{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.802 visninger | Oprettet:

Når børn holder hinanden udenfor {{forumTopicSubject}}

Da jeg afleverede Emma i børnehave i morges, møder vi en anden pige i gardaroben. Pigerne har ens trøjer på og det er jo super sjovt for dem.

Emma har så en rigtig god veninde i børnehaven og hun kommer og siger hej til os. Hun har i et stykke tid være lidt mut i/over børnehaven, grunden vides ikke rigtig. Nå, men de kommer ind på stuen og så siger Emma at hun ikke vil lege med den gode veninde fordi hun ikke har den samme trøje på som hende og den anden pige.

Min datters veninde(lad os kalde hende M) bliver rigtig ked af det og jeg siger at de altså skal lege sammen alle sammen, men min datter nægter simpelthen at lege med hende. Nå, men de vinker farvel og jeg går ud og kan se dem gennem vinduet, hvor M så sidder og ser meget, meget ked ud af det og kan se Emma og den anden pige går fra hende.

M's mor og jeg er gode veninde og hun har lige ringet og spurgt ind til episoden. M har åbenbart været rigtig ked af ddet hele dagen og det var det eneste hun sådan havde snakket om derhjemme.

Nu har jeg lige taget en snak med Emma, men jeg synes det er utrolig svært hvad jeg skal sige til hende??

Pigerne er 3 år gamle og jeg synes bare det er meget tidligt at de begynder at holde hinanden udenfor.

Det gjorde helt ondt i mit hjerte at min datter har holdt hende udenfor og M's udtryk i øjnene da jeg så hende gennem vinduet.

Hvordan ville i reagere? Og hvad ville i fortælle jeres datter omkring leg med andre og det at holde udenfor?

Jeg synes det er svært, for jeg ved ikke om hun forstår hvad vi har snakket om:(

Hilsen en lidt trist mor smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når børn holder hinanden udenfor
  • #1   10. nov 2011 Jeg synes du og M's mor skal lave en legeaftale mellem pigerne et par gange hvor de bare er de to tøser sammen og hvis de ikke vil lege med hinanden må du prøve og fortælle hende at man ikke behøver have det samme tøj på, og at M bliver ked af det når hun ikke gider lege med hende...

Det er i hvertfald sådan jeg ville prøve og løse problemet (: - De er jo ikke så gamle at de forstår sådan nogle ting endnu, men jeg vil da mene at det er et forsøg værd

• #3   10. nov 2011 Tenna: M og Emma leger ofte sammen alene, da mig og M's mor er veninder og der er aldrig problemer(udover det sædvanlige)

Jeg har sagt til hende at M bliver ked af det, men der sagde hun: Jeg er bare ligeglad.. Hvad siger man lige til det ?? smiley

Dina: Det er også det jeg tænker, jeg kan ikke tvinge hende til at lege med nogle, men jeg synes bare det er utrolig synd for M hvis hun mistrives i børnehaven pga af min datter.
    Jeg tvivler også på at hun forstår det, men jeg tror jeg lige snakker med dem begge to når jeg aflevere Emma i morgen. Og ja, ellers må jeg bare gentage det jo..

Sys godt nok det er trist det starter så tidligt smiley

• #5   10. nov 2011 Dina: det håber jeg godt nok smiley det ville være skønt i hvert falde smiley

Tak for de gode råd, hvis der er andre der har nogle andre inputs så er jeg helt åben for forslag smiley

• #6   10. nov 2011 ja det er skide svært hvad man skal sige når de ikke er ældre. victor har en gruppe drenge på 3 4 stk udover ham selv som har det rigtig godt sammen med.

der var også en aften hvor han lige havde væreti bad og jeg tørrer ham og vi snakker sådan lidt om vejr og vind og siger så, nå skal du så lege med X imorgen og så siger han " nej for han tisser i bukserne og det lugter så ham vil vi ikke lege med"

der fik jeg også sådan en hel knude i maven og vidste helelr ikke hvad jeg skulle sige, så sagde bare noget ala det kunne de ikke være bekendt og han jo også selv nogen gange kunne komme til at tisse i bukserne og hvordan han selv ville have det hvis det var ham. og jeg sagde i en tone så han kunne forstå det var alvorlig snak.

