{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Hunden er syg - aflivning {{forumTopicSubject}}

Vi har jordens dejligste hund. En lille sag der er bare god som dagen er lang.
Da jeg købte Joey var jeg helt bly i hundeverdenen, ville gerne have en lille hund, men de var dyre, så jeg blev lykkelig da jeg fandt en lille korthåret toy terrier til 3500 på dba, og købte ham straks af en dansktalende mand bosiddende i Tyskland.
Han leverede hunden på en rasteplads i Maribo, kl 5 om morgenen, desværre virkede lampen i bagerummet ikke og der var sort som kul, så vi kunne intet se..
Fik Joey over i vores bil og kunne se hans øjne var hævede, men manden var allerede kørt.
Det viste sig at være en hundehandler af værste skuffe, og Joey fejlede alt hvad man nærmest kunne fejle..
Han blev opereret 5 gange det første år vi havde ham, og 4 gange siden.
Han er nu 7 år.
Desværre er han nu igen syg og skal opereres hvis han skal få et godt liv, eneste problem er at operationen kun vil hjælpe kort tid, og tilstanden vil komme igen og igen, altså operation på operation mindst en gang hvert år, indtil vi synes nok er nok..
Vi har så snakket og snakket om fordele og ulemper, men er kommet frem til at han kun bliver opereret en gang mere, hvis han overhovedet bliver det, for vi har snakket meget om for hvis skyld er her egentlig?
Men nøj hvor er det hårdt.. Jeg har jo altid haft ham føler jeg.. Han har altid være der når jeg var trist, følte mig alene, givet mig gode grin, men også fået Mig helt op i det røde felt..
Og jeg sidder med en følelse af at svigte ham ved ikke 'bare' at lade ham operere når det er nødvendigt, 7 år er jo ingen alder..
Åh, ja, de kære dyr, de giver os så mange glæder, men hvor gør det ondt når deres tid nærmer sig..
Også lige et billede, ja kønt er det ikke, men det siger vidst alt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden er syg - aflivning
  • #3   23. okt 2013 Øv øv smiley Desværre er der mange der falder i fælden med hundehandler.. Det er en hård måde at lære sin lektie.


    Hvad fejler han nu? Er det store operationer han skal igennem fremover?

    Jeg ved, det er svært og høre, for jeg har selv været der. Men hvis det er større operationer, med narkose og lampeskærm, smerte, medicin osv dagene efter - og tilstanden vender hurtigt tilbage, synes jeg han skal have fred. Man er som du selv nævner, nød til at gøre op med sig selv for hvis skyld man gør det - oftest er det jo for ens egens skyld, man vil ikke miste sin bedste ven.

    Du svigter ham ikke. Du har givet ham et fantastisk liv, al den kærlighed han kunne drømme om og ikke mindst giver du ham en værdig afslutning uden smerte smiley

    Kram herfra smiley


  • #4   23. okt 2013 Puha hvor kan jeg godt forstå dig. Jeg aflivede selv min elskede dreng i januar i år, og kan stadig tude ved tanken om det, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at det var det rette for ham.

    Du skal ikke føle skyld hvis det er den beslutning i vælger, for en operation eller flere de næste mange år er i min verden ikke værdigt for en hund. Det ville jeg ikke selv byde min dreng, så min beslutning ville være aflivning.


  • #5   23. okt 2013 Tal for jeres søde svar smiley
    Joey har fået for langt ganesejl og er slap i svælget, så selv om man korter det op ved operation, så vil det blive for langt igen i løbet af max 2 år..
    Dyrlægen sagde det var min beslutning, og vi kunne snakke igen når vi skulle til kontrol og jeg havde tænkt over tingene..



Kommentér på:
Hunden er syg - aflivning

Annonce