sen abort... {{forumTopicSubject}}
Det er en lidt længere historie så jeg håber I gider bruge til på at læse det hele...
Min søster tog for 3 uger siden til lægen fordi hun havde smerter i det nederste af maven.. Lægen tog en graviditetstest og den var positiv. Hun blev sendt i akut skanning da hendes læge mente det nok var en graviditet udenfor livmoderen. Jeg tog med hende op på sygehuset hvor vi kom ind til en læge og en sygeplejerske. Min søster fortalte som det var at lægen troede det var en graviditet udenfor livmoderen og det var en uønsket graviditet. Hun blir derfor skannet. Lægen er ualmindelig uprofessionel da hun skanner hende. Hun siger, "se, det er en rigtig flot graviditet der sidder som den skal." Og så vender hun skærmen så min søster ka se med. (Det gør man bare ikke når pigen har sagt hun ønsker en abort) Hun bruger meget tid på at finde ud af at måle hvor langt hun er henne. Til sidst siger hun bare pludeskig 7+5. Jeg har selv været gravid så spørg hende så om hun nu osse er sikker for synes barnet ser større ud. Hun siger bestemt NEJ! Hendes beregning er rigtig.
Min søster kontakter nu hendes egen læge for at få tid til en abort. Der går en uge og min søster kontakter igen lægen og spørg hvad der sker i sagen. Lægen har sørme glemt at sende papirene, men vil gøre det med det samme. Endnu en uge går og hun ringer nu til sygehuset for at hører hvorfor hun intet brev har modtaget. De mener det må være blevet væk men hun har en tid i går. Hun vil efter lægens skanning i går være 11 + 0 henne. Da hun kommer til samtalen i går bliver hun igen skannet. Skanningen viser hun er 12+5. Altså er det nu for sent at få en abort.
Hun ka nu få lov at søge om en sen abort.... Så nu er mit spørgsmål så....
Hva er chancerne for hun får lov til en sen abort?
Det er jo ikke hendes skyld at lægen ikk har scannet hende ordentlig...
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 58 Svar: 317
Men det må fanme ikke ske, hvis hun har et ønske om abort skal det ordnes med det samme, Og det at de har sendt et brev, de kan se det i Computeren, men det er slet ikk sikkert det er gjort,
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 4 Emner: 29 Svar: 1.248
sep 2009
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 4 Emner: 29 Svar: 1.248
sep 2009
sep 2009
maj 2009
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 48
Men hun har jo fået at vide at hvis hun får et ja til sen abort så skal hun føde barnet rigtigt.. og det har påvirket hende rigtig meget, og det er hun bange for hun ikk kan klarer.
Hun har en kæretse men de har ikke været kæretse særlig længe. Og tror bestemt ikk han er far. Og desuden har han sagt at han skrider hvis hun ikk får lavet den abort
maj 2009
maj 2009
sep 2009
Men lad endelig den idiot skride, det burde hun ikk bekymre sig om, ... det var da vildt at man skal føde almindeligt i uge 12 - 13
Ærgeligt hun er umoden, Men jeg kan nu heller ikke passe en potteplante, derfor er vores første da på vej alligevel,
Mange mødre vokser med opgaven, Men som jeg læser det du skriver så er faderen ukendt? eller?
sep 2009
maj 2009
maj 2009
sep 2009
maj 2009
maj 2009
sep 2009
sep 2009
er hun ikke frustrereret? hva er hendes egen mening om den måde hun blir behandlet på
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 29
Jeg nåede aldrig den samtale, men er helt sikker på jeg kunne ha haft min abort!! så det er altså ikke svært og få en sen abort.
Man skal bare slå i bordet og sige man ikke er moden nok,. for min læge var en doven skid!! derfor kom jeg først til scanning i 16uge. og kunne som sagt godt få en sen abort..
MVh Camilla
sep 2009
Se lige de uger der, se hvor udviklet det lille mennesker bare efter uge 13 ..
Guldklumpen, er det din guldklump du snakker om som sen abort?
maj 2009
Jamen indtil i går var hun fast besluttet på at få en abort... Derfor hun jo kom til den samtale og scanning der viste hun var længere henne....
Men i dag vil hun ikke have en abort fordi de som sagt har fortalt hende at det ska fødes.
Der ska ikk så meget til at vælte hende af pinden og derfor siger hun at hun ikk magter at tage kampen op og tage til det møde på mandag.
