12. dec 2012 Følger: 7 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 164
Lægen er ikke bekymret {{forumTopicSubject}}
men det er jeg....!!
Victoria har siden fødslen haft et mærke på ryggen, som jeg skulle holde øje med.. Det var næsten utydeligt, men er hævet op.. Nå, men hver gang sp har været på besøg har jeg bedt hende kigge på mærket... Og det samme ved lægen...
Vi var så ved lægen d 29.04 hvor jeg igen beder ham om at kigge, da det lignede der var kommet sår på...
Han kiggede, og sagde han ikke var så bekymret for det....
Jeg gik så hjem, og bliver ved med at holde øje med det, da det ikke kan passe at det skal se ud som sår...
Lægen vil ikke gøre noget ved det, da han mener det går over af sig selv...
Jeg kigger så på mærket igen idag, og opdager så at "såret" ser meget større og voldsommere ud...
Men lægen vil jo ikke selv gøre noget ved det...
Heldigvis skifter vi læge engang i næste uge, da vi skal flytte næste fredag..
Men syntes der er så længe til... Men nu kommer min sp heldigvis igen på tirsdag, og så vil jeg vise hende mærket, og høre hvad hun siger denne gang.. (det er lidt over en måned siden hun var her sidst)
Men kan man gøre noget ved det selv eller???
(Her er der lige et billede som mærket ser ud idag.. Taget for knap en time siden)
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Jeg havde godt nok skældt den læg ud og skiftet prompte. Det ser ikke ud som om det ikke er noget at bekymre sig om. Lægen kunne i det mindste kigge på det ordenligt og så sige - jep det var ikke noget at bekymre sig om bagefter.
Det er utroligt som læger bare ignorere og sender folk videre uden af man får den hjælp man har brug for..
dec 2012
Følger: 7 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 164
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 212
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 212
dec 2012
Men bryder mig ikk om at det ligner der er sår på..
Er det noget der kommer til at gå væk igen?? eller vil de være der for altid
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
Et jordbærmærke er som regel ufarligt og der kan komme sår på så skal det renses men ved ikke lige med hvad men ca 2 gange om ugen de fleste jordbærmærker forsvinder med alderen og er ingen frygt hos (:
Men men men jeg var gået helt agurk hvis min læge ikke tjekkede det der skulle tjekkes og bare sagt sådan det jo meningen man skal stole på lægerne og ikke omvendt (: der er desværre nogle af mærkerne der kan gøre skade gudskelov er den værste der på ryggen men den i hovedet hvordan ser den ud ?
De er os ganske normalt at de hæver op men man skal stadig holde øje især på den i hovedet ! Der var en artikel engang hvor netop lægerne blev ved med at sige det ikke var alvorligt Idag har de gjort stor skade på barnet ,
Jeg havde banket i bordet stolt mig til at tude et eller andet til den nye læge og bedt den om at tjekke dem fuldt ud og evt fjerne dem fordi du bange hele tiden smør tykt på og forklar du bange for hvad de kan gøre de skal jo berolige dig ikke gøre dig bange håber de vil høre på dig
Søg evt på Google om hemangioma det er os hvad de kaldes så læs en masse om det nogle ting kan berolige dig og andre ting gøre dig bange men så har du dit på det rene og kan måske nemmere banke i bordet (:
jun 2008
dec 2012
den er ikk hævet særlig meget.
Jeg vil prøve at ringe til den nye læge i morgen..
Men ærlig talt gruer jeg lidt for det alligevel..
dec 2012
lægen har overhovedet ikke spurgt til hvordan hun trives med det
jun 2008
maj 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 263
Men mit bud er os et jordbær mærke.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
dec 2012
vil det sige det næsten kan blive usynligt??
Den min datter har på knæet er svært at forklare hvordan den ser ud, men kan prøve at ta et billede.. Ved ikk om det også er et jordbær mærke..
dec 2012
Men her er den hun har på knæet
aug 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 206
det forsvandt helt efter nogen år.
dec 2012
Er der evt nogen der har et før og efter billede af sådan et jordbær mærke??
aug 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 206
men før billede ville se ud om det på hendes knæ, bare der hvor mænd har deres adamsæble, og efter billede ville man ikke kunne se noget som helst.
dec 2012
Vi måtte gerne give hende en halv Panodil junior stikpille. Det med at se på hende kunne vente en dag eller to (Jeg får ny læge fra imorgen) Og det med en henvisning ku ikk komme på tale, da han mente de alligevel ikke kunne/ville gøre noget ved det
Øv hvor jeg er ked af at Vic skriger hele tiden, og ikke er til at trøste...
Overvejede at ringe til min nye/kommende læge imorgen og høre om de vil kigge på hende..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Håber for dig og din datter at det er helt ufarligt, og forsviner med det vuns (Krydse, krydse fingre)
dec 2012
dec 2012
dec 2012
Føler mig så magtesløs når hun græder og nærmest skriger fordi det gør ondt (Det er i hvert fald kun når hun ligger på ryggen, eller rammer det når jeg løfter hende op)
Og jeg føler mig ikk lige altid som en go mor når jeg ikke kan trøste hende.. Tit kan jeg selv mærke tårende når hun græder sådan...
dec 2012
Er bare så bange for de heller ikk vil gøre noget, og sige det samme som min læge gør... Altså at jeg ikk skal være bekymret
dec 2012
Men skal ringe imorgen for at bestille en tid. Forklarede dem hvordan set hang sammen...
Har lige taget dette billede som det ser ud nu
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
Men jeg ville godt nok os reagere hvis der var sår på som der, tænker dog lidt at det måske er kommet pga irretation fordi det nu sidder hvor det gør.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
dec 2012
Er heldigvis ved at skifte læge nu til en anden
dec 2012
Først ville den nye læge ikk gøre noget, da vi ikke havde modtaget vores sygesikringskort. Men så ringede min svigermor til lægen og skældte ud, så vi fik pludselig en tid (svigermor ringede uden at spørge os først, og har bare aftalt en tid med dem)
Nå men vi kom til læge, hun kiggede ganske kort, og gav os så en henvisning..
Så på fredag (d 14 juni) skal vi heldigvis til en hudlæge og få tjekket det der grimme mærke på victorias ryg..
mar 2008
dec 2012
Jordbær mærket på Victorias ryg er helet super fint.. Og nu er det helt hvidt inde i midten. (billede kommer senere)
Hun er ikke længere generet af det, og nyder når man nusser på det..
Vi var jo til en hudlæge med hende, som straks gav os en henvisning til OUH. Der blev scannet, tjekket, taget billeder osv for eventuelle jordbær mærker indvendig.. (en stor % del af os voksne mennesker har jordbær mærker indvendig i kroppen.)
Nå men vi går stadig til kontrol med hende, men mærkerne forsvinder langsomt af sig selv.
Normalt når man har 5+ jordbærmærker, kan man få medicinsk behandling.. Victoria har 7 men de mener ikke at det er nødvendigt at behandle hende, da de efter forrige kontrol kunne se en ændring, og at de falmede i farven.. Den på hendes fod er næsten helt væk..
Til dagligt er hun overhovedet ikke besværet af dem. Men vi går alligevel til kontrol med hende endnu
mar 2008
Det lyder dejlig for hende og jer at det går frem ad
dec 2012
mar 2008
dec 2012
Dog er jeg stadig stærkt utilfreds med måden min gamle læge behandlede os på.. men ellers er jeg tilfreds med dette, og farven forsvinder også stille.. Ligesom den hun har på knæet... Der er en tydelig forskel fra før til nu
mar 2008
Lægen er ikke bekymret