ellers vidste jeg ikke hva jeg skulle gøre og holdte bare øje deroppe når jeg hentede og afleverede om der var tegn på noget om de legede med X osv og efter et par dage legede de sammen alle mand igen,

men det er svært for tror det er meget normalt og så skiftes de lidt til ikke at ville lege med den ene eller anden.

men i victors børnehave har de lige haft venneuge hvor de har lært en masse om det at være venner og hjælpe hinanden og de fik hver en badget hvor der står jeg er en god ven haha så fint smiley måske du kunne tage en snak med børnehaven hvordan de tackler det smiley

victor har lært meget ihvertfald for når han ikke er enig hvad vi siger til ham siger han - Du er en dårlig kammerat! haha

• #7   10. nov 2011 Ja man får det faktisk ret dårligt!

Jeg har snakket med hende to gange, første gang da hun kom hjem fra børnehaven hvor jeg spurgte hvorfor hun ikke ville lege med M og der var svaret at hun gad ikk.

Og så tog jeg den så igen efter min veninde(M's mor) ringede og jeg gav også udtryk for at situationen var alvorlig.

Men jeg må vel bare se hvordan det udvikler sig. Jeg er ikke helt tilfreds med Emma's børnehave i forvejen, så jeg tror desværre snart der skal snakkes med store ord deroppe smiley

• #8   10. nov 2011 Sig til hende at det da ikke er pænt af hende og være ligeglad når M bliver ked af det...

• #9   10. nov 2011 Tenna: Det gjorde jeg også, men hun blev ved med at sige hun var ligeglad.

Jeg spurgte hende også om hun ikke ville blive ked af det hvis de andre ikke ville lege med hende og sagde at hvad nu hvis hun ikke måtte sove hos M igen. Så begyndte hun at græde lidt og så forklarede jeg hende at M havde haft det på samme måde.

Så vi aftalte at de skulle give hinanden en krammer i morgen og sige undskyld, så nu må vi se om det er gået igennem eller hvad.

• #10   10. nov 2011 Ja man gør og jeg havde faktisk frygtet mere at han en dag ville komme og sige der ikke var nogen der ville lege med ham, men det gjorde da næsten ligeså ondt at vide han har været med til at gøre en anden ked. puha stakkels dreng stå der og have tisset i bukserne og så de ikke ville lege med ham smiley

men ja det er ret svært, når man ikke rigtig ved hvor meget der lige siver ind hos dem. de tænker jo heller ikke på det på samme måde som os andre.

og som dina siger tror jeg heller ikke der kommer noget godt ud af at tvinge dem til det.

men det er jo også svært hvis man ikke har et godt samarbejde med børnehaven i forvejen.

• #11   10. nov 2011 Ja... Det er en god måde at vende det mod hende selv, men det er lidt svært at finde ud af hvornår de er gamle nok til at forstå det... men det er jo godt at i har snakket om det og har fundet en løsning (: - Evt start på at snakke med hende om det inden i kommer i børnehaven i morgen, så er hun nok mere "klar" til at give M et kram og sige undskyld, hvis i fx snakker om det mens hun spiser morgenmad eller i bilen på vej derhen (: ... - Så må du jo se om hun kan huske i har snakket om det (:

• #12   10. nov 2011 Ja jeg havde heller ikke troet at det "ramte" så hårdt at hun holdt nogen udenfor.

Nej det gør der helt sikkert ikke, men ja... jeg aner ikke hvordan jeg lige skal tackle det. Men nu må vi se, det er jo slet ikke sikkert det bliver ved.

• #13   10. nov 2011 Tenna: Ja det var nok en god ide, lige at opfriske hukommelsen inden de mødes igen... Ellers sku jeg bare ignorere det og ikke gør en big deal ud af det?? Ej jeg sys virkelig det er svært!

• #14   10. nov 2011 Altså nu har jeg jo længe ment at man skal slå til så tidligt som overhovede muligt for at forebygge senere mobning og sådan noget... selv om man mener sit barn er en engel, er det ikke altid helt sandt... jeg synes ikke du skal lade det ligge, jeg synes helt klart du skal give det et forsøg, og se om du ikke bare kan få det ud af verden, og samtidig lære din datter at man ikke må holde nogen udenfor (: ...
    Hvis man skubber alle de små problemer i hverdagen til side, kommer de alle væltende igen en dag (: ...

