{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.361 visninger | Oprettet:

MorT2 P
MorT2 P
Tilmeldt:
19. apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hjælp?? Enlige mødre? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg skriver dette indlæg da jeg den seneste tid, har gået og tumlet med om min mand og jeg, måske skulle sige at nok er nok.

Vi fungere egentlig okay sammen, elsker hinanden og dyrker sex. Men han har flere gange løjet for mig, omkring vigtige ting som økonomi, uddannelse osv. Jeg ordner alting herhjemme, bank, regninger, vuggestue, lægebesøg, handler ind, laver mad osv. osv!! Han er blevet bedre til at hjælpe til med tingene herhjemme, men alt ansvaret og det vigtige, er kun mig. Han vil f.eks. ikke ringe til banken, fordi han ikke bryder sig om det?

Vi har været sammen i 8 år, og to vidunderlige børn. Begge er små. Jeg har prøvet at fortælle ham, at han skal tage sig sammen, blive voksen, og tage noget ansvar herhjemme.. Alting kan ikke være mig! Og at jeg altså ikke acceptere at han lyver - men dette har ikke hjulpet, og det tror jeg aldrig det vil!! Vi står pt i en økonomisk lorte situation, og det er KUN mig som gør noget ved det, for han ignorere alting.. Og det er ved at være gået op for mig, at det aldrig ændre sig.. SÅ hvis jeg skal ordne alting selv, kan jeg lige så godt bare være mig selv?!

Men jeg har lidt spørgsmål, først om økonomien:
- Jeg sidder pt på SU, og ved godt at jeg så får dobbelt ind hvis jeg bliver enlig? Men hvor lang tid går der??
- Jeg skal starte som elev? Og hvad ville jeg så få ekstra?
- Jeg får friplads i vuggestuen, og evt. højere boligstøtte?
- Hvad med ekstra børnepenge (hver 3 måned)? og skal han betale til mig, hvis vi har fælles forældremyndighed?? (Jeg har ikke lyst til at få penge)
- Hvad kan jeg ellers få, af tilskud til tingene?? Jeg har brug for nogle tal.

Og så til alt det andet:
- Hvor store skal børnene være før han som far har krav på at have dem?? Den lille er 9 måneder?
- Hvordan finder man ud af, hvor børnene skal være hvornår? Jeg er ikke klar til 7/7 ordning.
- Hvordan klarer jeg skyldfølelsen, af at have svigtet mine børn, fordi de kommer til at have skilte forældre??
- Hvor hurtigt bliver man skilt? Og hvordan?

Hvis der er andet i mener jeg bør vide, må i meget gerne skrive det. Lige nu sidder jeg på herrens mark, og aner ikke mine levende råd..

Og hvad hvis vi går fra hinanden, og skifter kommune, hvordan fungere det hele så?? For hvis vi beslutter os for at det var for det bedste, ville jeg flytte tættere på min familie.

Håber på jeres hjælp, og spørgsmål må i gerne komme med.

Mvh. M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp?? Enlige mødre?
  • #1   8. nov 2012 Er godt nok ik enlig. Men så vidt jeg har forstået får du friplads om det er 100 procent kommer jo an på indtægt. Tror du kan se på borger.dk hvor meget mere du får i børnepenge samt udregne evt boligstøtte. Du kan søge yderæigere 1200kr af faren pr barn om måneden. Men dem kan du undlade at søge hvis du ikke ønsker dem. Hvis du får elevløn får man ikke noget ekstra. Uanset om man har børn eller ej eller er enlig eller ej. Dey mef børn hvor meget de skal være hvor kan i selv besyemme og ksn i ikke finde ud af det må i i amtet.

  • #2   8. nov 2012 Har han angst for at ringe det har min mand nemlig

  • #3   8. nov 2012 Tænker det samme om han kan have angst for at ringe! Det havde jeg engang og det slet ik sjovt !

  • MorT2 P
    MorT2 P Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   8. nov 2012
    Jeg ved ikke hvad han har? Han vil ikke tage sig af noget af det han burde være med til. Som at snakke med sine forældre om forskellige ting, ringe til banken, udlejer eller andet?? Og ja, han siger "Nej det vil jeg ikke - Jeg kan ikke lide det" Men det er der vel ikke nogen der kan?? Men er man voksen, og skal forsørge sine børn, bør man jo gøre det alligevel!


