{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.865 visninger | Oprettet:

Fortæl mig din dag i 24 timer {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kære forældre...
Jeg står med håret i postkassen og er en opgivende mor som virkelig søger hjælp til hvordan jeres hverdag foregår...

Lige meget hvad jeg gør, har jeg en datter der først vil sove kl 21-22 om aften og så vågner hun igen kl 02 smiley

Jeg har prøvet alt, fodret hende med alt det mad hun kunne have, aftenflaske som man kan købe i pulver her i Tyskland til børn i hendes alder, så ved snart ikk hvad jeg evt kan lave om... Prøver at underholde hende meget om aften med leg osv, men lykkes ikk at få hende til at blive tættere...

Derfor vil i fortælle jeres dag hvordan den fungere med spisetider, og evt hvad i giver og med middagslur osv... Bare i korte ord??? Fra tid i står op til aften i går i seng.... Please


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl mig din dag i 24 timer
  • #1   11. okt 2013 Laurits 9,5 mdr

    Står op ca kl 07.30

    Havregrød samme tidspunkt hverdag, selvom han står tidligere op. Starter morgen mad mellem kl 7.40-08.10. Alt efter hvor frisk jeg er smiley

    2-2,5 time efter godmorgen - første lur a 1-2 timer.

    Op, og 1 rugbrøds mad + tilbehør ( eller andet spændende) start kl 11.30 -12.00

    3 timer efter første lur ud og sove igen. Max 1 time.

    Står op, får et par kiks, en riskage, en banan, abemad, en smoothie, halv bolle med smør, eller noget andet nemt lækkert som mellem måltid.

    Alt efter hvor meget han har spist i løbet af dagen og hvor træt han er får han aftensmad mellem kl 17.30 og kl 18.15. ( Det samme som vi spiser, eller grøntsagsmos)

    Efter aftensmad bader far og vi putter efter kl 18.45. Nogle gange er kl lidt mere, andre gange er han så træt at han skal i seng lige efter bad. Så sover han ca fra kl 19.10 eller sådan noget. smiley

    Var det sådan noget du efterspurgte?
    Og så lige et lille skud i tågen, gir du mme eller andet? Har du overvejet om hun har mælkeallergi? Det kan virkelig ødelægge søvnen.
    Ved ikke lige hvor gammel din pige er. smiley


  • #3   11. okt 2013 Nåh, ja så leger vi jo selvfølgelig rigtig meget, går ture, cykler tur i godt vejr, køre ind til byen og kigger butikker, synger sang lege, danser rundt til musik, tumler vildt, slapper af med bøger og nus - ind imellem alle de der faste rutiner smiley

    Der er så sindssygt meget gang i min dreng, så skal næsten hele tiden finde på noget for at gøre ham godt træt. smiley men det er nu hyggeligt


  • Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #4   11. okt 2013 J, på 11 måneder:

    Kl 06.30-07.30 vågner - får morgenmad (grød eller yoghurt) - skifter tøj og leger.

    Kl 08.30 Vuggestue

    Kl 14-15.30 Hentes fra vuggestue - hjem og sove.

    Kl 16.30 vågner og leger.

    Kl 17.30 aftensmad - aftensflaske

    kl 19.00 godnat - lægger sig til at sove med det samme smiley

    Han spiser rugbrød med pålæg og varm mad i vuggestuen fx. pasta med sovs, tærte, råstegte kartofler og kylling ovs.

    Han sover to lure om dagen 1 i vuggestuen og 1 hjemme. Kan det være fordi hun sover "for meget" i løbet af dagen?


  • #5   11. okt 2013 Da Clara var 3-9 måneder så vores dag således ud.

    Hun sov fra 19.30-7, så to lure fra 10-12 og 14-16.

