{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Skemad- hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Min kæreste og jeg kom igår til at snakke om hvornår vi skal gå over til at afprøve noget skemad på lille trolden. Vores sp sagde for ca. månedersiden, da hun var her sidst, at flaskebørn kan begynde tidligere på skemad end ammebørn. Lige nu er hun 15 uger, altså godt på vej til de 4 måneder. Men hvornår skal vi prøve at intrducere hende for skemad, og hvordan gør man det bedst?

Hun har fået lov til at lege med sin baby-ske efter hun har fået d-dråber med den, og viser stor interesse for den. Hun observere os med store øjne når vi sidder og spiser, så jeg er ikke i tvivl om at hun nok skal finde det nyt og spændende når hun selv skal til at spise med ske, men...åh...alle de bekymringer og spørgsmål :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skemad- hvornår?
  • #1   27. jun 2011 De anbefaler tidligst 4 mrd, har godt nok svært ved af tro din sundhedsplejeske skulle have anbefalet det fra han var 10-11 uger gammel... nogen opstarter før men da vist ikke så tidligt, omkring 3-3,5 mrd hvis de slet ikke kan blive mætte på modermælks erstatning, el bryst

  • #2   27. jun 2011 Sorry kan jeg jeg omtaler hende som en ham, det var ikke meningen...

  • #3   27. jun 2011 (link fjernet)

  • #4   27. jun 2011 Hej mette. Nej hun har ikke sagt fra 10-11 ugers alderen, det skriver jeg ikke nogen steder. Skriver at hun siger flaskebørn starter tidligere end ammebørn gør. Men hvornår det er, er jo et vidt begreb :-). Tjekker lige dit link smiley

  • #5   27. jun 2011 Mette- Tak for linket. Har lige læst på det. Det er til at forstå og giver god mening :-). Lige nu er hun tilfreds med flasken, ergo venter vi lidt endnu......men ihhh hvor bliver det spænende når hun skal til at afprøve skemad :-).


  • #9   27. jun 2011 jeg startede da Naya var over 3 måneder

  • #10   27. jun 2011 ej hvor er det dejligt at læse at der er en del der begyndte og give deres børn ske mad omkring 3 mdr alderen, min søn er 3 mdr og en uge idag og vi begyndte igår da, han var ved og æde os andre når vi puttede med ham hehe og fordi han spiste som en gal af mælken, så vi så ikke anden udvej end og prøve og det går egentlig ret fint, og var han født til termin (han er 2 uger overbåren) ja så var han jo 4 mdr om en uge, så ja vi prøvede sku, i starten gider han ikke rigtig, men når han har fået en del skeer, så bliver det spændende og så spiser han, og så får han flaske bagefter det han nu kan spise. og jeg laver ikke så meget til ham ad gangen ca ½ dl vand og så grød blanding oveni. så ja jeg har skidt hul i hvad sundhedsplejersken siger, for min dreng er en MEGET sulten dreng, han er 65 cm og vejer 7,7 kilo og ja er jo kun lidt over 3 mdr, hehe så han vil frem i livet hehe.

  • #11   27. jun 2011 Dejligt at høre der er så mange der har startet skemad op i 3 mrd's alderen med succes :-). Gabrielle bliver de fleste dage mæt af flasken, men hun spiser en flaske mere i døgnet end hvad de anbefaler på pakken (ikke fordi alt skal gå efter "bogen", men tænkte at jeg så småt ville prøve at bytte den x-tra flaske ud med en smule skemad). Desuden er hun meget nysgerrig når vi andre sidder og putter de der skindende sølvting i munden. Jeg tror nu, sålænge hun er tilfreds med flasken, at vi venter 14 dage - en måned inden vi giver os i kast med at afprøve det....hvis vi kan vente så længe :-). Mor og far er jo også nysgerrige og spændte på det ryk hun snart skal til at tage uanset hvad, hvad maden angår :-).

  • #12   27. jun 2011 mine er begge blevet ammet.. første barn startede med mad 5 og en halv måned gammel.

    nr to startede jeg så småt op, da han var 4,5 måned, det kunne hans mave slet slet ikke kapere på det tidspunkt.. så jeg endte med at amme ham til han var 6,5 måned gammel.. (han har stadig bøvl med maven den dag i dag, hvor han er to år)


  • #14   27. jun 2011 Camilla- Er der ikke foreskel på grød og eks. vælling eller mos? For det var da sådan noget jeg havde tænkt mig at starte op på (men ville lige undersøge sagen nærmere mht til hvad man skal starte med og hvilke opskrifter der er gode inden jeg kaster mig ud i det)

  • #19   30. jun 2011 ok tak skal i have smiley

Kommentér på:
Skemad- hvornår?

Annonce