  • MorT2 P
    MorT2 P Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   8. nov 2012 Det er heller ikke det som er det vigtige.. Han har løjet for om hans uddannelse, og hver gang jeg har spurgt "skal du ikke afsted?" "Hvad med den eksamen?" osv. osv. har han løjet for mig..

    Men i sidste uge, fik han så brev mens jeg var hjemme, om han ville blive smidt ud, fordi at han IKKE havde været der, eller taget sin eksamen..

    Og sådan lyver han om mange ting, og det er altså ikke fordi jeg bliver sur over at han fortæller sandheden! Tværtimod, .. Men jeg kan ikke holde til at blive løjet for konstant, og hvis han ikke får penge ind, er det mig som skal forsøge at finde dem, og jeg kan ikke være mor for ham også !


  • #6   8. nov 2012 Måske han har en mere udpræget form for angst. Bange for at ringe og for at møde på skolen. Måske han skulle et smut til lægen. Kan godt forstå du ikke sys det er fedt han lyver og slet ikke om vigtige ting. Men et jo ogdå synd hvis drr ligget noget angst / depression bag hans måde at være på. Og det kan det jo arbejdes med. Hvis han altså er indstillet på det smiley hans motivation til at gøre noget ved det kunne jo være at få lov at beholde hans familie. Håbet det bedste for jer smiley

  • MorT2 P
    MorT2 P Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   8. nov 2012
    Kan godt følge jer! - Men ville sætte pris på, bare at få svar på mine spørgsmål:) Om hvorvidt jeg ønsker at blive sammen med min mand, og kæmpe for det, vurdere jeg selv smiley Men tak,


  • #8   8. nov 2012 Du får friplads til begge børn, højere boligstøtte (min husleje er på 4000kr og jeg får 2000kr i bs), så får du penge fra faren 1200kr pr. barn hver måned og så får du 2500kr ekstra i børnepenge hver 3 måned smiley De 2500kr er et beløb man får ekstra og det kommer ikke an på hvor mange børn man har smiley

  • #9   8. nov 2012 Ved desværre ikke med SU'en men tror du kan google dig til det smiley

    Han har som udgangspunkt kun krav på dem hver 14 dag fra fre-søn smiley Ellers skal han søge om at få f.eks 7/7 ordning smiley Den lille på 9 måneder kan han vist ikke få til overnatning men har ret til at se hende 3 gange i ugen 2 timer at gangen eller noget i den stil. Og det er ham der skal komme til dig og se hende smiley Men du kan altid ringe til statsforvaltningen og spørge smiley


  • #10   8. nov 2012 du siger at du elsker ham, og I har et godt samliv. Hvad med at arbejde videre på det, før du tager så drastig en beslutning, som at gå fra hinanden?

    Når først I er gået fra hinanden, er det jo stort set umuligt at gå tilbage, og redde jeres forhold..


  • #11   8. nov 2012 Jeg kan ikke besvare dine spørgsmål - beklager men jeg er heldigvis aldrig haft brug for at finde svarene smiley

    Men har læst din tidligere tråd også - og jeg får sku helt ondt i maven.......

    Jeg tror på at I kan finde balancen igen - I skal måske have hjælp, men ud fra det du selv skriver så har I rigtig rigtig meget at bygge på....... et forhold har altid sine opture og nedture.....og alle forhold bliver hverdag - det kræver arbejde og gensidig respekt....

    Ja han skal tage mere ansvar og hjælpe dig, men måske har han det rigtig svært..... Tag en alvorlig snak om det hele - ved han at du er på vej væk?

    Svigerforældre/forældre og deres meninger om ens liv og tilværelse - ja det "nyder" vi nok alle i det daglige men ja så er det vigtigt at man tør stå sammen og sige fra - og nej det er ikke alle som tør det men det kan læres!


    Åhhhhh jeg skal ikke blande jer, men føler med jer - og ønsker inderligt at I finder ud af det sammen - for jer alle 4ers skyld...


    Og nej løgne er ikke iorden, men men snak med ham - stil spørgsmål?

