{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.313 visninger | Oprettet:

Katja D
Katja D
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Uønsket abort uge 13 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en udskrabning for 8 dage siden efter nakkefoldscanning i uge 13,som desværre viste, at fostrets hjerte var gået i stå i uge 11. Var ellers blevet scannet i 9+5, hvor hjertet slog fint og alt så godt ud, så det var et stort chok. Det var min første graviditet. Jeg er 30 år og blev gravid 2,5 måneder efter at jeg stoppede med p-piller. Hvordan skal man forholde sig nu. Fik at vide at vi sku vente med samleje i 14 dage og helst vendte med at forsøge at blive gravid til efter 1 mens. Kan forstå at det ermeget forskelligt hvornår den kommer? Afhænger det at hvornår HCG er ude af kroppen? Og kan man få det målt ved lægen eller? Jeg vil meget gerne blive gravid hurtigt igen, selvom jeg frygter, at det skal gå galt igen... Håber nogle har erfaringer, som de vil dele med mig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uønsket abort uge 13
  • #1   19. jul 2012 Det gør mig ondt at høre smiley Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål, men vil lige give en trøstekrammer med på vejen.

• #2   19. jul 2012 vi var udsat for næsten det samme for snart 2 år siden, vi fik at vide at vi bare skulle forsøge igen når vi var klar til det, der behøvedes ikke komme mens først, der gik dog 3 mdr før min krop opførte sig normalt igen, men jeg nåede ikke at have mens inden jeg igen var gravid, det gav lidt forvirring omkring terminen, som ved NF blev rykket 1 uge frem, men baby tog ikke skade af at vi ikke havde ventet længere..

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#3   19. jul 2012 Tak for Jeres svar og trøst.. Har læst en masse på nettet her efterfølgende og kan se, at der er mange, som har oplevet det samme - også flere gange, hvilket må være helt vildt hårdt. Jeg håber det kun blev denne ene gang for os, men frygter det skal ske igen. Der er bare ikke andet at gøre end at vente og se, hvad der sker. Lige nu er det en blanding af glæde og frygt ved tanken om ny graviditet. Jeg vil helt sikkert ikke kunne nyde det og glæde mig på samme måde som sidst, hvor man levede i nogenlunde naiv uvidenhed og tro på at det selvfølgelig gik godt. Synes det værste var at have set fostret i uge 9+5, hvor jeg fik 3d scanning og allerede kunne se ret meget. Og jordemoderen der sagde, at der kun var 2% risiko for abort på det tidspunkt, når hjetet slog og alt andet så fint ud også. Så vi må ha været meget uheldige, hvis det passer... Det er en trøst at høre her på nettet fra andre som har oplevet det samme, men som efterfølgende er blevet gravide igen og har fået et raskt barn. Samtidig har jeg også læst mange historier om gentagne aborter, og det skræmmer mig helt vildt.. Men ja, man må vel op på hesten når man føler sig klar..

Et andet spørgsmål til dem som har fået udskrabning. Mødte i ind fastende om morgenen og hvor længe måtte i så vente? Jeg mødte ind fastende kl. 7.30 men kom først ind til operationen kl. 00.30 om natten. Da havde jeg ikke spist eller drukket i over 30 timer og var totalt udmattet og meget meget gal. Var tæt på at forlade sygehuset flere gange i løbet af eftermiddagen og aftenen... Overvejer at klage men ved jo ikke om det er normalt at vente så længe.

• #4   19. jul 2012 Er ked af det på dine vejne. Har selv mistet 3 gange. Det er rigtig hårdt.

Min mands fætter og hans kæreste skulle også have udskrabning i uge 13 da de fik at vide barnet var dødt. Hun blev gravi igen med det samme efter hun var stoppet med at bløde efter aborten, så altså inden hun fik mens og de har idag en dejlig lille nyfødt pige.

