{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

skemad - hvornår ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en datter på 3 1/2 mdr. hun bliver simpelthen ikke mæt nok af mælken mere. jeg er derfor allerede begyndt at give hende yoghurt 2-3 gange om dagen ( selvfølgelig meget små portioner) men er dette alt alt for tidligt...? hun skulle jo også gerne blive ordentlig mæt.. nogle gode forslag til noget hjemmelavet mad til en på hendes alder...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skemad - hvornår ?
  • #3   1. dec 2009 Malthe var også omkring de 3,5 mrd :0) ..... og startede med lidt i starten

  • #4   1. dec 2009 Jeg ville også foreslå noget grød af en art frem foryoghurt.

  • #5   1. dec 2009 Man må ikke give et barn yougurt/sødmælk før 6 måneders alderen. så er det bedre du laver majs elller risgrød.

  • #6   1. dec 2009 Her er en opskrift på majsgrød. Det er det mine tvillinger er startet på. Det må de få fra 4 måneder.
    2 dl koldt vand
    2 tsk majsmel
    Bland det i en gryde og lad det koge op under omrøring. Skru ned til svag varme og lad det koge i 2 min under omrøring.
    Lad det køle af til spisetemp.
    Bland mme pulver i svarende til 2 dl vand.( jeg putter 6 strøgne skefulde i.
    Jeg putter en skefuld frugtmos i. ( pære) så glider det lidt bedre ned.
    Håber du kunne bruge det.


  • #7   1. dec 2009 Så er det bare at komme i gang.. Victoria fik det også så ''tidligt''..
    Bare lad vær med at fortæl sundhdsplejersken det.. smiley


  • #8   1. dec 2009 min sp anbefaler klart, at der ikk bliver givet mad før seks måneder.. hvis barnet vel og mærke trives på mælk alene... nogle børn har jo brug for mere... med så lille et barn ville jeg klart spørge sundhedsplejersken til råds, inden jeg gav noget...

  • #9   1. dec 2009 Hejsa smiley
    Mener føst de anbefaler youhurt fra 9mdr af smiley

    men du kan sagtens begynde på grød..
    f.eks hirse, majs, ris og boghvede smiley
    Vi begyndte 1 uge før Jonathan var 4mdr..
    Han blev heller ikke mæt af sin flaske længere, og det vi puttede i munden var altså meget mere spændende end hans flaske smiley
    Så det kan du rolig begynde på smiley


  • #10   1. dec 2009 Yoghurt smiley *

  • #12   2. dec 2009 tak for alle svarene smiley og mange mange tak for opskriften på majsmels grøden.. smiley det vil jeg prøve at give hende idag. smiley har forsøgt med rismelsgrød men der blev hun ved med at komme med kaste-op bevægelser smiley men nu prøver vi lige det her... tak !

  • #13   2. dec 2009 hej camilla.. jeg har lige haft SP, min søn er også 3½ mdr og jeg må begynde på ske mad stille og roligt. det hun har sagt til mig er at jeg skulle købe det der færdiglavet, altså skal kun lune vandet der skal blandes i, det er det letteste når de starter, for der er mælk i, køb den der hedder risgrød uden sukker, det er den der er mest skånsomt mod maven, og er lige så godt som hjemmelavet. og du må ikke give yougurt før 6 mdr. men det man gør er at finde et tidspunkt på dagen hvor der er mest ro, og hvor din pige IKKE er sulten eks: 1-1½ time efter hun har spist ,( for hun skal syns det er sjovt) og så 2,3,4 skefulde, til hun vneder hovedet, eller bare ikk vil mere, så skal man stoppe. og når du har gjort det en uges tid kan du stiklle og roligt øge det til at det blir 2 gange dagligt hun får det og derefter øge portionerne og suplere med flakse. du kan skrive til mig hvis der er noget du er i tvivl om ang det jeg har skevet. held og lykke

Kommentér på:
skemad - hvornår ?

Annonce