    Held og lykke


  • #12   8. nov 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med ham om at det gør utrolig ondt på dig at han lyver for dig, og ikke vil være med til at ta del i de vigtige ting.. Her hjemme er det mig der står for budget og holde styr på økonomien, men det er manden der klarer den hvis der skal ringes til banken.. Det kan jeg simpelthen ikk.. Jeg kan heller ikke li det og det er pga angst.. Jeg får hjertebanken og svedige håndflader bare jeg skal ringe til lægen..
    Fortæl ham ærligt hvordan du har det og hvilke overvejelser du gør dig med hensyn til jeres forhold..

    Nu til dine spørgsmål..

    Men jeg har lidt spørgsmål, først om økonomien:
    - Jeg sidder pt på SU, og ved godt at jeg så får dobbelt ind hvis jeg bliver enlig? Men hvor lang tid går der??

    Du kan få ekstra su fra det kvartal du har fået bevilliget ordinært og ekstra børnetilskud fra kommunen. Altså søger du fx nu og bliver bevilliget til at få det udbetalt første gang i januar, så får du oss den ekstra su fra januar.

    - Jeg skal starte som elev? Og hvad ville jeg så få ekstra?

    Her vil du ikke få noget ekstra.. De kigger ikke på din status der hjemme, kun på at du er elev..

    - Jeg får friplads i vuggestuen, og evt. højere boligstøtte?

    Ja, hvis din indtægt er lav nok får du fuld friplads og højere boligstøtte. Det er svært at sige hvor meget du vil få i boligstøtte, da det er afhængig af din indtægt, huslejen og forbruget i lejligheden..

    - Hvad med ekstra børnepenge (hver 3 måned)? og skal han betale til mig, hvis vi har fælles forældremyndighed?? (Jeg har ikke lyst til at få penge)

    De ekstra børnepenge skal du søge ved kommunen.. Det er ca 2500,- i kvartalet pr barn.. Han SKAL ikke betale til dig.. Men i skal huske at han kan trække størstedelen fra i skat og derfor reelt kun betaler et par få hundrede kroner i måneden..

    - Hvad kan jeg ellers få, af tilskud til tingene?? Jeg har brug for nogle tal.

    Tror ikke der er vildt meget mere at hente.. Hvis i er gift kan man søge om at manden skal betale hustrubidrag, men det ved jeg ikk noget om, og regner heller ikk med det er noget du har lyst til når du har det så'n med børnepengene fra ham..

    Og så til alt det andet:
    - Hvor store skal børnene være før han som far har krav på at have dem?? Den lille er 9 måneder?

    En far har ret til at se sine børn fra de er født.. Jeg ved ikke hvornår det starter med overnatning og hver anden weekend og alt det der, men han har ret til at se dem x antal timer i ugen.. Som oftest hos moderen..

    - Hvordan finder man ud af, hvor børnene skal være hvornår? Jeg er ikke klar til 7/7 ordning.

    Hvis i selv kan blive enige om en løsning er det langt det bedste.. På statsforvaltningens hjemmeside kan i printe nogle papirer om samværsordning som i kan udfylde og underskrive.. I behøver ikke sende dem ind, men så har i noget om jeres aftale på skrift..

    - Hvordan klarer jeg skyldfølelsen, af at have svigtet mine børn, fordi de kommer til at have skilte forældre??

    Det er svært.. Har selv stået der, og man havde det mega skidt med sig selv.. Har efterfølgende fået at vide at børns sorg ved en skilsmisse kan sidestilles med sorgen efter et dødsfald.. Der fik jeg det bare endnu værre.. (Vi har dog fundet sammen igen..)

    - Hvor hurtigt bliver man skilt? Og hvordan?

    I skal udfylde nogle separations papirer og sende til statsforvaltningen.. Dem behandler de så og sender et brev retur med den officielle dato for jeres separation.. I skal være separeret 6-12 måneder før i kan søge skilsmisse.. Det koster ikke noget at blive separeret, men det gør det at blive skilt.. Mener det er 500,- men ved der har været snak om at det skal stige til 900,-..

    Håber det kunne hjælpe lidt på dine spørgsmål.. smiley


Kommentér på:
Hjælp?? Enlige mødre?

Annonce