Uønsket abort uge 13 {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået en udskrabning for 8 dage siden efter nakkefoldscanning i uge 13,som desværre viste, at fostrets hjerte var gået i stå i uge 11. Var ellers blevet scannet i 9+5, hvor hjertet slog fint og alt så godt ud, så det var et stort chok. Det var min første graviditet. Jeg er 30 år og blev gravid 2,5 måneder efter at jeg stoppede med p-piller. Hvordan skal man forholde sig nu. Fik at vide at vi sku vente med samleje i 14 dage og helst vendte med at forsøge at blive gravid til efter 1 mens. Kan forstå at det ermeget forskelligt hvornår den kommer? Afhænger det at hvornår HCG er ude af kroppen? Og kan man få det målt ved lægen eller? Jeg vil meget gerne blive gravid hurtigt igen, selvom jeg frygter, at det skal gå galt igen... Håber nogle har erfaringer, som de vil dele med mig...
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
Et andet spørgsmål til dem som har fået udskrabning. Mødte i ind fastende om morgenen og hvor længe måtte i så vente? Jeg mødte ind fastende kl. 7.30 men kom først ind til operationen kl. 00.30 om natten. Da havde jeg ikke spist eller drukket i over 30 timer og var totalt udmattet og meget meget gal. Var tæt på at forlade sygehuset flere gange i løbet af eftermiddagen og aftenen... Overvejer at klage men ved jo ikke om det er normalt at vente så længe.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Min mands fætter og hans kæreste skulle også have udskrabning i uge 13 da de fik at vide barnet var dødt. Hun blev gravi igen med det samme efter hun var stoppet med at bløde efter aborten, så altså inden hun fik mens og de har idag en dejlig lille nyfødt pige.
Med hensyn til hvor længe du har ventet lyder det til at være noget forbanndet svineri, sikke en oplevelse du har haft og nej det er bare ikke iorden. Synes bestemt du skal klage, om ikke andet for at få det ud af verden. Sådan behandler man sgu ikke folk. Kom de ikke med en forklaring????? Hvorfor skulle du møde så tidligt og hbvad lavede u i alt den tid?
jun 2012
jun 2012
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Ja det er ikke sjovt men det var heldigvis tidlig alle gangene i uge 6 men derfor har man jo alligevel nået at glæde sig helt vildt. Men det må nu være værre at gå helt til uge 13 og tro man skal se en bette velbefindende baby. Håber for jer du hurtigt bliver gravid igen.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jun 2012
Nogle der har erfaringer med Skejby sygehus? Overvejer at vælge det næste gang, da jeg synes heleforløbet har været rigtig dårligt på mit nuværende. Også selve nf scanningenog deres tackling af den dårlige nyhed. Plus lige efter nyheden finder de ud af at min blodprøve,somjeg havde fået taget derinde 9 dage før, var blevet væk..!! Så jeg sku gå over i den anden ene af sygehuset og få taget en ny - heller ik lige det man har brug for efter den chokerende nyhed. Plus fik manglende info om operationen næste dag. Fik bare en brochure med, som vi så læste da vi kom hjem og der stod så noget mednogle piller man sku putte op to timer førman mødte ind til operationen. Det havde jeg ikke fået info om. Min kæreste ringede så derind og fik at vide at dem sku vi da ha haft med derinde fra, så vin måtte køre derind igen efter de piller. Synes hele forløbet har været helt vildt dårligt. Blev ikke bedre af at der hele dagen, hvor jeg lå og ventede,bvar håndværkerlarm lige ved siden af. De var igang med at udvide afdelingen og jeg havde værelse lige op mod, og der bleve boret og hamret i væggen ind til mit rum hele dagen, og det var så højt i perioder at man ik ku høre noget fra tv eller snakke og da slet ikke få hvilt sig eller sovet. Også vildt frustrerende. Så nej - jeg skal ikke dertil igen.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Det var også til NF at vi fandt ud af at bebs desværre havde givet op og det var også et hårdt slag. Vi fik af vide at det var af psykiske årsager at man blev bedt om at vente. Vi ventede til den 1. mens havde været der, så prøvede vi igen... Og så gik der halvanden måned, så var den der.
Vil bare lige give en kæmpe krammer og ønske dig helt og lykke! I skal snart stå med en positiv test igen og så er jeg sikker på baby nok skal blive derinde
jun 2012
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jeg ville ikke ønske det for nogen, og skulle vi komme ud i det igen ville jeg klart forlange at de skulle gøre noget kirurgisk...
men bestemt ikke fedt for dig at sidde en hel dag og vente på at få det ordnet..
jun 2012
Uønsket abort uge 13