{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Vægt/graviditet {{forumTopicSubject}}

Jeg har været gravid 2 gange i lidt over 3 år nu, det første mistede jeg min datter i 8 mdr. og 5 mdr. efter ventede jeg så min søn og fik en velskabt dreng....

Men vægten har også fulgt med og mig og min mand har snakket om at forsøge igen da vores dreng jo snart er 2 år og vi ønsker ikke en alt for stor alders forskel.

Men min vægt vil jeg gerne have lidt ned...10 kg. da jeg har hørt at det kan være svært at blive gravid pga. overvægt...jeg er ikke svær overvægtig og det sidder pænt på mig:-)

Det er ikke det, men hvis jeg skal være gravid igen så kommer der ekstra kg. på i de 9 mdr. og det bliver for meget.....hvordan gjorde i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt/graviditet
  • #1   25. jul 2008 rettelse: jeg ønsker ikke at veje 10 kg. hi hi men tabe 10 kg

• #3   25. jul 2008 Ja, det er nemlig svært.
    Jeg går gennem-snittet 12300 skridt om dagen via arbejdet....

Så alt det løse oveni...

Cykler 7 km. med min ene hund hver 3 dag og ellers gå ture på 5 km om dagen med hundene...min vægten er stabilt....nu er jeg begyndt at lave kosten om så må vi se hvad der sker der....

• #4   25. jul 2008 Det lyder da som om du får rørt dig nok smiley
    Du kan tabe dig hurtigt ved at skifte morgenmaden ud med havregryn med honning (i stedet for sukker) hver dag, og intet at spise efter kl. 20, Så burde du kunne se en forskel i løbet af en 3 ugers tid smiley

Jeg er selv modtstander af slankekure hvor du skal spise mindre og skære ned på alt muligt. For i mit sted holder det i hvert fald ikke i længden smiley

Jeg sørger for at spise varieret, og hvis jeg bliver sulten efter snacks, er gulerødder og frugt et godt alternativ smiley

• #5   25. jul 2008 Jeg er nemlig begyndt at spise havregryn med musli der er blandet sammen m. mæl.
    Rugbrød til middag med alm. pålæg uden smør og aftens maden vil bestå af alm. mad, men salat eller grønsager som tilbehør, som jeg sørger for fylder ½ af potionen jeg normalt spiser....så burde jeg sgu også tabe mig.....gider ikke at ligne en hvalros ude på standen;-P

• #6   25. jul 2008 Vægt er forskellig fra graviditet til graviditet.
    Da jeg ventede Nanna vejede jeg 108 kg og da jeg fødte vejdede 113.

Jeppe vejdede jeg 116 ved graviditetens start og 121 ved fødslen.

Dog skal det siges at jeg arbejder på et vægttab, og har pt tbat 15 kg så er nede på 115 nu : ) Men det er sku svært med to små børn og når man er under udd. men det skal nok gå.

Begge er undfagnet rimleigt hurtigt. Nanna samme måned efter jeg stoppe med P-piller og Jeppe 3 mdr efter en spontan abort.
    Det har nemlig også meget at sige hvor nemt man har til at blive gravid.

• #7   25. jul 2008 jeg var på slankekur da jeg fandt ud a jeg var gravid. og havde tabt mig 5 kg. og jeg er buttet i forvejen. da jeg blev gravid måtte jeg ik være på slankekur mere men stadig spise varieret. jeg er nu 28 uger henne idag og har kun taget de 3 kg på ud a de 5 kg jeg havde tabt. så det er jo dejligt og det er godt siger lægen. hvis jeg kan holde den der eller måske max tage de 5 kg på jeg havde tabt, så ville jeg tabe det hurtigt igen når jeg havde født.

• #8   25. jul 2008 Jeg har gået hos vægtvogterne inden jeg blev gravid og nåede at tabe mig 15 kg smiley Synes det var en rigtig god og nem måde at komme af med nogle kg, da man stadig har lov til at spise lidt usundt engang imellem. Jeg dur nemlig ikke til de slankekure hvor man ingenting må hihi. Og da det jo er en kostomlægning kan jeg stadig følge den nogenlunde selvom jeg er gravid smiley

• #9   25. jul 2008 Kristina...

uh... sådan vil jeg osse ha det... tabte mig 5 kg i starten af min graviditet... tror det var fordi jeg næsten ikke spiste noget og kastede det jeg spiste op igen...

men har kun taget de 2 kg på igen.... så håber virkelig at det ikke blir til mere end de 5 kg i alt... (skal så lige tage mig sammen, og komme op på motionscentret igen...)

• #10   25. jul 2008 danila s: jeg må ærlig indrømme at jeg overhovedet ik har spist sundt som jeg skulle. jeg har spist en del usundt her på det sidste. men selvfølgelig os en del frugt. men jeg spiste ik meget de først 12 uger a graviditeten da jeg var meget dårlig med opkastninger osv. så babyen har nok taget fra fedtdepoterne der. smil

• #11   25. jul 2008 Kristina...

nej... har heller ikke spist sundt eller noget... og har virkeligt bevæget mig på minimalt plan... har ret dårlig samvittighed over det... men altså, begynder snart i skole igen og sådan, så kommer det osse til at gå lidt nemmere med at tage sig sammen til andet....

Kommentér på:
Vægt/graviditet

Annonce