{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

skemad (; {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg syntes jeg er lidt på bar bund, magnus skal have morgen og aftensmad i stedet for flaske,

men hvordan laver jeg min egen mos? istedet for det i glas?
og hvordan laver jeg en variernde aftensmad af kartofler og gulerøder?

andet har min sp ikke rigtig sagt, hun gav mig en bog om hvad han måtte få, altså, kartofler, grønt, frugt ´, men hvordan smiley ?

og hvad med vælling? min sp snakker om det og godnat ?et eller andet grød vælling noget, men kan kun finde noget fra 6mdr af. hvad sker der hvis han får det smiley ?

Håber der er noget hjælp at hente til en førstegangs mor smiley (magnus er 4mdr og har fået mos i glas til morgenmad i enmåneds tid)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skemad (;
  • #1   12. jul 2009 Hvis du er så heldig at kende en dagplejer, så spørg hende om opskrifter, da de tit får en masse om sund mad osv. (har selv fået en bog derfra) Ellers prøv at google babymos, så kommer der lidt sider med lidt opskrifter smiley Held og lykke

  • #2   12. jul 2009 Sød efter "babymad opskrifter" på google.
    Tag på biblioteket og lån bøger med babymad osv, der står for alder osv.

    Jeg skrallede æbler og pære, skar dem i små stykker (uden kernehus ) og kogte dem møre og blændede dem til mos) husk de skal koge i vand der kun lige dækker dem i gryden...

    samme med banan, mos en banan til ham.

    Mht. vælling kan du købe pulver (som er at foretrække, det er billigere i længden) men der er også brikker til udeture der er nemmere.

    Mht. aftensmad, kog en kartofler og en gulerod (uden salt og kryderrier) og mos dem eller blænd dem ! du skal tilføje enten en ske smør eller en ske olie i maden (fedtstof)


  • #3   12. jul 2009 du kan fryse æble/pæremos i isterninge bakker, så er der små potioner du kan tø op når du skal bruge det.

    du kan også tilføke ærter osv i aftensmaden.

    Min datter er 10mdr nu, og spiser alt hva vi spiser, får dog stadig hjemmelavet frugtmos.



  • Trunte *
    Trunte * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 87
    #4   12. jul 2009 du kan koge alle slags grøntsager og blende, men mos kart med ske, ellers kan det blive sejt

  • #5   12. jul 2009 tak for jeres svar . i min bog står der dog at ærter majs osv først er fra 6 mdr smiley

  • Trunte *
    Trunte * Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 87
    #7   12. jul 2009 man anbefaler at amme til de 6 mdr, men man kan starte med grød og mos fra 4 mdr.

  • #10   12. jul 2009 vælling var for nogle mdr siden sat fra 4 mdr op til 6 mdr. og snakkede med min sp om det hun synes det var noget pjat og hvis min dreng havde brugt for vææling når han er 4 mdr jamen så måtte han gerne få det.

  • #11   16. jul 2009 marijana

    , jeg svare godtnok lidt sent smiley
    mn - magnus kunne drikke 250 ml mme da han var 3 mdr, efter lidt tid kom der noget op igen og så var han sulten ½ time senere.. klatspisning smiley - hvilket ikke er sundt for maven, overhovedet! så mig i tænkeboks og nåede frem til lidt mos i samråd fra 2 sp'er og min mor . det hjalp, han har faktisk ikke gylpet eller klapspist siden, det ligger lige bunden, og gud hvor hans mave er meget bedre!! efter han får noget fast føde, i stedet for ren mme som ryger op igen .. så frugtmos i glas til morgenmad (hvilket sp siger er OK) og så kartofler osv til aftensmad, det sagde sp jeg skulle starte med med det samme da hun var her d. 7/7 smiley så nææh det er ikke for tidligt, det er bare hvad der bliver anbefalet - altså fra mdr, men magnus havde vildt godt af mos og vand til morgenmad, jeg har en dreng der spiser med mindst 3 timers mellemrum nu, før kunne jeg lave og tilbyde tja 8 flasker på 8 timer (nogen gange mere) så super for ham og hans mave.. om en måned skal jeg pille en til flaske fra og give middagsmad...
    håber det var forklaring nok, du fik det jo til at lyde som om jeg ikke ved hvad der er bedst og sundest og ikke for tidligt for min søn (;


Kommentér på:
skemad (;

Annonce