Giv det et forsøg i morgen, men lad være med at gøre et kæmpe cirkusnummer ud af det, hvis det ikke kommer til at gå som du gerne vil (: ... Det er nok mit bedste råd (:

• #15   10. nov 2011 Tenna: Jeg er helt enig, jeg har 0-tolerance for mobning, og det kan hurtigt udvikle sig!

Jeg prøver at snakke med hende igen i morgen tidlig og så må vi tag den en dag ad gangen smiley

• #16   10. nov 2011 Det synes jeg i hvertfald du skal gøre (: - nu har jeg arbejdet en del som barnepige i nogle år, og i to forskellige børnehaver, og jeg ved hva jeg snakker om når jeg siger at mobning og det at holde andre udenfor og kalde hinanden grimme ting starter allerede i børnehavealderen.... Jeg væmmes ved tanken :S ...
    Jeg synes det er rigtig godt at du som mor gør dit for at dit barn ikke skal blive en af de "slemme" ... Tommelfinger op herfra ! - Held og lykke (: !

• #17   10. nov 2011 Tenna: Jeg har også selv arbejdet med børn, dog ikke så længe. Og lige nu læser jeg tilpædagog, men vi er altså ikke noget til mobning endnu smiley

• #19   10. nov 2011 Dina: Nej jeg tror heller ikke de mobber hinanden, men de er meget opmærksomme på om nogle er anderledes eller opføre sig anderledes f.eks. Og de kan åbenbart sagtens holde hinanden udenfor smiley

• #20   10. nov 2011 *Dina & Kenneth*
    De mobber ikke dicideret, men er rigtig gode til at sige "jeg vil ikke lege med dig" "du er tyk" "du er dum" du lugter", de skubber, slår, spytter, bider og jeg kunne blive ved i evigheder... og hvis de aldrig får afvide at det er forkert og de andre børn bliver kede af det, så fortsætter det og udvikler sig til mobning... desværre

Line
    Jeg har arbejdet et halvt år i to forskellige børnehaver (1 år i alt) og har været barnepige en del gange de sidste 3-4 år... Og så har jeg også fået grundforløbet på sosu med i min rygsæk, og har søgt ind 3 gange på Pædagogisk assistent uddannelse og håber at komme ind til januar, venter bare på svar nu... og ventetiden er laaaang.. og så har jeg længe gået op i udvikling og adfærd fra spæd til 15 års alderen, så føler da at jeg ved en del taget i betragtning af hvad de fleste andre 17 årige har fået med i deres rygsæk (: .. Og derudover har jeg jo så også selv tænkt over hvad jeg mener er rigtigt og forkert, og hvilke ting der har hjulpet for mig når der har været konflikter som skulle løses (: ..

• #21   10. nov 2011 tenna: lige præcis og hvis de problemer ikke bliver taget hånd om, så eskalere det og KAN udvikle sig til mobning.

Ja det lyder da som om du har gjort dig nogle grundige overvejelser omkring det smiley er du kun 17???

• #22   10. nov 2011 Ja jeg er kun lige fyldt 17 her til september (: ..

.. Det der sker nu i børnehaven, er jo ikke mobning, men det er jo netop som du også siger når der ik bliver gjort noget det udvikler sig, og det er jo ikke kun i børnehaven der skal gøres noget, det er bestemt også forældrene der har et ansvar for at lære deres børn hvad der er rigtigt og hvad der er forkert (: ..

• #23   10. nov 2011 Jo små børn kan sagtens holde andre uden for. De gør det bare ikke altid så bevidst som større børn, og er nok heller ikke opmærksomme på hvad det gør ved den der ikke må være med..

Min pige går i dagpleje med min venindes dreng, de 2 er bare bedste venner, total pot og pande.. Når der så kommer gæstebarn på samme alder, som eller kan de samme ting og er på samme niveu, så bliver gæstebarnet "holdt uden for" eller er bare ikke lige så meget med fordi de 2 bare holder sammen. Min pige er kun 1½. år.