    Morgenmad vad havregrød kl. 7.30 mellemmåltid kl. 9.30 (flaske på 230 ml)
    Frokost 12.30 (rugbrød med pålæg)
    Mellemmåltid 15.30 (grød, mos, bolle, frugt og lignende)
    Lidt snack 17.00 (meget lidt en kiks f.eks)
    Aftensmad kl. 18.00 (det samme som os)
    Natflaske kl. 19.20 og sove derefter.


  • #6   11. okt 2013 Markus er 9 mdr.

    Vågner ca kl. 6
    Øllebrød eller havregrød til morgenmad lige efter han står op

    Ca 8.30 får han et mellemmåltid, frugt, bolle, grøntsager...

    Kl. 9-10 går tur med hund og han falder i søvn. Sover 2-2,5 time

    Vågner kl 11-12 og får grød med frugtmos

    Kl. 15 henter vi storesøster i børnehaven. Det er lidt forskelligt om han får et mellemmåltid før eller efter det.

    Nogle gange lykkedes det at få ham til at sove 1/2 time om eftermiddagen.... Andre dage holder han sig vågen indtil han skal i seng om aftenen smiley

    Kl. 17.30-18 spiser vi aftensmad. Han får det samme som os eller mos.

    Kl. 19 puttes i nattøj, bliver ammet, siger godnat, børster tænder, synger sang og så ned at putte i sengen. Han sover ca. 19.30


  • #8   11. okt 2013 Uh ha Maja, du får da ikke megen nattesøvn smiley

  • #9   11. okt 2013 Tusind tak alle,.. Vil lige nærstudere jeres svar smiley

  • #12   11. okt 2013 Tænker det måske kan hjælpe hvis du skære ned på for meget aktivitet om aftnen. Sørg for hun får knaldet en masse energi af i løbet af dagen og så det stilner af hen ad aftnen. Kroppen kan have svært ved slappe af hvis den har gang i en masse og så evt give en kop kamille the det beroliger også kroppen ( er der nogen der mener) of nej jeg mener ik i skal sidde og kukkelure om aftnen. Bare tænk afslappende aktiviteter ind smiley

  • #14   12. okt 2013 Maja: har du fået tjekket hendes øre?
    Men her er Sophia 2 år og 2 mdr og hun vågner stadig mellem 3 og 10 gange om natten.. Og der er ingen grund til det, andet end tryghed.. (Men det er også nok) så kommer hun ind mellem os og sover..


  • #16   16. okt 2013 Smilla er 16 mdr.
    Det er forskelligt alt efter om hun er hjemme eller i vuggestue, men er hun hjemme ser det sådan her ud:

    Mellem 6-8: Står op.

    Mellem 7-8.30: Morgenmad (grød) og derefter tøj på.

    Kl. 9.30: Frugt

    Kl. 11.30: Middagsmad. En pølse med ketchup, pastasalat, pizzasnegl eller lignende. Hun nægter at spise hverken rugbrød eller franskbrød herhjemme.

    Kl. 12-12.30: Bliver lagt ud for at sove middagslur.

    Kl. 14-14.30: Vågner fra middagslur

    Kl. 15: Eftermiddags snack, banan, grovkiks, frugtstang, en bolle eller andet.

    Kl. 18: Aftensmad, det samme som os.

    Kl. 18.30: I bad.

    Kl. 19-19.30: Aftenflaske og i seng, sover med det samme.

    Hun er så i gennemsnit oppe en gang om natten og får flaske, det veksler lidt hvor mange gange vi er oppe. På gode dage er det en gang, på dårlige op mod 3-4 gange, og vi har lige haft en periode hvor hun stod op ved 23-24 tiden og holdt den kørende i 4-5 timer. Puha!

    Derimellem leger vi, både ude og inde, hygger med at tegne, går ture, leger med hunden osv.

    Er hun i vuggestue bliver hun afleveret mellem 8-9 og hentet ved 14.45 tiden. Og ellers er resten det samme smiley


Kommentér på:
Fortæl mig din dag i 24 timer

Annonce