mange år ville tage pædagog uddannelsen, men jeg har hørt flere og flere være kede af deres pædagog job, så derfor går jeg over overvejer denne her vej i stedet for...

Lige pt går jeg på et grundforløb som der ikke er nogen fremtid i, er på SU... Ved i om der er mulighed for evt. igennem kommunen at komme ud i noget praktik, eller andet for at få lidt mere indsigt til denne verden...????

• #5   3. okt 2012 Jeg ved der er nogle kommuner, som har det der hedder rotationsprojekter, hvor man er i praktik på plejehjem/ i hjemmeplejen i et år og herefter er sikret optagelse på uddannelsen.
    Hvordan vilkårene er mhs. til løn osv ved jeg ikke, men SOSU skolen ved med garanti, om det ku være en mulighed for dig.
    Ellers er der jo muligheden som ufaglært afløser, som sikkert er det du skal til samtale som. Det var sådan jeg startede ud, og på den måde ser man hurtigt "bagsiden" af medaljen, forstået de til tider skod arbejdstider osv. men lad ikke det afskrække dig, hvis du brænder for det.

Kommentér på:
Er du udd. inden for SOSU området..????

Annonce