{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Sex hvornår og hvor meget {{forumTopicSubject}}

Hej Alle....

Jeg har læst og læst for at blive klogere på hvordan jeg optimerer mine chancer for at blive gravid, når den tid kommer...
Læste blandt andet at når man får an positiv ægløsnings test, så skal man dyrke sex efter 24 timer men inden der er gået 48 timer. Nogen der ved hvad grunden er til at man skal vente de 24 timer?
Har desuden læst at man skal dyrke sex med 2-3 dages mellemrum mellem menstruationerne. Er der noget i vejen for bare at dyrke sex hver dag? Vil det ikke bare øge chancerne for at blive gravid? (ved godt at nogen mener det "fortynder" sæden, eller gør den mindre frugtbar, men har lige læst at nye undersøgelser faktisk viser at det modsatte er tilfældet)

Hvis der er nogen der har læst noget om hvornår, hvor tit og hvor meget man bør dyrke sex i den frugtbare periode, vil jeg meget gerne høre...

(Ved godt at man bare kan bruge tests til at finde nøjagtig ægløsning, men ville helst udgå at det blev alt for klinisk og planlagt det hele, så man ender med kun at fokusere på projekt baby... Det har jeg jo ladet mig fortælle også kan være med til at forpurre planerne. Altså hvis man stresser for meget over det)

På forhånd tusind tak for hjælpen!

MVH Anna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sex hvornår og hvor meget
  • #1   30. mar 2008 min søn blev omfanget på ægløsnings dagen. så jeg er også lidt lost på den der med efter 24 timer..
    men når i nu har dyrket sæx så smid benene op af vægen.. så du gir drengene en chance for at komme op;-)
    så sæden bliver linde i dig lidt længere tid..
    sådan gjorde jeg og jeg blev gravid..
    men fik det først afvide 4 mdr efter jeg stoppede med p pillerne..

    kan du ikke mærke når du får ægsøsning.. det kan jeg.. enten så bliver jeg mere liderlig eller også kan jeg mærke at ægget er på vej ud i form af lidt smerter i den ene side..


  • #2   30. mar 2008 Hmm har aldrig rigtig mærket noget til ægløsningen, men har selvfølgelig heller aldrig gjort noget ud af at forsøge, og har været på P-piller siden jeg var 14... (er 26 i dag).
    Jeg smed pillerne for 4-5 måneder siden, men synes stadig min menstruation opfører sig lidt mærkeligt... håber den normaliserer sig inden vi skal igang med at prøve (vi bruger kondom indtil da)
    Ja den med benene op havde jeg også hørt skulle være god, så det har jeg da bestemt tænkt mig at praktisere...
    Jeg ved man aldrig kan planlægge en graviditet 100%, men jeg det kunne være skønt at få det til at passe ind i en sommerferie, så jeg gør mit for at optimere chancerne når vi endelig skal igang med at prøve smiley


  • #3   30. mar 2008 oki,, ja ens mens kan godt gøre lidt knuder når den har været på medicin i så lang tid.. nu er kroppen jo blevet vant til at der er noget der styrer den.. så den skal live blive sig selv igen..
    men jo en god tur til de varme lande og et hyggeligt sted hvor det bare er jer.. kunne jo være perfekt.. men husk nu ikke at tænke for meget over det.. da det gør det hele værre..


  • #4   30. mar 2008 Ja det er jo lige det... Netop derfor jeg helst bare ville dyrke sex ofte og så ikke skulle fokusere for meget på diverse tests og cyklusudregninger...

  • #5   31. mar 2008 Bare klø på så sker det....man bliver bare mere frusteret over de test og planlagt sex er bare røv sygt med tiden.....
    Hyg jer, nyd hinanden og elsk med hinanden når lysten er der, så skal der nok ske mirakler ligepludseligt.


    Jeg var 3 mdr. om at blive gravid første gang, så det skal nok lykkedes....


  • #6   31. mar 2008 Trine H: Tak for hjælpen, og ja det var også planen, men undrede mig bare over at der flere steder står det der med at man skal vente 24 timer efter positiv test og inden 48 er gået osv.
    Og at man kun skal dyrke sex hver 2.-3. dag... ville jo selv mene at der ikke kan være noget galt i at dyrke sex hver dag. Eller hvad?

    Troede bare det galt om at have levende sædceller i æggelederen når ægget kommer, så står lidt uforstående overfor alle de restriktioner der synes at være med hensyn til hvornår og hvor meget man dyrker sex...


Kommentér på:
Sex hvornår og hvor meget

Annonce