• #25   10. nov 2011 Jeg synes ikke du skal tage den op igen i morgen tror din datter har fundet ud af hun har gjort noget forkert / hun ved ikke bedre.
    Jeg arbejder i en børnehave og de kan være de bedste venner og lege samme, men så finder den anden en anden at lege med og sådan er livet.
    havde selv en dreng i dag som ikke måtte være med i en bil lege og han blev mega ked af det, men han fik afvide at det var helt okay ham den anden dreng ikke ville lege med ham så han måtte finde nogen andre at lege med.
    Så må man finde en anden at lege med selvom det er svært nogen gange. når de spise madpakker siger de også jeg kan lege med dig for du har en gulerod med. og sådan er det bare, lad dem selv finde ud af det selvom de kun er 3 år. de skal nok sige fra over for hinanden hvis det bliver for meget de kan også blive for tætte så de ikke kan lege med andre, hvis hun har været ked af det hele dagen burde der ha været en voksen som havde fået hende med i en leg for der er altid en som vil lege med hende..

• #26   10. nov 2011 *Dina & kenneth*
    Det kan da godt være det ikk er i en ond mening, men jeg har tit stået i en situation, ofte med det samme barn flere gange der har gjort eller sagt noget ledt ved et andet barn, når man så sætter sig ned og snakker med dem og fortæller at det ikke er sødt gjort, så griner de ofte af en, men når jeg så siger "Hvordan vil du have det hvis Sebastian slår dig og siger du ikke må lege med" Så er det ofte at de bliver helt seriøse i ansigtet... Det er der jeg kan se at det er feset ind at det ikke er smart det de gør, tænk hvis det skete for dem selv, og så er det faktisk ofte at man får et svar der lyder " så bliver jeg ked af det"... Så nogengange tror jeg somhen det er helt bevist de gør det.... Men man kan jo aldrig vide med sådan nogle små væsner, hvad der præcist foregår i hovedet på dem... Nogle børn er jo mere opdragne end andre...

• #27   10. nov 2011 Dina: Jeg tror heller ikke de gør det i en ond mening, så langt tænker de slet ikke smiley

rikke:jeg tænkte også på det der med at de måske er for tæt knyttede, men på den anden side så synes jeg det er rigtig synd for M. Især fordi hun i forvejen har det lidt skidt med børnehaven.

Det med madpakkerne har jeg også oplevet: "Du har også agurk med, så må du godt komme hjem til miiiig"

Men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal tackle det for de skal jo ikke tvinges til at lege sammen, men jeg synes heller ikke der er nogen der skal holdes udenfor på den måde.

• #28   10. nov 2011 Line: Du tvinger dem jo heller ikke til at lege sammen, så længe hun siger undskyld, så må de to jo finde ud derefter om de vil lege sammen igen... Men kan sagtens forstå du har det skidt med at M bliver så ked af det...
    Men jeg synes stadig man skal gribe ind hvis ens barn sårer et andet barn uanset om det er ved at holde en anden udenfor eller om det er ved at slå eller bide...

Et undskyld mener jeg bestemt må være vejen frem i denne situation (: ... Så må tiden vise om pigerne vil lege sammen igen (:

• #29   10. nov 2011 Tenna- undskyld, men jeg krummer pt. tæer..
    Det er tydeligt at høre at du IKKE er uddannet pædagog..

Og det der med at kramme og sige undskyld.. børnene er 3 år.. de gør det fordi de får besked på det, og IKKE fordi de ved hvad de undskylder for, eller hvad undskyld måske betyder..

• #30   10. nov 2011 hvorfor skal hun sige undskyld i morgen når det er i dag der skete?

• #31   10. nov 2011 Juni - barnet :
    Nu er jeg ikke uddannet nej.. sandt.. jeg har meget at lære endnu, men derfor kan jeg sagtens have nogle holdninger og meninger, baseret på det jeg har lært og erfaret indtil videre (: ..

• #32   10. nov 2011 Undskyld, men så skal du læse lidt grundigere, for det er helt hen i vejret de råd du kommer med..