Med hensyn til hvor længe du har ventet lyder det til at være noget forbanndet svineri, sikke en oplevelse du har haft og nej det er bare ikke iorden. Synes bestemt du skal klage, om ikke andet for at få det ud af verden. Sådan behandler man sgu ikke folk. Kom de ikke med en forklaring????? Hvorfor skulle du møde så tidligt og hbvad lavede u i alt den tid?

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#5   20. jul 2012 Jeg var tilnf mandag i sidste uge, hvor vi fik den triste nyhed,og de sagde jeg sku møde ind fastende kl. 7.30 næste morgen og der ku være lidt ventetid, da det er på akutlisten, men de tager de mest akutte først... Da jeg så er mødt kl. 7.30 sidder vi i venteværelset til kl 9. hvor jeg så blir hentet af sygeplejerske og får hospitalstøj på og en seng i et værelse med en anden patient, ældre dame. Spørger så selv hvor lang tid der vil gå, hun tror det blir 10-10.30. Kl. 10 kommer narkoselægen og snakker med mig, han mener først det blir ved middags-tid. Men kl. blir 12 og 13 uden at der sker noget og ingen info. Ligger bare og venter. Så render min kæreste ud i receptionen og sprøger ca gver 2-3 time, men de kan ik sige noget andet end at jeg er sidst i køen, og der hele tiden kommer noget ind som er vigtigere, så jeg må være tålmodig... Kl. 16 går jeg selv ud og skaber mig lidt, da jeg er så frustreret og sulten der at jeg ikke kan holde det ud mere. De sender så en læge ud og snakke med mig. Hun siger at jeg er nødt til at blive og vente - hviljet jeg ikke vil. Jeg beder om at blive flyttet til et andet sygehus, men det kan/vil de ikke og hun siger at det sikkert bliver det samme næste dag igen, hvis jeg går hjem. Så skal jeg møde kl. 7.30 næste morgen igen og risikerer at vente lige så længe. Så jeg venter og venter til kl. 00.30 og må så efterfølgende ikke tage hjem, hvilket man normalt må efter 2 timer, men der er ingen læge til at uskrive mig om natten, så skal venet til næste dag kl. 9. Så det endte med at jeg var der i over 26 timer. For en operation som tager 15 min. Ikke det man havde brug for i den situation, hvor man er så ked af det og i chok. Skal ikke tilknyttes det sygehus næste gange, jeg blir gravid. Det er helt sikkert.

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#6   20. jul 2012 Ked af at høre at du har mistet 3 gange. Kan slet ikke forestille mig, hvordan man skal klare det. Synes 1 gang er mere end nok lige nu... smiley

• #7   20. jul 2012 Ej det fatter jeg slet ikke kan lade sig gøre. Det lyder godt nok helt vildt. Er da helt chokeret over det kan foregå sådan. Du må da endelig give en update i sagen hvis du vælger at klage.
    Ja det er ikke sjovt men det var heldigvis tidlig alle gangene i uge 6 men derfor har man jo alligevel nået at glæde sig helt vildt. Men det må nu være værre at gå helt til uge 13 og tro man skal se en bette velbefindende baby. Håber for jer du hurtigt bliver gravid igen.

• #8   20. jul 2012 Min læge sagde vi også skulle vente til efter mens af den årsag at fosteret kan sætte sig fast i arvævet.. og han sagde der normalt gik omkring 6 uger.. og det havde han ret i.. og gangen efter kom mens ikke og har nu en datter på 10 mdr

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#9   20. jul 2012 Ja - kl.16 er også længe at vente - det var i hvert fald der omkring min tålmodighed var brugt op... Men det ku lige gå, hvis det var blevet der... Kl. 00.30 om natten er simpelthen for dårligt. Jeg spurgte flere gange i løbet af dagen om jeg så ikke ku få noget at spise/drikke hvis der sku gå så lang tid, men det måtte jeg ikke,da jeg hele tiden sku være klar. Synes bare det er meget forlangt at man skal klare sig uden noget i 30 timer. Det tror jeg ikke jeg kan klare igen. Fik det virkelig dårligt af det... Og det er ikke fordi jeg ikke ku forstå at der vare andre som havde det værre, som selvfølgelig sku før til, jeg tænker bare stadig at det ikke burde tage sålang tid, ellers må de sende én hjem eller videre til et andet sted, hvis de har så travlt.

