{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Anne S
Anne S
Tilmeldt:
21. mar 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

Svær beslutning {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg er blevet inviteret til to barnedåbe samme dag, og ka ik finde ud af hvilken en jeg ska ta til...

Den første invitation jeg fik, er fra min kærestes storebror og hans kærestes datters barnedåb. Da de gav os invitationen en dag vi var sammen, sagde vi selvfølge ja med det samme til at komme, da vi ik regnede med at sku nogen andet vigtigere den dag ( og så er de jo familie)

Et par dage efter fik jeg så den anden ivitation. Det var fra min bedste veninde, gennem snart 20 år, som har en søn der ska dødes samme dag.. Da hun ik rigtig har snakket om hvornår de ville holde hans dåb, havde jeg jo desværre ik mulighed for at vide at det blev samme dag som den anden..

Mit problem er så, at jeg enromt gerne vil til min venindes søns dåb, da vi jo har været veninder i snart 20 år. Men føler bar ik rigtig at jeg ka være bekendt at sige fra til den anden, da de jo lige som er familie..

Hva ville i gøre..? Er det ok at melde fra til familiens og så vælge venindens i stedet for..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær beslutning
  • #1   12. okt 2012 Synes jeg ikk du kan være bekendt når du har sagt ja.

  • #2   12. okt 2012 Har du ikke fortalt veninden at du var inviteret til barnedåb den dag allerede? Jeg var heller ikke sprunget fra den i familien...

  • Anne S
    Anne S Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #3   12. okt 2012 Jo det har jeg fortalt, men først da jeg havde fået invitationen fra hende.. Og hun siger jo selvfølgelig oss at jeg ska ta til den anden. men jeg er bar ked af at sku "gå glib af" hendes søns dåb, da hun betyder så utrolig meget for mig....

  • #4   12. okt 2012 Æv..Så er det ærgeligt du ikke fortalte hende det før du fik invitationen, så kunne det jo tænkes hun havde lagt den på en anden dato...

  • Anne S
    Anne S Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #6   12. okt 2012 Dina snart mor til 2:
    Det var oss sådan jeg havde tænkt lidt på at gøre... Men ved bar ik om jeg ka være bekendt at sige nej til den anden.. Min kæreste har oss sagt til mig at jeg helt selv må bestemme, og at han jo altså ta til sin brors datters dåb (hvilket jeg er hekt forståelig med)


  • #9   12. okt 2012 Kunne man ikke vælge og tage med i kirke ved den ene og festen den anden tænker jeg ?
    Hvor længe har i været sammen ?


  • #11   12. okt 2012 Nu har det ko intet og gøre med hun ikke GIDER - men der står altså en veninde igen 20 år - op i mod en familie hun måske har kendt i 11/2 - 3 år ..

  • #12   12. okt 2012 Jeg ville se om vi ikke kunne dele os.

    Så manden tog til familien, og jeg til veninden smiley


  • #13   12. okt 2012 Jeg ville gøre så i delte jer. Så er i jo repræsenteret til begge fester smiley

  • #14   12. okt 2012 Man siger ja til den man får først..

  • #15   12. okt 2012 Jeg havde også valgt min veninde.. og evt set om jeg kunne nå begge ting

  • #17   12. okt 2012 Jeg synes det er skrupforkert når man har takket ja til en invitation, også fordi der kommer noget "sjovere" så vil man hellere det.

    I har takket ja til familiefesten, så kan i ikke sige nej nu. Det er skide ærgerligt, men så må i se om i kan tage derhjem senere eller noget i den stil.


  • #18   12. okt 2012 Jeg havde valgt og tage til venindes.. Ellers havde vi nok bare delt os

  • Anne S
    Anne S Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #19   13. okt 2012 Hold da op en masse kommentarer =)
    Vil prøve om jeg lige ka skrive tilbage på dem alle =)

    Camilla - mor til Dina:
    ja det er min kærestetes niece =)

    **Lulle - mor til fantastiske Emil <3:´
    Sådan havde jeg oss tænkt på at gøre =) Vi har godt nok været sammen i 6½ år, og min kærestes bror og kæreste har været sammen i al den tid oss...