Men hvis hun får det barn er der ingen tvivl om at det hele kommer til at hænge på min mor.
Hun er virkelig ikk i stand til at tage varer på et barn. Og hun kommer ikk til at vokse med opgaven. Hun er ved at gå i panik når der er kø i føtex.
Selvom hun er min søster, så er jeg bange for hun vil ende som nogen af de forældre vi har hørt om på det sidste der har gjort skade på deres små spædbørn. For hun magter simpelthen ikk opgaven.
Jeg har en datter på 8 mdr. og bare hun græder 5 min er hun ved at gå amok fordi hun ikk ka klarer det i hendes hoved.
sep 2009
maj 2009
Jeg er faktisk helt sikker på jeg ikke ville kunne vælge at få en abort så sent når det ska fødes....
maj 2009
sep 2009
Men vi kan desværre ikk sætte os i søsterens plads, hun må ha det rigtig dårligt, og hvis ungen virkelig ikk har noget og komme ud til, Så er der mange andre muligheder, som plejefamilie, eller bort adoption,
maj 2009
Jeg er osse selv meget imod abort.. og vil aldrig kunne få det lavet... men i dette tilfælde er det virkelig en nødvendighed....
sep 2009
Men ja, det må være en dårlig smag i munden med den tanke om at skulle føde et lille liv i uge 13 - 14 Som ikk blir til noget, Men på den anden side, så er der masser af hjælp til en pige som din søster, plejefamilie, og man kan komme og sige hej sit barn, kender nogen rigtig søde piger som har det sådan, og de har det fint nok, og efterhånden som barnet blir ældre kan de komme hjem til en selv, i en dages tid, evt en tur i sommerland - legoland med plejefamilien, og den ene af de piger sad selv i den situation om sen abort, men hun fortrød og hun er rigtig glad for sine børn idag, .. Så selvom det ser skidt ud nu kan det godt ha en lykkelig slutning
maj 2009
Jeg forstår sagtens jeres holdningen... For har den samme holdning. Man må tage ansvar for sine handlinger..... Men det der ender bare galt!!!!
sep 2009
Så er min holdning, hendes undskyld,,,, "dumhed" bragt hende i en rigtig lorte Situation, jeg kunne forstå hvis det var kondom sprængning, knækket P-stav, defekt spiral, eller et par glemte P-piller, men når hun ligefrem "knalder" uden beskyttelse, så er den jo ikk helt uønsket, Har hun ikk overvejet, en P-stav, eller en Spiral, de er faktisk meget sikre, og hun behøver ikk ekstra beskyttelse, Kender til en institution hvor alle pigerne i alderen 13 - 18 får en P-stav det er ligesom et krav fra stedet, da der ikk blir holdt øje med de liderlige elever, og indtil videre er ingen blevet gravide,
sep 2009
maj 2009
Men tak for jeres besvarelser....
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
det nytter jo ikke noget at snakke om hvad hun burde have gjort, og hvor dumt det var osv. pointen er at lægerne har klokket i det og at hun nu står i den situation at hun SKAL føde barnet uanset hvad, det i sig selv gør jo det hele meget hårdere.. hvis hun virkeligt ikke er i stand til eller kunne blive i stand til at tage sig af sit barn, så er der jo ikke andet at sige end at "hun skal ikke have det" om det så hedder sen abort eller bort adoption må jo så være hendes beslutning, umiddelbart lyder det til hun i den grad er kandidat til en sen abort...
så kan vi jo have vores holdninger mod abort osv.
men for at sige noget positivt om hende så, vil jeg sige det er flot hun i det mindste erkender at hun ikke ville komme til at fungere som mor endnu, så allerede her kan man jo se lidt modenhed alligevel ;o)
synes det er meget værre når piger får børn fordi de er mod abort, og så slet ikke kan tage sig af dem, det er i mine øjne umodent..
ja det er et lille liv og hvor er det forfærdeligt, men hvor ville det også være forfærdeligt at det lille liv kom til en verden med en mor der ikke ønsker det og som måske ikke tager sig ordentligt af det...
sep 2009
maj 2009
Men har en veninde der bruger abort som prævention og som har 2 små piger hun ikk selv ka passe... sådanne sytes jeg ikk man ska bruge abort... men det sys jeg tilgengæld der er mange der gør...
Og til min søsters forsvar vil jeg sige det er første gang hun er gravid....
maj 2009
sep 2009
maj 2009
sep 2009
maj 2009
sen abort...