{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

hjælp til råd om afføring {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har lige brug for lidt råd og hjælp her
Min søns afføring er rigtig knoldet og hård
Han blir 10 mdr. Her d.10

Hvad kan man gi ham udover laktulose som jeg helst vil undgå

Han får sveskemos i sin grød hver morgen
Både for at gi smag men også fordi vi alt for sjælendt har afføring

Håber nogle kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til råd om afføring
  • #2   2. maj 2013 Ja som Dina skriver. Meget mere vand i ham, og vandholdige frugter.

  • #4   2. maj 2013 Super tak jeg vil prøve at købe noget i morgen også vil jeg bruge vand til hvert andet måltid i stedet for mælk

    Tænkte på må børn godt få kakao mælk med måde self.
    Ikke hver dag men ind i mellem som hygge


  • Lian & co..
    Lian & co.. Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 96
    #7   2. maj 2013 Jeg ved også at mælk giver hård mave.

  • #8   2. maj 2013 Avokado er også rigtig godt! smiley

  • #9   2. maj 2013 Sophia hun får også hård mave med det samme hvis vi springer hendes sveskemos over.
    Hun får sveskemos hver eftermiddag.


  • #10   3. maj 2013 Hvor sveske mos må man entlig gi dem af gangen tænker mere så de ikke skider sig ihjel

  • #12   3. maj 2013 Emma døjer også med aff og har gjord sid en hun blevet født,

    Hun får kun et glas mælk om morgen og et halv til aftens maden ellers er det kun vand resten af dagen, pga mælke produkter binder hårdt i maven,

    Også får hun vindruer blommer og kiwi , omgikkes så tit banan da den også kan give hård mave, ellers plejer give halv banan og lidt rosiner,

    Men. Ikke for mange rosiner bare lige en 6-8 stk, og ikke hver dag, de ikk sinde for børn som man regner med.

    Jeg bruger også frugt stænger eller fign stænger .

    Men tænk meget om spare på mælke produkter de rigtig slemme for maven, jeg kan se vis emma både får yoghurt og mælk fx om morgen og et glas mælk til middags så hun hård knoldet aff om efter middagen


  • #13   3. maj 2013 Victor havde også meget hård mave i lang tid.
    Her hjalp det at vi gav ham meget mere at drikke og Movicol.
    Jeg vil dog ikke anbefale dig at begynde på noget (også selvom det er håndkøb) med mindre du har snakket med din læge.
    Mht væske så var jeg lidt kreativ for at øge mængden af vand.
    Jeg pressede appelsiner og blandede op med vand eller gav et par dråber lime i. For det meste var det alm vand uden noget men når han ikke ville have mere gav jeg lidt smag. På den måde kom vi af med hård mave og i dag drikker han en mere passende mænde væske så vi behøver ikke længere give smag.


Kommentér på:
hjælp til råd om afføring

Annonce