{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIG MED PCO {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. er ikke rigtig klar over hvordan jeg skal starte. jeg er en kvinde på 25 år der sammen med min kæreste på 27 år prøver at blive gravide. men vi kunne ikke så vi kom på sygehuset og jeg fik beskeden om jeg har PCO. de sage der var kun en måde at vi kunne få børn på og det var reagensglas behandling. vi har sagt ja tak, men der er noget med jeg så skal have noget homonbehandling og så taget nogle æg ud og sæt op igen er der nogle der har prøvet der vil fortælle mig om det?
Hilsen en bekrymret kvinde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MIG MED PCO
  • #2   6. mar 2011 TAK:)

  • #4   6. mar 2011 Må jeg spørge hvorfor de sagde du ikke kan få børn uden reagensglas? Ku de se at du har PCO i svær grad? For jeg synes det er en hård udmelding de er kommet med, det fik jeg ikke at vide da jeg blev scannet... men kan gøre meget for at få ens krop mere i balance med PCO, du kan ændre kost, og faktisk nedregulere PCO'en meget!

  • #5   6. mar 2011 Jeg har også PCO og fik også afvide jeg ikke ville kunne blive rgavid på normal vis.
    Jeg er i dag 7+1 og det er sket helt på naturligvis, så mist ikke mdoet.

    Kontakt en diatist og få råd til kostomlægning, et vægt tab kan hjælpe på PCO. Dyrk motion og prøv ellers at leve så normalt som muligt...


  • #6   6. mar 2011 Jeg fik også diagnosen PCO i feb. 2010 og jeg fødte min søn 25 januar i år :o) Jeg tabte mig og fik metformin i ca. 3-4 mdr. før jeg blev gravid. Og jeg fik af vide at en specielist at jeg højstsandsynligvis ikke ville kunne blive gravid uden hjælp, men det gjorde jeg alligevel så du må ikke miste håbet.

  • #7   6. mar 2011 Ej det er altså vildt så neget læger kan tage fejl! smiley

  • #8   6. mar 2011 Har også HAFT pco men har nu smidt 50 kg ca, og da jeg var til scanning for undersøgelse i onsdag kunne han sige med sikkerhed at det er væk igen, er så evig lykkelig for det. Men da jeg havde det sagde de ikke noget om at det ikke kunne lade sig gøre på normalvis, men at man skal tænke kost og evt have nogle piller til at få gang i sin mens så den er regelmæssig smiley

    Bare til info skal i jo selv betale behandlinger nu, men det har de nok nævnt der sker det at næste gang du får din mens ringer du ind og melder dig klar. tror nok du går igang med næsespray i 14 dage er slet ikke sikker, og derefter skal der jo så dannes en masse æg med homon sprøjte det er en af de dyre ting ved den behandling men for os er pengene der eller rettere det skal de være, så må vi sparer et andet sted. men troede også vi skulle igang med regens men men vores overlæge mente chancerne var store ved insemnering nu alle de kilo er røget af pommeren til smiley men krydser finger for jer, har hørt både negativt og positivt om de regensbehandlinger og homoner smiley


  • #9   6. mar 2011 Jeg har PCO og jeg fik at vide det os var reagensglas som ville være lykken for os !! det er det os og vi venter tvillinger nu smiley men altså nogle PCO kvinder kan ikk blive det normalvis eller med INS. de skal have æg ud og så smidt op igen smiley

    Jeg har skrevet til dig omkring min oplevelse.


  • #11   6. mar 2011 Kender flere med PCO, der er blevet gravide efter de begyndte at drikke Aloe Vera...

  • #12   6. mar 2011 Dina: Nej, jeg har fx altid været tynd, og jeg har PCO...

  • #14   6. mar 2011 jeg har også pco (og er ik overvægtig) fik også besked om jeg ik skulle regne med at blive naturligt gravid, men er alle 3 gange blevet gravid uden hjælp, så som de andre siger, mist ikke håbet smiley

  • #15   6. mar 2011 Ja, men mange er også overvægtige, det er en af symtpomerne smiley

  • #16   6. mar 2011 1000 tak for hjælpen. jeg håber ikke det kommer til at gører meget ondt, men nu må vi se. det med penge er ikke det der skla stoppe os. for 100% tilbage fra Danmark hvis han er i gruppe 1 eller 2 så det er dejligt:)
    hvor lang tid er det man skal homonbehadling???


  • #17   6. mar 2011 så der er ikke nogle der kan fortælle hvor lang tid der ca går fra man får behandling og til de sætter æg op?


  • #18   6. mar 2011 jeg skal også tage p-piller i 4 uger nu og så er jeg ikke rigtig klar over hvad der skla ske:(

  • #19   6. mar 2011 Hej smiley

    Min søster lider af meget PCO i meget svær grad; hun har kun to menstruationer om året. De har en lille pige på 15 måneder, som de fik efter hormonbehandling.

    Bagefter fik hun at vide at nogle mener at man kan spise sig ud af sygdommen, hvilket hun selvfølgelig var mere interesseret i, end at skulle den tunge og dyre vej på sygehuset nu hvor de gerne vil have barn nummer to.

    Basisrådene hedder;
    - Ingen hvede.
    - Ingen sukker.
    - Meget kød og fedt.
    - Ingen behandlede gulerødder (men gerne rå)
    ....

    Der er flere ting som skal passes ind - men hun har været i gang i fem måneder, og ja, hun har lige fået sin FEMTE menstruation smiley
    Hendes cyklus er nu helt nede på 35 dage, så hun hører praktisk talt ind under det normale, og har fået at vide af lægen, at der nu er gode chancer for at de kan få børn helt selv smiley

    Så mit råd vil være - kontakt en kostvejleder med speciale i PCO, det kan betale sig smiley

    Skriv hvis du er interesseret i at vide mere, så spørger jeg min søster hvor man kan skaffe mere info.


  • #20   6. mar 2011 Vil lige tilføje at stivelse også er forbudt (ris, pasta, kartofler)

Kommentér på:
HJÆLP MIG MED PCO

Annonce