Middags lur ? Drop eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
For et par uger siden begyndte Emma og ikk ville i seng hun blev nærmeste panisk og var helt udtrøstlig,
Jeg har så siden hen brugt lang tid på putningen, og forklaret hende at man skal sove og der intet ske,
Jeg har læst bog synget osv som jeg altid har gjord,
Hun er snart tre år,
Men nu går det fint med komme ovenpå og læse bog og synge osv men ligeså snart jeg siger så nu skal vi sove klokken er mange, så begynder hun græde og vil ikk sove i sin egen s eng hun vil puttes i vores seng, men jeg kan ik flyt hende til hendes egen seng uden hun vågner der for er hun nød til sove i sin egen seng.
Jeg forklare hende hverdag at man skal sove og mor og far også skal sove , og så falder hun lidt til ro, og ligger sig i sin seng, men jeg skal ligge og holde hende i hånden til hun sover og de fleste dage går der mellem 1-1.5 time før hun sover for hun ligger snakker ( jeg svare hende ik) og hun hygger mest tænker jeg. Men vis jeg går så hopper hun ud af sengen og løber efter mig og græder og vil ikk sove,..
Hendes seng har vi flyttet ind til os
Hun har altid sovet på eget værelse ind til det her startet.
Jeg har tænkt på om det vil hjælpe at hun ikk får sin middags lur i børnehaven. Når vi skal i børnehave kommer hun op kl 06.
Hun sover ikk til middag her hjemme i week og fridage, her hjemme sover vi til godt 9.
Har i nogen ideer til hvad jeg skal gøre, jeg vil rigtig gerne ligge og holde i hånd osv men jeg tror det tækker tiden for hun ligger gaber og er træt og sover først ved 21 tiden selvom vi start kl. 19 .
Håber ikk det alt for indviklet og forstå.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
mar 2008
Det heller ikk for hun ikk må sove i vores seng men så får mig og min mand igen søvn pga hun ligger så uroligt og vi har ikk været Van til have hende til sove i vores seng, og jeg vil gerne have min natte søvn.....
Jeg vil osse gerne give hende trykged og holde i hånden men når jeg kan fornemme hun bare nyder jeg er der og ikk ligger sig til sove så syntes jeg ik det fair for man skal i seng for sove og ik hygge snakke .. Det gør vi jo inden i godt en halv time.
Jeg kan ikk flytte hende fra sofa el seng uden hun vågner og vis hun vågner så kan vi ik få hende til sove også hun våget mellem 2-4 timer og falder så først i søvn ved 4-5 tiden også skal hun jo op igen efter en time og det ødelægge hendes og min dag uden søvn..
Jeg vil bare høre om nogen har råd til hvordan vi håndter hendes bange / angst for være alene ..
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
mar 2008
Vi har kortet luren af,
Ang seng så prøver vi flytte den tilbage på hendes værelse igen om noget tid
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Frederic stoppede først med middagslur da han var 3,8 år, han kunne snildt tage op til 4 timer og stadig puttes senest kl 19.00 og sov 12-14 timer hver nat uden at vågne. Nu er han 5½ og kommer senest i seng kl 18.15 og sover til kl 7.00.
Freya har aldrig haft samme søvnbehov og har først som 20 mdr begyndt at sove i mere end 1½-2 timer af gangen om natten og om dagen sover hun af numse til.
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Må indrømme at jeg bliver lidt forarget over at hun ikk må sove i jeres seng når hun tydeligt har brug for tryghed. Man vænner sig til det.
thea har været hele møllen igennem med at sove ved os. Blevet puttet i vores seng og flyttet i sin egen blevet der hele natten. Puttet i vores seng og sovet der hele natten. Nu bliver hun puttet i egen seng men kommer selv hver nat.
Og det er i mine øjne i orden.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 327
Jeg er enig med Theas mor.
mar 2008
I dag kunne hun ikk falde i søvn i bh og hun faldt i søvn på under 10 min hvor jeg sad og holdte hende i hånden, så det nok pga hun ik skal sove til middag.
Emma sover osse gerne 12-14 i træk når vi har fri, men jeg kan ikk flytte hende unden hun vågner igen også natte søvnen ødelagt for hende og os derfor syntes jeg hun skal falde i søvn i egen seng...
Og hendes seng står ved siden af mig så hun kan mærke jeg er der.
sep 2013
nov 2011
Kan godt forstå du gerne vil sove men hvem kommer først?
Åbenbart dig..
Men du kan jo gøre hvad du vil. Hvordan ved du at du ikk vænner dig til det , du har jo ikke prøvet.
nov 2011
Virker som om du vil gøre hvad som helst for din egen søvn :(((
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
sep 2013
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg har ca det sidste år haft min datter i sengen og jeg HADER det! Nu er hun 3 og nu er det slut. så påskeferien = afvænning.
Monique har aldrig været velkommen i sengen da jeg har været utrolig bange for at ligge mig på hende, eller på anden vis skade hende. (jeg er epileptiker)
mar 2008
Og ja mine behov ved jeg som ik rigtig jeg har da brugt min tid på putte hende i flere uger uden og have tid og snak med min mand min hund min famile pleje mig se lv så ved ik lige om mine behov er kommet først.. Jeg trænger altså osse til blive hørt og ik bare lig i min seng.
Middags lur ? Drop eller ej?