    FruStolpe
    *071010*:
    Det har oss været meningen hele tiden, Min kæreste skal uden tvilvl til hans nieces dåb, kunne aldrig finde på at be ham om at droppe den dåb, frem for min venindes søns dåb =)

    Amandamus:
    Som jeg skriver til FruStolpe *071010*, så har det oss været meningen hele tiden, hvis det er jeg vælger venindens =)

    *Anonym - nu mor til lillemanden*:
    Grunden til at vi sagde ja til kærestens nieces dåb så hurtigt, var jo fordi at vi ik lige regnede med at der ville komme andet som ku være vigtige, og vi var sammen da vi fik invitationen, så vi ku lige så godt sige ja med det samme. Min veninde har slet ik snakket eller overhovedet nævt noget om at de ville holde dåb allerede nu ( hendes søn er 1 måned yngre end min kærestes niece), derfor havde jeg slet ik på foremmelsen at jeg ville få en invitation der fra allerede nu...

    Pernille G.P *MOR*<:
    Det har ik noget at gøre med at jeg sys at min venindes søns dåb er sjovere en den anden.. Sagen er den at hun har været min veninde gennem snart 20 år, og hun betyder rigtig meget for mig. derfor vil jeg være ked af at "gårglip af" hendes søns dåb..



    Men tror jeg har taget en beslutning.. Jeg vælger at ta i kirken til min kærestes nieces dåb, og så videre til festen ved min venindes søns dåb.. Og det er kun mig som tar videre, min kæreste blir ved hans nieces fest =)


  • #20   13. okt 2012 Ts - ja okay det Self nogen år - men stadig ..
    Eg vil jo mene veninden er der hvis der går noget galt ikke sikkert
    De andre hvis du forstår .. Sys det super fin måde og høre det på smiley


  • #21   13. okt 2012 Thomas:
    Jeg vil så uden at lyde negativ, sige det er lidt din egen skyld. Du skulle havde sagt til veninden at du godt kunne "hvis" det ikke lå på samme dag som den invitation du allerede har sagt ja til. Ellers må du/i tage til begge to samme dag, selvom jeg personligt ikke syntes man kan være det helt bekendt, men at det nok kommer an på hvordan dagen forløber sig med den første dåb. Jeg syntes man tag til sådan noget sammen som par, og invitationen var også til jer, og ikke kun din kæreste. Men det så bare min mening.
    Og man skal ikke ligge de to sider op imod hinanden hvem man har kendt længst heller. For så vil veninden altid komme til at være vigtigst.


  • #22   13. okt 2012 Det var heller ikk bogstaveligt ment at det var sjovere. Men har man sagt ja, synes jeg det er uopdragent bagefter at sige nej. smiley

  • #23   13. okt 2012 Thomas - man kan sq heller ikke som veninde sætte modparten i det dilemma at HUN skal vælge en anden dag for bedste veninden ikke kan .. Come ón ..

  • #24   14. okt 2012 Det er et dilemma ja, men så må det sku være først til mølle. Jeg syntes det forkert at sige hvem der er vigtigst, så må man se om man kan tage til begge to. Når man allerede har sagt ja til en.
    Fordi hun har kendt veninden i så mange år, burde ikke gøre den store forskel på priotet, men at veninden burde være mere forståelig for det at hun altså allerede har sagt ja.


  • Anne S
    Anne S Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #25   14. okt 2012 Min veninde er skam helt forståelig, og siger oss, at jeg bar ska ta til den anden, da jeg jo fik den invitation først... Men det er mig som ik vil "gå glip af" hendes søns dåb... Men som jeg har skrevet, så har jeg taget en beslutning =)

    Det ska oss lige siges, at min kæreste han er ik en del af den her beslutning, da det hele tiden har været meningen, at han ska til hans nieces dåb (og KUN den dåb).. Han er slet ik inviteret med til min venineds søns dåb..


  • #26   14. okt 2012 Fin løsning at tage til begge, men hvorfor i alverden er din kæreste ikk inviteret til din venindes?

  • #27   14. okt 2012 Veninde gennem 20 år, og din kæreste er ikke inviteret? Hmm..

  • #28   14. okt 2012 Synes også det lyder mærkeligt han ikke er inviteret:/

Kommentér på:
Svær beslutning

Annonce