{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Middags lur ? Drop eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
For et par uger siden begyndte Emma og ikk ville i seng hun blev nærmeste panisk og var helt udtrøstlig,

Jeg har så siden hen brugt lang tid på putningen, og forklaret hende at man skal sove og der intet ske,

Jeg har læst bog synget osv som jeg altid har gjord,

Hun er snart tre år,

Men nu går det fint med komme ovenpå og læse bog og synge osv men ligeså snart jeg siger så nu skal vi sove klokken er mange, så begynder hun græde og vil ikk sove i sin egen s eng hun vil puttes i vores seng, men jeg kan ik flyt hende til hendes egen seng uden hun vågner der for er hun nød til sove i sin egen seng.

Jeg forklare hende hverdag at man skal sove og mor og far også skal sove , og så falder hun lidt til ro, og ligger sig i sin seng, men jeg skal ligge og holde hende i hånden til hun sover og de fleste dage går der mellem 1-1.5 time før hun sover for hun ligger snakker ( jeg svare hende ik) og hun hygger mest tænker jeg. Men vis jeg går så hopper hun ud af sengen og løber efter mig og græder og vil ikk sove,..

Hendes seng har vi flyttet ind til os

Hun har altid sovet på eget værelse ind til det her startet.

Jeg har tænkt på om det vil hjælpe at hun ikk får sin middags lur i børnehaven. Når vi skal i børnehave kommer hun op kl 06.

Hun sover ikk til middag her hjemme i week og fridage, her hjemme sover vi til godt 9.

Har i nogen ideer til hvad jeg skal gøre, jeg vil rigtig gerne ligge og holde i hånd osv men jeg tror det tækker tiden for hun ligger gaber og er træt og sover først ved 21 tiden selvom vi start kl. 19 .

Håber ikk det alt for indviklet og forstå.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middags lur ? Drop eller ej?
  • #1   17. mar 2014 52 som har læst mit indlæg ingen svar det nitte

• #2   17. mar 2014 ville klart droppe luren om dagen:) min egen datter skippede vi ogsaa luren med omkring 2 -2,5 arrs alderen da hun netop ikke kunne falde til ro om aftenen:) og det hjalp virkeligt:) og man kan sige 3 aarr saa det jo alligevel ved t veare tid til at undvearer den??

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #3   17. mar 2014 Det er meget normalt at de i den alder begynder at kunne undvære luren.. Vær dog opmærksom på at hun kan få brug for den igen smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #4   17. mar 2014 Jeg tror da bare hun har brug for lidt ekstra tryghed. Jeg ville lade hende sove i jeres seng og så må man jo bruge de timer på at holde i hånd, eller hvad det kræver. Min søn på 4 har selv lige haft sådan en periode

• #6   17. mar 2014 Hun er rigtig træt til middag har talt med børnehaven og Emma ber selvom få en lur, vi har i dag så talt om det kun skal være en 1/5-1 time i stedfor 1.5 time,

Det heller ikk for hun ikk må sove i vores seng men så får mig og min mand igen søvn pga hun ligger så uroligt og vi har ikk været Van til have hende til sove i vores seng, og jeg vil gerne have min natte søvn.....

Jeg vil osse gerne give hende trykged og holde i hånden men når jeg kan fornemme hun bare nyder jeg er der og ikk ligger sig til sove så syntes jeg ik det fair for man skal i seng for sove og ik hygge snakke .. Det gør vi jo inden i godt en halv time.

Jeg kan ikk flytte hende fra sofa el seng uden hun vågner og vis hun vågner så kan vi ik få hende til sove også hun våget mellem 2-4 timer og falder så først i søvn ved 4-5 tiden også skal hun jo op igen efter en time og det ødelægge hendes og min dag uden søvn..

Jeg vil bare høre om nogen har råd til hvordan vi håndter hendes bange / angst for være alene ..

• #7   17. mar 2014 vi havde samme problem her hjemme intet lykkedes vi forsøgte og forsøgte og så efter ca 2 mrd flyttede jeg hans seng da jeg syntes den stod bedre et andet sted og lige siden har der intet problem været . ved ikke om det er noget der virker for jer, derudover har min søn en lille cd afspiller på sit værelse med 40 numre vi starter meget lavt når vi putter ham det giver ham ro da han er bange for den der totale stilhed

• #8   17. mar 2014 Monique var omkring 2½ da vi droppede middagsluren. og det går fint. hun er ret træt sen eftermiddag/tidlig aften, men sover så også 18:30-19

• #9   17. mar 2014 Jeg har læst om de der cd er men har aldrig hørt om nogen der har brugt dem.

Vi har kortet luren af,

Ang seng så prøver vi flytte den tilbage på hendes værelse igen om noget tid

• #10   17. mar 2014 Husk at det tager ca. 7 dage at indføre ny rutine...