• #33   10. nov 2011 Hvilke råd er det du krummer tær over, jeg kommer gerne med en forklaring ?
    - Jeg synes ikke jeg er kommet med noget der er "helt hen i vejret"

• #34   10. nov 2011 Helt ærlig, for det første... Til dem der ikke mener børn skal sige undskyld, selvom de er 3 år kan man sku godt begynde og lære dem almindelig høflighed, herhjemme ved min dreng på 3 år hvertfald GODT hvad undskyld betyder...

- Og min søns børnehave der mobber de ikke hinanden, men de er SÅ bevidste om hvad de laver, helt ærlig de er 3 år, de er ikke dumme...

Og sådan som vi voksne opfører os i dagens danmark der fanger de kære små hurtigt hvad der er sødt og hva der ikke er...

Herhjemme snakker min dreng også om hvis de ikke har været søde hos hinanden nede i børnehaven, og han gør det ikke bare den dag det er sket, han kan også nævne gamle episoder længe efter, så de er altså godt klar over hvad der sker, og de er også klar over hvad der er rigtig og forkert.... Min søn er hvertfald, men kan være han er et særtilfælde...

• #35   10. nov 2011 Jeg synes da bestemt ikke jeres dreng er et særtilfælde... Det er nemlig i den alder de begynder på "rolleleg" og efteraber de rollepersoner som der nuengang er i deres liv... og hvis der er noget der går ind og påvirker ungerne, er det jo klart at de husker det (: ...

• #36   11. nov 2011 Min datter på 3 er lige begyndt i børnehave for små 2 uger siden og Hold da kæft som hendes sprog og adfærd har ændrets sig på 2UGER.... hun har ALDRIG slået på os eller andre børn - self. har hun "slået fra sig" i dagplejen, men ikke bare sådan fordi... hun snakker grimt og kan være led - det er altså sammen kommet på små 2 uger.... Og nej de er bestemt ikke dumme når de er 3 år og de fleste af dem ved sku godt hvad der "gør ondt" når de driller eller sloges verbalt... Der er i vores en forbandet UNDSKYLD snottøs på lige godt 4 år, hun er simpelthen så modbydelig og hun griner af os forældre hvis vi skælder hende ud hvilket jeg ikke er den eneste der har gjort for hun er bare så stid. og ondskabsfuld. og det er ikke sådan noget der er sket en dag, men hver eneste dag hun er efter en af de andre....

Jeg bad hende gå hendes vej fra gadaroben, hvor vi var ved at tage overtøj på og på vej hjem fordi hun var grov i munden... Når man er 4 år behøver man ikke sige til en andens mor du er så tyk du ikke kan nå gulvet (jeg er gravid i uge 30) eller Johanne er så lille og dum at hun ikke må gå i MIN børnehave osv.... Johanne blev ked af det og siger min mor er ikke tyk, hun har min lillesøster i maven... ha dumme unge var svaret???

Jeg synes at det må være forældrene der er helt på gale veje hvis man ikke skal lærer ens børn FRA START af at sige undskyld og lærer dem forståelse for hvorfor man skal sige undskyld... det er jo ikke ordret der er vigtig men tanken BAG..... Som min mand siger tit man kan ikke betale regninger med undskyld, men de kan måske virke som et plaster - og ens selv forståelse....

Men ok vi har tit fået af vide vi er for hårde overfor Johanne medhensyn til vores hund OG kat, for jeg vil bare IKKE have at hun ikke behandler dem med respekt!!! uanset om hun er 1-2-3-7 eller 15 år.... Og hvis hun ikke lader dem være når de siger fra ja så (hvis det er vores hund) fjerner vi hende fra hunden og (hvis det er katten) så får den simplenthen lov til at sige fra med klør osv, hun er blevet bidt af en kat fordi hun ikke ville høre, men det er IKKE kattens fejl.....

• #37   11. nov 2011 Hvis barnet siger på en pæn måde at det ikke vil lege med et andet barn hvorfor så gøre så meget ud af det, du vil da vel heller ikke tvinges til at være sammen med nogen som du heller ikke har lyst til at være sammen med den dag.

