{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Lidt dårlig samvittighed {{forumTopicSubject}}

Advarsel: Bliver muligvis langt!

Jeg har en lille bitte smule dårlig samvittighed over, at min svigerfar flytter tilbage til Ringkøbing igen, men samtidig er jeg så lettet..

I får lige historien:
Starten af december lover min fantastiske kæreste, at hans far kan bo hjemme hos os (uden at have spurgt mig om lov først!!), og vi henter derfor svigerfatti d. 15 december.. Den første uge er lidt anstrengt, da jeg er et vildt privat menneske, og vi har "kun" 120 kvm, så har nærmest aldrig fred for ham. Jeg arbejder rigtig meget og har også et stort arbejde med min hest, så når jeg er hjemme, trænger jeg til fred og ro.
Nå, men jeg lærte da så at leve med hans tilstedeværelse og syntes ikke helt, at det var så slemt mere, om end han ikke rigtig deltog i husholdningen med penge osv. Egentlig var det ok hyggeligt.

Jeg havde allerede fra dag 1 af lagt mærke til, han drak mindst 1 øl om dagen. Stille og roligt steg dette til flasker rødvin og decideret sprut (gin). Men igen vi snakker nok om ca. 5 genstande pr. dag.
Jeg havde gættet, at han var alkoholiker, og jeg ville allerede der have ham ud af huset - også for mine 2 bonus børns skyld! Min bror er selv eks-alkoholiker, så jeg ved, hvilket helvede det er.. Og vi har kun børnene hver 2. weekend.
Børnene var så lykkelig for at have deres farfar boende, da de sjældent ser ham, da han er psykisk syg og ikke formår at sætte børnebørnene forrest.

Men så en dag da jeg kommer hjem fra aftenvagt (ca 2 uger siden nu) begyndte han at stryge mine ben i sofaen, når han snakkede til mig. Jeg brød mig ikke om det og fortrak til 1. sal for at snakke lidt dagligdags ting til min mor.
Han kom op et stykke tid efter og stod i døråbningen til mit soveværelse og lyttede til, jeg snakkede i tlf i mindst 10 min. Da jeg lagde på, smed han sig inde i min seng - ganske tæt op ad mig og begyndte at ævle om penge (jeg skulle bare bede om nogle flere til husholdningen hvis der var behov for det) og mistemning mellem jeg og ham.
Da går det op for mig, at han er plørefuld! I MIT hjem i MIN seng og fandeme om han ikke stryger mig på benene igen. Og med 100 kr i hånden.

Heldigvis ringer min kæreste, og svigerfatti fortrækker. På vej ned af trappen begynder han at sige grimme ting som: Din lede so, fuck dig, jeg skal fandeme smadre dig" og ting i den dur. Jeg fortæller min kæreste, at jeg er meget, MEGET utryg og meget skuffet over han er sådan i MIT hjem. Uheldigvis sidder min kæreste i nattevagt 30 km fra mig.
Svigerfatti fortsætter med sit råberi til kl. 2.15, hvor min kæreste indimellem må ringe for at sige, at han skal holde sig fra mig, da svigerfatti fortsat er meget truende verbalt (godt nok nedenunder og måske mod tv'et og ikke mig). Jeg er så utryg, at jeg hiver kattene ind til mig og låser døren til soveværelset. Får ikke sovet meget den nat.

Dagen efter tager min kæreste et ALVORSORD med ham, og han får at vide, at hvis han skal bo her, er der NUL alkoholpolitik. Han respekterer dette. Men nu er forholdet mellem jeg og svigerfatti helt i stykker. Jeg snakker ikke rigtig til ham mere og flygter ovenpå, så snart jeg kommer hjem, hvis han er i stuen.

Han har nu boet her i over en 1 mdr. Meningen var at finde sin egen lejlighed, som hastede, da jeg ikke ville have ham boende mere pga den episode!
I dag meddeler han så min kæreste, at han flytter tilbage til sin egen by, selvom han har lovet min kæreste og børnene at bo heroppe. Han har ingen tilbud overhovedet fået på den 1 mdr, og jeg begynder at finde det mistænkeligt. Han påstår så også, at han flytter pga misstemningen mellem os.
Her får jeg så dårlig samvittighed, fordi min kæreste er ked af det og føler sig svigtet af sin far.. Jeg kunne jo også have været mere venlig og snakket mere til ham bla smiley

Dog har svigerfatti været på drukture 2 gange siden til langt ud på natten - igen påstår han, at det er pga misstemningen..

Og jeg synes, det er en mega træls situation..
Hvordan ville i have reageret og handlet??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt dårlig samvittighed
  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #1   23. jan 2014 jeg begyndte at ryste på hovedet, allerede halvvejs i din fortælling. Hvordan kan I overhovedet tro at det er jeres ansvar at have ham boende? Prøv at læse din historie igen. I har ladet svigerfar køre jer alt, alt for langt ud. I kan ikke "redde" ham og har heller ingen forpligtelse til det! Se at få ham ud af huset, kontakt eventuelt kommunen og bed om noget hjælp. Husk bare, at dem der ikke vil hjælpes, kan man ikke hjælpe.
    Puha. Svær situation, og dette er ikke skrevet for at såre, men måske for at give dig lidt støtte til at stå fast. Han dræner jo jer begge to for energi, og det vil han blive ved med, så længe han er i jeres hjem.

• #2   23. jan 2014 Det lyder jo som noget fra en dårlig film.. smiley

Øv en træls situation at stå i, jeg kan godt forstå du synes det er svært!
    Men han har selv valgt at flytte, og jeg synes på ingen måde at du skal have dårlig samvittighed over ikke hat bede ham om at blive hængende!

Jeg kan godt forstå at det er svært for din kæreste, men han må forstå at du ikke kan leve i dit eget hus og være nødt til at låse dig inde i soveværelset, det holder jo ikke!

Jeg tror at hvis det var mig, så ville jeg danse en lille, hemmelig, sejrsdans over at manden flytter og så ville forsøge at være venlig overfor manden når man møder ham til familie-ting/fester.
    Hvis din kæreste er skuffet, så må du fortælle ham at den eneste han har at være skuffet over er sin far, og at det er ham han må tale det igennem med, det kan jo aldrig blive dig..
    Og du skulle da på ingen måde have været mere venlig, helt ærligt, du har ladet manden bo i dit hus, hvor meget mere venlighed kan man forlange?!

• #3   23. jan 2014 Jeg havde smidt ham ud. Han er en voksen mand. Har han alkohol problemer, burde han søge hjælp. Og jeg havde bestemt ikke fundet mig i den opførelse. Da havde jeg også smidt ham ud på stedet. Tænk at være så upassende respektløs overfor sin familie!

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #4   23. jan 2014 Enig med de andre.

Klap dig selv på skulderen for at have taklet det så pænt, vær stolt over dig selv!

Er ret sikker på at din kæreste heller ikk bebrejder dig noget selvom han er ked af det. Den mand har taget sine egne valg og må selv stå inde for konsekvenserne!

Kommentér på:
Lidt dårlig samvittighed

Annonce