{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.623 visninger | Oprettet:

det med at få børn til at sove {{forumTopicSubject}}

Jeg er virkelig ved at få grå hår
køre en kæmpe kamp men eksen som er sur på mig fordi vores søn ikke vil sove kl.19
Synes selv jeg har prøvet alt men intet af det virker
har virkelig brug for et godt råd til hvordan man kan få ham til at sove kl.19
vi har de faste rutiner med spisning kl.18 også stille hygge til halv også gør vi klar til tandbørstning efterfulgt af en godnat sang
men han vil bare ikke sove
før kl.21.30

også er der en anden ting han er begyndt at slå sådan meget umotiveret nogle der ved hvorfor han blir snart 2 år


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det med at få børn til at sove
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   31. maj 2014 I forhold til søvnen. Tror jeg det handler om tålmodighed.
    Vi har også været igennem en periode, hvor mine børn ikke har villet sove.

    Hvordan er hans sprog. Det kan jo være din søns måde at udtrykke sig på. Det at slå kan være hans måde at udtrykke sig på, fordi han ikke kan sige det.

    Ved ikke om det giver mening.


  • #2   31. maj 2014 Hans sprog er med i udviklingen ifølge sp. Og dp.

  • #3   31. maj 2014 Hvor meget sover han om dagen.. vi havde i en periode også store problemer med at få vores den store til at sove (hun kaldte, rumsterede, dansede og lavede ballade flere timer hver dag i sin seng) efter vi droppede middagsluren, ja så sover hun i løbet af 15-20 min hver dag

  • #4   31. maj 2014 Han sover 2 1/2 time hvilket han også gør i dagpleje

  • #5   31. maj 2014 Prøv skær middags luren ned eller af det gjorde vi

    Emma kunne heller ik falde i søvn o. Aften pga hun sove tre timer så skær vi det ned til to og lidt efter en time også stoppede vi for to mdr siden helt med lur, og hun sover som en sten hele natten og om aften kl er ik meget mere ind 18:30-19 før hun sover.



  • #6   1. jun 2014 Tak vil prøve mig frem så kan man håbe han også vil sove lidt længere end til kl.7 i weekenden hehe

  • #7   1. jun 2014 måske eventuelt giv ham en smule frugt især bananer skulle være lidt søvn døsende det kan være at han ikke er helt mæt det hjalp en periode med mine. da min var 2 der begyndte han at han max måtte sove halvanden time i vuggestuen og dethjalp bestemt..:-)

  • #8   1. jun 2014 Prøv evt at spise aftensmad lidt tidligere? smiley

  • #9   1. jun 2014 Emma er godt nok tre,

    Men vi spiser aftens mad kl 16:30-17

    Så bader vi og leger lidt læser osv,

    Så kl ved være 18 og hun begyndte være træt så får hun en halv bolle knækbrød eller frugt så spiser hun det og kl 18:30-45 går vi ovenpå og læser en bog og kl 19 ligger hun i sengen hvor vi så lige synger et par sange og 19:15-30 er jeg nede igen så sover hun,

    Hun er pt i en periode hvor jeg skal vblive på hendes værelse til hun sover så det gør jeg, og efter 5 min så sover hun.

    Jeg gir hende ikk nat bukser på før ind jeg selv går i seng pga varmen men om natten blir det lidt for koldt og ligge i bar ben.

    Det jeg beskriver er for en hverdag efter børnehave,
    I vores week sover hun ofte til kl 8-9 stykker så der spiser vi først kl 17:30 og bader osv bag efter så der klokken næsten 20 før ind hun sover men der ksl osse være forskel på hverdag og week


  • #11   1. jun 2014 Line det med at sove længe var nu også kun ment i sjov for jeg plejer bare hvis jeg ingen planer har at sove til middag sammen med ham

  • #12   2. jun 2014 Uha det her emne er lige noget for mig.

    Jeg arbejder i en vuggestue hvor vi har en politik om at vi ikke vækker børnene fra deres middagslur, og jeg kunne ikke være et sted hvor man gjorde dette.

    Jeg er overbevist om at det så meget handler om at forældre ikke er tydelige nok når man putter sit barn og deraf kan de jo så selvfølgelig udvikle en skæv rytme, dvs at sover lille blobber fra 22-7 fx så mangler h*n i 2-3 timers søvn og det er klart at det så bliver indhentet i løbet af dagen ved næste lur, og så tror jeg personligt ikke på at det har betydning om et barn sover 1 1/2 time eller 2 timer til middag.

    Min egen pige som der er 3.5 år, kan snildt nuppe sig en lur når hun er hjemme på mellem 2 og 3 timer, og hun er bliver stadig smidt i seng kl 19.30 hver dag smiley
    selvfølgelig er der dage hvor hun kun sover 1 time til middag også.

