fustreret!! {{forumTopicSubject}}
håber der er nogen der kan hjælpe med et godt råd!
jeg undskylder med det samme over et langt og indviklet indlæg
min bedste veninde og jeg fik vores børn med 1 1/2 mdr mellemrum (min er den yngste), alt var okay i starten med at ses og ungerne kunne sammen- men de var jo også så små at de ikke lavede det store ballade!
nu er de så henholdsvis 16-17 og 15 mdr, og hendes dreng skriger/græder/skaber sig så snart min datter bare kigger på ham.
jeg passede ham i weekenden og det var simpelthen et maridt ikke mindst for min datter!
han skreg fordi jeg ikke kunne og ville bære rundt på ham hele tiden, når min datter snakkede til ham, når hun gik forbi ham, ja han skreg sådan set hele tiden undtagen når jeg lagde an til jeg ville tage ham op!
min veninde har de sidste mange gange lavede mur mellem min datter og drengen, da min datter er meget nysgerrig og gerne vil lege men han er mere tilbageholdene! hun "redder" ham fra hende hvis han græder over hun er for tæt på og trøster ham og siger til ham det er såå syndt for ham!
han virker meget tilbage og har som sådan heller ikke været meget ude socialt inden han skulle starte i vuggestue!
syns hun gør min datter til "tyran" i hans verden ved at de ikk selv må kommunikere og finde hinandens grænser!
mit spørgsmål går kort ud på- hvordan kan jeg snakke med hende om det, uden at træde (for meget) på hendes "moderstolthed" ?
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 228 Svar: 1.336
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
Håber i kan få snakket om det så i stadig kan ses med børnene og det kan blive hyggeligt for jer alle
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Og så vil jeg sige at det kan være svært med tætte børn. Min niece og søn har også kun et par mdr. Imellem og de ELSKER hinanden. Men der er rigtig mange konflikter mellem dem, netop fordi de er så tætte, og vi skal som mødre være virkelig meget på. De har et tæt søskendeagtigt forhold, men er ikke så tætte at de også selv kan finde løsninger på det hele.
To timer sammen kan være hamrende kaotiske, men bagefter siger begge børn at de har hygget sig og haft det sjovt med den anden go figure!
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
Jeg syns bestemt heller ikke en dårlig mor ig det vil jeg også understrege overfor hende
Ja det er første barn for os begge og min datter har ingen problemer med børn i legestuen kommer godt ud af det med de andre børn
Men tak for svar....ikke andet for end at tage tyren forsigtigt ved hornene:)
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 139
Jeg sagde til hende at vi var nødt til at hjælpes ad med at få drengene til at lege pænt sammen. Sagde det som det var, at min søn var blevet bange for hendes. Fik også sagt at hverken hun eller hendes mand reagerede selvom "angrebene" på min søn til tider var lidt voldsomme, hvor jeg så greb ind. Hun tog det pænt og da vi så hinanden igen var hun mega opmærksom og drengene hyggede max.
Men det er rigtig svært. Vores børn er jo vores ømme punkt. Så vær ærlig men på en pæn måde:)
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
fustreret!!