Frederic stoppede først med middagslur da han var 3,8 år, han kunne snildt tage op til 4 timer og stadig puttes senest kl 19.00 og sov 12-14 timer hver nat uden at vågne. Nu er han 5½ og kommer senest i seng kl 18.15 og sover til kl 7.00.

Freya har aldrig haft samme søvnbehov og har først som 20 mdr begyndt at sove i mere end 1½-2 timer af gangen om natten og om dagen sover hun af numse til.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #11   18. mar 2014 Synes virkelig ikke at man skal overveje at vække børn fra middagslur eller tvinge dem vågen. Børn har forskellige behov for søvn.

Må indrømme at jeg bliver lidt forarget over at hun ikk må sove i jeres seng når hun tydeligt har brug for tryghed. Man vænner sig til det.

thea har været hele møllen igennem med at sove ved os. Blevet puttet i vores seng og flyttet i sin egen blevet der hele natten. Puttet i vores seng og sovet der hele natten. Nu bliver hun puttet i egen seng men kommer selv hver nat.

Og det er i mine øjne i orden.

• #12   18. mar 2014 Min søn har et stort søvn behov. Han er 2 1/2 men sover stadig 3 timer til middag og nogen gange lidt mere. Desuden sover han også mellem 10 og 12 timer om natten. Så han er slet ikke klar til at skippe middagslur og skal Heller ikke vækkes af dagplejen.. Hvis det var mig vil jeg give hende den tryghed hun efterspørger så tydeligt. Enten sidde ved hende eller lade hende putte i jeres seng. Det er hårdt at være forældre ind i mellem og hvis jeres datter er bange og udtryk, jamen så skal man give hende den tryghed, i form af nærvær og vise hende at man er der og passer på hende. Så går det over igen når hun er tanket op og ikke længere bange.

Jeg er enig med Theas mor.

• #13   18. mar 2014 Ja men jeg har osse brug for min søvn, og nej jeg vænner og ik til hun skal sove i vores seng,

I dag kunne hun ikk falde i søvn i bh og hun faldt i søvn på under 10 min hvor jeg sad og holdte hende i hånden, så det nok pga hun ik skal sove til middag.

Emma sover osse gerne 12-14 i træk når vi har fri, men jeg kan ikk flytte hende unden hun vågner igen også natte søvnen ødelagt for hende og os derfor syntes jeg hun skal falde i søvn i egen seng...

Og hendes seng står ved siden af mig så hun kan mærke jeg er der.

• #14   18. mar 2014 Alle mennesker har brug for søvn og det har din datter jo også. Som forældre må man kunne udsætte sine behov for sit barns.. Jeg vil da aldrig ku få mig selv til at sove elle have det godt med mig selv hvis mit barn var utrygt eller sætte min søvn Før dets behov. Så kom han op til mig og putte og så måtte jeg få den søvn jeg nu kunne.. vi indhenter det nok på et tidspunkt smiley me n vi er forskellige og det er bare min mening..

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#15   18. mar 2014 Enig med Leanders mor.

Kan godt forstå du gerne vil sove men hvem kommer først?

Åbenbart dig..

Men du kan jo gøre hvad du vil. Hvordan ved du at du ikk vænner dig til det , du har jo ikke prøvet.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#16   18. mar 2014 Og synes det er voldsomt at konkludere på en dag erfaring det kan være i morgen ser helt anderledes ud.

Virker som om du vil gøre hvad som helst for din egen søvn :(((

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #17   19. mar 2014 Min yngste søn på 3 år sover inde ved os, da han er i en periode hvor han har brug for ekstra tryghed- og det lader vi ham gøre, jeg synes det er hyggeligt han gider ligge ved os, og når man har vænnet sig til det, så sover man godt.

• #18   19. mar 2014 Ja hvis man er træt nok så sover man sku selvom man har både fødder, arme eller en blenumse i hovedet smiley skal jeg hilse og sige...! Så kan man tale om at være træt

• #19   19. mar 2014 Theas mor > WOW calm Down! DU har ikke den fjerneste idé om hvad der er rigtigt for denne familie, så lad være med at dømme hende!

Jeg har ca det sidste år haft min datter i sengen og jeg HADER det! Nu er hun 3 og nu er det slut. så påskeferien = afvænning.

Monique har aldrig været velkommen i sengen da jeg har været utrolig bange for at ligge mig på hende, eller på anden vis skade hende. (jeg er epileptiker)

• #20   20. mar 2014 Ja måske kan du jeg kan ikk og det jo ik kun en dag jeg har afsat min søvn det flere uger og måske kan du undvære din søvn flere uger men jeg kan altså ikk..

Og ja mine behov ved jeg som ik rigtig jeg har da brugt min tid på putte hende i flere uger uden og have tid og snak med min mand min hund min famile pleje mig se lv så ved ik lige om mine behov er kommet først.. Jeg trænger altså osse til blive hørt og ik bare lig i min seng.

Kommentér på:
Middags lur ? Drop eller ej?

Annonce