{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Gode råd {{forumTopicSubject}}

Så er beslutningen taget. P-pillerne ryger når den pakke jeg er igang med er taget færdig smiley

Så nu vil jeg høre om I har nogen gode råd. Ikke til at blive hurtigere gravid, for det ved jeg godt, at man ikke kan sikre sig på nogen måde.

Men jeg vil gerne sørge for at min krop er så klar som muligt til en graviditet. Så jeg følger naturligvis råd om ingen alkohol og spiser folsyre.

Derudover spiser jeg selvfølgelig sundt og motionerer.

Men er der andre ting som I har hørt om fra læger/jordmødre eller andre kloge?
Ting man bør / ikke bør / må / ikke må / skal og så videre?

Også gerne råd som man bør følge under graviditeten, da jeg jo ligeså godt kan begynde at leve efter dem med det samme.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd
  • #1   14. sep 2009 hmm.. nej ikke rigtig.
    Men husk nu også at nyde tiden hvor i prøver at blive gravide. Prøv ikke at fokusere alt for meget på graviditet. Jeg synes ikke du skal fokusere på hvad du skal og ikke skal under graviditet, det kommer når du får en positiv test. Der er som sådan ikke rigtig noget du ikke må mens i prøver at blive gravide. Men ville selvfølgelig ikke lave nogle voldsomme fysiske udfoldelser omkring ægløsningen, hvis nu der er gevinst smiley

    Jeg krydser i kalenderen og følger med i cyklus. Din første tid uden pillerne skal du finde ud af hvor lang din cyklus er og så prøve at finde frem til din ægløsning. Så i har en ide om hvornår i skal gå til den.

    Jeg har læst meget inde på min mave, de har mange gode artikler, prøv at surfe lidt rundt derinde når du har god tid.


  • #3   14. sep 2009 Sofie
    Tak -
    Jjeg ved godt at jeg ikke skal fokusere på det. Og jeg tror faktisk det vil gå ok, for for mig er det et stort skridt på vejen bare at vi smider pillerme. Det at muligheden er der, vil være fedt i sig selv. Selvom man nok aldrig kan lade være med at tænke på det især når mens er på vej.

    Heldigvis tror jeg ikke min krop er lang tid om at finde sin naturlige cyklus. Jeg havde en kort pause fra pillerne for over 5 år siden, hvor jeg med det samme fik min naturlige cyklus tilbage. Den er altid 26 dage...


  • #4   14. sep 2009 mille og mikkel: jeg blev nu også gravid med det samme..

  • #6   15. sep 2009 Mike og Mille
    Jeg spiser allerede folsyre, for min gynækolog siger at man bør begynde en måned før man planlægger graviditet - og eftersom jeg ikke helt ved hvornår jeg planlægger den... så er jeg begyndt.

    Og så kan jeg jo bare håbe at jeg er ligeså super frugtbar som dig smiley


Kommentér på:
Gode råd

Annonce