Nogle der har erfaringer med Skejby sygehus? Overvejer at vælge det næste gang, da jeg synes heleforløbet har været rigtig dårligt på mit nuværende. Også selve nf scanningenog deres tackling af den dårlige nyhed. Plus lige efter nyheden finder de ud af at min blodprøve,somjeg havde fået taget derinde 9 dage før, var blevet væk..!! Så jeg sku gå over i den anden ene af sygehuset og få taget en ny - heller ik lige det man har brug for efter den chokerende nyhed. Plus fik manglende info om operationen næste dag. Fik bare en brochure med, som vi så læste da vi kom hjem og der stod så noget mednogle piller man sku putte op to timer førman mødte ind til operationen. Det havde jeg ikke fået info om. Min kæreste ringede så derind og fik at vide at dem sku vi da ha haft med derinde fra, så vin måtte køre derind igen efter de piller. Synes hele forløbet har været helt vildt dårligt. Blev ikke bedre af at der hele dagen, hvor jeg lå og ventede,bvar håndværkerlarm lige ved siden af. De var igang med at udvide afdelingen og jeg havde værelse lige op mod, og der bleve boret og hamret i væggen ind til mit rum hele dagen, og det var så højt i perioder at man ik ku høre noget fra tv eller snakke og da slet ikke få hvilt sig eller sovet. Også vildt frustrerende. Så nej - jeg skal ikke dertil igen.

• #10   20. jul 2012 suk..kram til dig...! Jeg fik en udskrabning i oktober og blev gravid i december, så det kan gå hurtigt:) Men giv din krop tid og slap af i sindet...Jeg var helt oppe at kører efter en SA, men der gik 6 måneder før jeg kunne teste positiv igen efter den...

• #11   20. jul 2012 Jeg fik en udskrabning i september sidste år og blev gravid igen i november og venter nu en lille guldklump der gerne sku komme ud indenfor de næste to uger smiley

Det var også til NF at vi fandt ud af at bebs desværre havde givet op og det var også et hårdt slag. Vi fik af vide at det var af psykiske årsager at man blev bedt om at vente. Vi ventede til den 1. mens havde været der, så prøvede vi igen... Og så gik der halvanden måned, så var den der.

Vil bare lige give en kæmpe krammer og ønske dig helt og lykke! I skal snart stå med en positiv test igen og så er jeg sikker på baby nok skal blive derinde smiley

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#12   20. jul 2012 Tak skal du have. Dejligt at høre at det lykkedes for Jer....!!

• #13   20. jul 2012 jeg fik ikke udskrabning, de mente at min krop selv ville udstøde det, hvilket den også gjorde, men det var en lang og smertefuld affære som tog knap 1 uge, med mange smerter værrere end de hårdeste veer jeg til dato har haft!!! ikke bare føleleses mæssigt var det hårdt, men der gik som sagt længe inden min krop virkeligt havde forstået at den ikke var gravid mere..

jeg ville ikke ønske det for nogen, og skulle vi komme ud i det igen ville jeg klart forlange at de skulle gøre noget kirurgisk...

men bestemt ikke fedt for dig at sidde en hel dag og vente på at få det ordnet..

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#15   22. jul 2012 Ja - det var på Randers sygehus... De sku vist være nummer 2 bedste fødselsafd. i landet, og havde kun hørt godt om dem, så var glad for at det var der - men deres akutafd. kan jeg bestemt ikke anbefale.. smiley Og det blir jo desværre samme sted næste gang, hvis det sku gå galt igen inden man når frem til fødslen.. Overvejede at benytte mig af frit sygehusvalg og vælge Skejby istedet, men det kan man åbenbart ikke kan jeg forstå på nettet,da de er overbooket.. smiley

Kommentér på:
Uønsket abort uge 13

Annonce