• #38   11. nov 2011 junibarnet: Jeg er overhovedet ikke enig med dig. Emma ved godt hvad det betyder at sige undskyld og hun ved også godt hvornår hun gør noget der ikke er så godt.
    Er du pædagog?

rikke: Hvornår sku hun ellers gøre det? I dag fik Emma et par bukser på og det første hun sagde var; sådan nogle bukser har M bare iiiiiikkkkeee...

Trine: Helt enig med dig, 3-årige er bestemt ikke dumme. Men de er ikke bevidst om hvad det egentlig gør ved dem som det går udover og så mener jeg altså at vi som forældre har pligt til at gribe ind!

• #39   11. nov 2011 Marie og mor: Fordi det ikke er blevet sagt på en pæn måde. Hun skal ikke tvinges til at lege med nogen, men hun skal opføre sig pænt overfor andre børn.

Måden M blev holdt udenfor igår, var ikke pænt gjort.

• #40   11. nov 2011 nej men hvis hun ikke gider at lege med hende er det jo bare sådan du går jo heller ikke med en hvis du ikke gider.

jeg kan bare ikke se hvórfor hun skal sige undskyld når det var igår det skete

• #41   11. nov 2011 Jeg tror at man skal passe på hvad man "forlanger" af sine børn. Jeg forstår godt at du gerne vil at det skal siges "pænt"
    Jeg tror måske ikke helt (og nu må du rette mig, hvis du mener jeg er helt forkert på det smiley )altid at et 3årig barn tænker på at formulere sig rigtigt, men derimod bare at få budskabet ud .. hvis du forstår hva jeg mener.

Din datter (er jeg ret overbevist om) ved ikke hvor ondt det gør på M at hun ikke må være med i deres leg. Igen jeg tror simpelthen ikke at hun tænker over at formulere sig rigtigt.
    Så jeg tror at det er vigtigt at snakke meget med hende om at fx. M bliver faktisk rigtig ked af det over det og at det hun måske ikke ville blive så ed af det hvis hun fx. sagde " Jeg leger lige med (den anden) nu, og så kan vi to måske lege sammen lidt senere"

Og må da lige rose dig heeeelt vildt !!! HVOR ER DET SUPER DEJLIGT AT HØRE OM EN MOR/FAR DER IKKE BARE SER IGENNEM FINGERE MED DET OG BARE TÆNKER " GODT DET IKK ER MIT BARN DER BLIVER HOLDT UDENFOR" Rigtig meget ros til dig for ikke bare at lade det stå til!! Jeg tror at der er mange forældre som lukker deres øjne for disse problemer, fordi det er langt det nemmeste.

Håber du finder en løsning som både er god for dig, din datter og hendes veninde smiley

• #43   11. nov 2011 * dina*
    jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skal have lov til at være herinde blot pga. min alder. ! det er så diskriminerende som noget kan være. Jeg har meget erfaring med konflikthåndtering. og sikkert også en del mere viden om børn og udvikling end nogen herinde har...
    jeg synes ikke du kan være efter mig når du ikke har den fjerneste idé om hvad jeg kan og ikke kan.
    og derudover er der jo lige så mange forskellige måder at gøre de forskellige ting på som der er mennesker på jorden (:

• #45   11. nov 2011 Jeg har ingen erfaring ?

Så du mener ikke et halvt år som ung pige i huset, 1 år i to forskellige børnehaver, og flere års erfaring som barnepige er erfaring ?

Nok er jeg ikke mor, og har ingen børn, og har rigtig meget at lære endnu, men jeg vil nu bestemt mene at jeg har erfaring med børn og konflikthåndtering.. Jeg kommer kun med råd og hjælp hvor jeg føler jeg har noget at komme med... og jeg udtaler mig ikke om noget jeg ikke har forstand på...

Jeg mener stadig ikke at jeg er kommet med nogle råd som er helt åndsvage...

Det er forskelligt fra barn til barn hvornår de forstår "undskyld" og "det er ikke i orden"... Nogen forstår det når de er 2½ år og andre forstår det når de er 6 år...

Jeg mener bare at almindelig høflighed kan man godt lære sit barn så tidligt som muligt... Men igen... der er mange måder at opdrage på, nogle mener noget, andre mener noget andet... sådan er det og sådan forbliver det nok også (: ...