    Jeg kunne ikke drømmen om at begynde at give mine øgler alverdens mad og drikke og lade dem rende rundt og lege når de er kommet i seng, her hedder det at hvis de har tisset, spist, og fået vand så bliver man liggende i sin seng.

    Og det gør de så sørme også smiley

    Det gælder både den store på 6.5 og den lille


  • #13   2. jun 2014 Her er et lille uddrag fra en artikel om det med at begrænse middags luren.

    8. Hvis man begrænser børns middagslur, sover de bedre om aftenen
    Falsk.

    »Kvaliteten af lure kan gøre det op for mistet nattesøvn, men ekstra nattesøvn kan ikke gøre det op for mistet dagssøvn. Man kan altså ”reparere” en dårlig nattesøvn ved at lade barnet sove ekstra til middag, men man kan ikke på samme måde springe dagssøvn over og ”reparere” om natten«.


  • #15   2. jun 2014 Jeg tror ikk på det link, det fint nok men her hjalp det altså at middag luren blev skrottet.

    Da Emma sov til middag sov hun ik før kl 21-22 selv med samme rutiner. Og vores pige er et sove barn, efter vi skippet middag luren sov hun som hun altid har gjordt,


  • #16   2. jun 2014 Mor til Emma.

    Prøv at Google efter artikler om emnet, så kan du se og læse at det ikke er den eneste der omhandler det med at det ikke hjælper at droppe middagsluren.

    Og så et tillægs spørgsmål, ville du også syntes det var okay at gøre det ved et barn der er 1,8 år?

    Jeg mener igen som skrevet før, det handler om at forældre ikke er tydelige nok, og ikke er gode nok til at have de samme faste sove rytmer, fordi man har for travlt med alt muligt i hverdagene


  • #17   2. jun 2014 Lidt mere læsning

    http://www.e-pages.dk/foa/188/6


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #19   3. jun 2014 Er enig i man ikke bør vække sine børn af middagslur...

    Det er nok en periode, eller en reaktion på alt det der er sket imellem jer. Vi mennesker har en sær tildens til at skal løse og fikse og glemmer alt om tålmodighed.


  • #20   3. jun 2014 Theas mor- kan godt være du har ret i at det kan være at der sker for meget
    har selv tænkt tanken om det er fordi han blir for overstimuleret plus det der har været mellem faren og jeg


  • #21   3. jun 2014 Nu er der osse lidt til forskel om man er 1,8 år eller 3 år,

    Tja muligvis, men 90% tilfællene så sover børnen bedre mår de når Emma. S alder uden lur, avis eller ej,


  • #22   3. jun 2014 Og det basere du ud fra erfaringer med dit eget barn?

    Jeg har i de sidste 10 år arbejdet i vuggestue, hvor vi sender børnene afsted når de er lige rundt 3 år, ud af alle de børn er det sjovt kun dem omkring de 2 hvor forældre brokker sig.

    Vi har lige pt 96 børn i min vuggestue og ud af dem er der 8 der har problemer med at få dem til at sove, så vil sige at det ikke er for sjov det jeg udtaler mig om.

    Når ja ud over det har jeg da selv 2 piger.


  • #23   3. jun 2014 Men det er en lukket debat fra mig herfra.

    Du har din mening, og jeg har min.

    Der er ingen der siger vi skal være enige i noget, og det bliver vi ikke med den attitude du lægger for dagen.


  • #25   4. jun 2014 Om luren er for lang eller ej, kan jo diskuteres. Det kan jo ske at barnet får en dårlig rutine, hvor det er i søvnunderskud om natten og derfor sover længe til middag, og igen derfor ikke kan sove om aftenen. Og så fortsætter det bare.

    Jeg er dog som udgangspunkt enig i at børn ikke bør vækkes fra middagslur - især ikke mindre børn.
    Men I kan jo prøve det selv. Feks er der 5 fridage nu hvor I kan prøve med en kortere lur og en bedre rutine. Virker det, er det værd at holde fat i og insistere på at dp-mor fortsætter, og fungerer det ikke må I tage den derfra.

    Børn når jo en alder hvor de ikke har BRUG for luren.
    Min venindes søn var vokset Fra det og sov aldrig middagslur hjemme. Han var i fortrinligt humør om eftermiddagen, der var virkelig intet at mærke og han gik fint i seng kl 19. I vs insisterede de dog på at lægge ham OG lade ham sove til han vågnede selv. Så han tog 2-3 timer og kunne ikke sove før kl 22. Der synes jeg det er unfair at pædagogerne ikke lytter til forældrenes erfaringer of oplevelser.


    Vito var også begyndt at være laaaang tid om at galde i søvn om aftenen, så jeg snakkede med personalet i hans bh og nu sover han kun når han har brug for en lur eller selv beder om det. Han sover ikke "bare fordi", nu er der et reelt behov når han bliver lagt.


Kommentér på:
det med at få børn til at sove

Annonce