{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

barseldagpenge - hvor længe??? {{forumTopicSubject}}

Hej piger. Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvor lang tid man er berettiget barrseldagpenge, uden man falder helt vildt meget, som an gør når man er i arbejde f.eks. hvis man har barsel over 7 mdr?

Sagen er den at jeg er ansat i vikariat til den 17 marts, er sat til og føde den 18 marts. Kan jeg så få barseldagpenge af den dato???

Er meget forvirret omkring det her. Og har forsøgt og ringe, men forstår ikke helt hvad de siger.. :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barseldagpenge - hvor længe???
  • #1   8. jan 2013 Jeg er rigtigt meget i tvivl om hvor meget barsel jeg skal tage. Kommer self an på hvor meget man får udbetalt og om man falder i barseldagpenge, efter et vis tid???



  • #2   8. jan 2013 Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det rigtigt. Men du får barselsdagspenge fra den dag du føder og til din barsel ender.
    Du for samme sats hele perioden.
    Du kan vælge og forlænge din barsel med 8 uger. Så bliver pengene fordelt til de uger også også får du mindre om måneden.


  • #3   8. jan 2013 Du kan altid meddele dem midt i perioden hvis du får arbejde, så stopper udbrtalingen og kan du gemme resten til barnet er ni.

  • #4   8. jan 2013 Hvad så hvis jeg går over tid``?? Ved du så hvor man får penge fra?? Jeg går jo oprigtigt på barsel den 18 jan fra mit nuværende job. men kontrakten ophører den 17 marts..

    Hvor lang er en en hel periode barsel??? Hvor mange uger???

    Skønt nogle skønne damer kan hjælpe herinde


  • #5   8. jan 2013 Kan man godt ændre sin barsel, altså forkorte den ned??? Hvis jeg nu får job efter 6 mdr??

  • #6   8. jan 2013 Tæller de 52 uger sammen med de 8 uger jeg går fra inden???

    Wow det er svært det her.. Meget forvirrende sysn jeg.,. Jeg må jo få penge et sted fra når jeg er gået på barsel når min kontrakt ophører??


  • #7   8. jan 2013 Mine forældre har sagt at de gerne vil tage den bette i det første stykke tid hvis jeg får job og ingen plads har til hende..

    For hvis jeg ikke får job efter endt barsel skal jeg jo på dagpenge. og ved jo ikke hvor længe jeg skal gå hjemme, så vil det være dumt og betale til dagpleje.

    Men det må man måske ikke??


  • #8   8. jan 2013 Jeg er offentligt ansat smiley
    Men dvs at kommunen tager over end at udbetale barseldagepnge fra den 17 marts, når jeg ikke længere får barselpenge fra mit nuværende job?? smiley


  • #10   8. jan 2013 ved ikke om det gælder når du er i vikariat... alt efter hvad din kontrakt lige siger ellers er det jo igennem din fagforening..
    men så er det 4 uger før termins datoen.. og går du over har det ingen betydning.. og så de næste 52 uger på barselsdagpenge fra den dag du føder..
    og de har jeg på en 4 ugers periode udbetalt omkring 11000 og på en 5 ugers periode (som der er 2 gange om året. mener det er feb. og juli) der har jeg 14500 kr udbetalt..


  • #11   8. jan 2013 nej jeg har lige tjekket alt mit igennem og det er kun 2 ganeg om året.. det samme med at der er 2 mdr i året hvor man får løn udbetalt 3 gange (hvis man er 14 dags lønnet )

  • #12   8. jan 2013 Det er nu altså 4 gange man få 5 ugers og 8 gange man får 4 ugers. Sådan har jeg i hvert fald haft det på dagpenge smiley
    Hvad man får udbetalt kommer jo an på hvordan ens fradrag ser ud. Men en ca. månedsløn (hvis man skulle regne det ud på en hel måned) på dagpenge er ca. 17000 før skat.


  • #13   8. jan 2013 jeg har lige regnet hele mit år ud.. og tjekket min sidste barsel igennem hvor jeg var på barselsdagpenge... der fik jeg kun 5 ugers udbetaling 2 gange.. jeg er i esbjerg kommune, så ved ikke om det er forskelligt

Kommentér på:
barseldagpenge - hvor længe???

Annonce