• #47   11. nov 2011 jeg startede som barnepige da jeg var 14 år, i børnehave efteråret '08, august '10 startede jeg på 20 ugers GF på sosu blev færdig til dec, jeg var i en børnehave fra jan. til starten af juni 11' og så ude som ung pige i huset indtil for to små uger siden...

Så er der også mine to små brødre som jeg er fast barnepige for en gang i mdr. de er fra 09 og 10...

Jeg er ikke som de fleste 17 årige... Jeg har siden 8. klasse kun fokuseret på min uddannelse, og jeg søgte ind på PAU lige efter grundforløbet, men eftersom der var 14 pladser og 72 ansøgere var rene 10'taller ikke nok til at få mig ind... i mellemtiden (mens jeg venter på at komme ind på udd.) arbejder jeg med børn med 100% fokus på erfaring så jeg har større chancer for at komme ind på uddannelse... nu venter jeg svar for 3. gang på min ansøgning til PAU uddannelsen...
    Det er somhen den "eneste" erfaring jeg har...

• #48   12. nov 2011 rikke: Hvorfor sku hun ikke sige undskyld for noget der skete igår?

Linda: Nej hun har helt sikkert ikke gjort det i en ond mening på den måde, det er jeg helt enig i og hun har heller ikke gjort det for at gøre M ked af det. Men jeg vil ikke have hun holde de andre børn udenfor, det er fint nok at de ikke skal lege sammen hele tiden og kun med hinanden smiley Men den måde det blev gjort på synes jeg ikke er i orden og når jeg tager håd om det allerede nu, håber jeg det gør en forskel senere hen smiley Og tak for rosen, det er dejligt at høre smiley

Dina: Jeg synes faktisk Tenna er super fornuftig at høre på og især for en 17-årig. Faktisk så synes jeg hun er kommet med nogle ret gode kommentare smiley

Pigerne legede fint sammen dagen efter så nu ser vi hvad der sker smiley

• #49   12. nov 2011 Forresten, min datter kom hen og gav M en krammer og så siger M: Min mor siger at jeg ikk skal lege med dig når du ikk gider lege med mig.

Så tænker jeg lidt, det er da en ret dårlig måde at tackle det på. Lidt ala hvis du bliver slået, så bare slå igen-agtigt...

• #50   12. nov 2011 Line : for det første... Er rigtig glad for at du kan bruge min hjælp til noget, jeg hjælper jo for at hjælpe og ikke for at fremstille mig selv som en visdomsnisse (for det ved jeg godt at jeg bestemt ikke er smiley )...

For det andet....

Puha, den er svær når hun siger sådan, men så er det jo ligsom afdiskuteret... Men det er da dejligt at din datter har lært lektien, og jeg tror bestemt når man griber ind nu gør det det nemmere senere hen så det bare bliver "en del af opdragelsen" ....
    Nu har Emma sagt undskyld til M og givet en krammer, men så ved jeg jo så ikke om du skal snakke med M's mor og fortælle hvad du har set, og i finder ud af noget med at fortælle pigerne at man ikke behøver lege sammen med de samme altid, og de selv bestemmer hvem de skal lege med, bare de er søde mod andre børn, eller om man bare skal sige "det var det" og så bare se til (: ...

• #52   12. nov 2011 Det går nok smiley - Det er bare træls at blive set ned på "bare" fordi man er ung smiley ...
    Især når man føler at man har styr på det man laver (: - Hvis jeg ikke kunne styre eller ik havde den fjerneste idé om hvad mine råd ville ende ud i, så ville jeg også bare forlade et forum uden at skrive smiley ...

• #54   12. nov 2011 Undskyldning accepteret smiley - jeg er ikke typen der gider gå og bære nag og være sur over småting smiley - Det er livet nu altså for kort til smiley

• #56   14. nov 2011 Sofie: det er jeg helt enig i, hun skal jo ikke bare stå og vente. Men det M's mor har sagt er at så skal hun holde Emma udenfor en anden gang. Det synes jeg er mærkeligt, for i bund og grund vil vi jo gerne have at børnene de er forholdsvis søde ved hinanden.

Det ville være det samme som at sige at hvis hun er blevet slået, skal hun bare slå igen.

Kommentér på:
Når børn holder hinanden udenfor

Annonce