{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Autisme {{forumTopicSubject}}

Hejsa...puha der sker rigtig meget her pt.... Min datter som fylder fire til september er en del bagefter. et hele startede i dagpljeje hvor ppr lavede nogle test...den første viste at hun var bagefter på nogle områder men foran på andre. den sidste viste dog hun var med og de mente derfor ikke der skulle ske mere......Maya startede i børnehave sidste år og er blevet testet igen og vi har nu efter at hun er blevet testet på sygehuset fået ergoterapeut ca to gange om ugen i bh og afventer svar på om vi kan få støttepædagog. Der er sket rigtig meget og hun udvikler sig rigtig meget, men er stadig bagefter...I næste måned skal vi ha lavet en scanning af hendes hoved for at se om der er noget der hæmmer hende. puha mor er nervøs smiley

jeg har tænkt lidt på det sidste stykke tid om hun har noget autisme, da hendes hverdag skal være meget struktureret, hun gør tingene på samme måde hver gang og ligger tingene ikke perfekt kan det gøre hende helt hysterisk....skal snart ha møde med de forskellige fagfolk igen og vil spørge ind til det men undre mig over de ikke selv har tænkt tanken...

Jeg Kunne godt tænke mig at få kontakt med andre der har børn der er bagud i udvikling og børn med autisme, så håber at høre fra nogle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autisme
  • #1   16. apr 2013 Det lyder lidt som autisme, men jeg har kun den forstand på det som jeg har læst mig til.

• #2   16. apr 2013 Har også kun det som jeg har læst og den smule som jeg ellers kender til det

• #3   16. apr 2013 Autisme er vel egentligt mere kendetegnet ved altid at have udtalte vanskeligheder i de sociale relationer og kompetancer fremfor strukturbehov og genkendelighed. Det at have brug for struktur og genkendelighed , hjælp til overgange mellem aktiviteter ses ved rigtig mange forskellige "diagnoser" f.eks så forskellige områder som tilknytningsforstyrrelser, præmature børm adhd, sansetab( f.eks svagtseende og hørehæmmede ) og mange andre typer børn.

• #4   17. apr 2013 har kigget symptomerne igennem på nettet som bl.a. er meget kilden, ikke glad for man røre hænder og fødder, ha svært ved at dele tanker og følser, trække sig væk og lege selv eller sidde ved andre og lege selv, ha svært ved at forstå beskeder osv. det er nogle af de ting som jeg kan se i min datter...når hun skal putte sin dukker f.eks kan hun gå helt i panik hvis dynen ikke ligger rigtig eller krøller....strukturbehov og genkendelighed er også en stor del af det at ha autisme

• #5   17. apr 2013 Jeg har en tæt på som er Asperger, som er en gren af autisme. Det er ikke autisme i så udtalt grad men nogle af de samme autismesymptomer i mildere form. Som at være bagud, "kejtet" motorisk som lille, strukturbehov og lignende og f.eks lege alene og sådan. Men som kan klare sig selv som voksne og have venner ligesom alle andre og gå i almindelig skole.

det er også en diagnose indenfor autismespektret som der faktisk er mange flere der har.
    Det kunne også være en mulighed måske?

Kommentér på:
Autisme

Annonce