{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Økonomi, vuggestue? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg går med tanken om at undvige familien, derfor har vi også valgt at få fælles økonomi, for bedre at se hvad vi har hver måned, men i den forbindelse er der jo mange spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe os med :)!! Vi er begge med fuldtidsstillinger, og sikret den vej. Boligen har vi lige fået, dog lejlighed, men stor smiley
Under barsel får man vel løn det første halve år fra arbejdspladsen, men hvad får man udbetalt derefter i kroner? Kan man få støtte til bolig og, daginstitution når man er et par om barnet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomi, vuggestue?
  • #2   10. sep 2013 i vil ikke kunne få tilskud til pasning når i er sammen og begge har jobs. Det er ikke alle arbejdspladser der giver fuld løn i et halvt år, nogle er det vist kun de første 14 uger hvor du er forpligtet til at være på barsel som mor. når du går på dagpenge efterfølgende, kan jeg desværre ikke sige hvad du får udbetalt da det har med dit fradrag at gøre, men før skat vil det udgøre ca. 15.000 hver 4. uge.
    mht boligstøtte, kommer det an på bolig mm jo.


  • #3   10. sep 2013 Man kan sagtens få økonomisk hjælp til vuggestue, børnehave, SFO selvom begge har Jobs, det er indkomstbestemt. Vi får tilskud, og er begge i Jobs.!

    Ang støtte til bolig, er dette også indkomstbestemt,
    Begge beregninger kan laves på borger.dk.

    Ang hvor længe du får løn, kommer an på hvilket job du har, hvilken overenskomst i har, samt, om firmaet har en forsikring fra fx barselsfonden,

    Derefter er set barselsdagpenge, hvor meget man får, kommer an på din indtægt, samt hvor længe du har været ansat.



  • #5   10. sep 2013 Tja, det din holdning smiley
    Vi er begge elever, og nej vi tjener sørme ikke ret meget som elever.
    Vi har ca 440.000 til sammen før skat...

    Vi får søskende rabat på den ældste- som alle andre mennesker også får ved flere børn,
    Også har vi en økonomisk rabat på ca 500kr på den yngste !


  • #8   11. sep 2013 Man skal aldrig regne på om manhar råd til at få et barn smiley

  • #9   11. sep 2013 Det kommer jo helt an på hvilket job man har, hvilken løn man får under barsel.
    Jeg har fået fuld løn i 6 mdr, og er nu på barselsdagpenge resten af barslen.
    Hvad man får i barselsdagpenge afhænger af fradrag og hvad man fik i løn da man arbejdede.

    Og så er det da noget fis at sige at man ikke skal søge tilskud hvis man er berettigede til det!!


  • #11   11. sep 2013 (link fjernet)

    Der står de forskellige satser for hvor meget tilskud man kan få smiley


  • #13   11. sep 2013 Dina. Jeg mener nu om man er elev eller ej, så er det er rigtigt job.. smiley vi er begge ansat i firmaer, der betaler vores løn smiley
    Manden han render med kunder hverdag, og laver nøjeagtigt det samme som sine kollegaer, og er 10 uger om året i skole. Så vil da bestemt ikke kalde det et ikke rigtigt job.
    At han så får under det halve af hva hans kollegaer gør, er jo så bare ærgeligt smiley


  • #15   11. sep 2013 Det er den bestemt smiley også derfor vi har søgt tilskud, fordi vi gerne vil fortsætte uddannelse, selvom vi har valgt at flytte samme.
    Der var så også nogle andre ting der gjorde sig gældende i forhold til at vi besluttede at flytte sammen.


  • #16   15. sep 2013 Tak alle sammen, nej man skal ikke regne på det, men det er jo desværre nødvendig for at være sikker på at vi kan give vores barn det den behøver smiley

Kommentér på:
Økonomi, vuggestue?

Annonce