{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.248 visninger | Oprettet:

Nu vil han næsten ikke spise? {{forumTopicSubject}}

Hej piger..

Vil lige hører om i har nogle gode råd inden jeg ringer til sp!!

Sagen er den at inden for den sidste uge har Viktor ikke vil spise noget, det har stået på et stykke tid hvor jeg sku synge og underholde ham for at få ham til at spise, men nu hjælper det ikke mere.. Det er en kamp efter en bid skriger han og står helt stiv i højdtolen.. Hverken havre, ris eller majs grød vil han have mere heller ikke hans karftoler og grønsagsmos, jeg putter alverdens lækre frugtmos og baner osv i, men intet hjælper.. Rugbrødsmadder var sjov den første dag nu er det det sammen som med grøden..

Lige nu lever han af omkring 2-5 skefulde grød/mos pr måltid ( 4 gange om dagen) og eller står den på kiks, brød og frugt som han gerne vil spise for det sidder han selv med.. Små bidder af vores mad er også et hit, men ellers spiser han ikke rigtig noget..

Bryst får han kun om natten da vi har trappet ned fordi han starter i dp om 3 uger, han får to flasker kl 20 og 23 om aften..

Jeg bliver selvfølgelig ved med at tilbyde ham grød, men tror i bare det er en periode han er inde i, siden han kun vil leve af mellemmåltider eller hva hulan kan jeg gøre.. Sys jo ikke det er meget mad han får i løbet idagen, men sådan skal den åbenbart bare være lige for tiden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu vil han næsten ikke spise?
  • #1   22. sep 2010 Kan det eventuelt være tænder der er på vej? Jeg har læst de godt kan have nedsat appetit op til tænderne kommer og lige lidt tid efter også. Gustav har nemlig også en tid lige nu hvor han ikke rigtig gider ammes. Og grød gider han stadig ikke rigtigt. Og vi er næsten sikker på de første tænder er på vej da han er lidt rød i tandkødet og det er blevet meget ujævnt hvor tænderne skal være...

• #2   22. sep 2010 Bella har osse lige haft 5 dage hvor hun næsten ikke spiste noget. Hun hidsede sig op, og drejede hovedet væk når jeg kom med skeen. Så der fik hun meget frugt, ostehapsere, agurk og alt hvad hun selv kunne sidde med.
    Har fundet ud af at det er pga tænderne, da de næsten er brudt frem begge to i undermunden.
    Idag har hun spist normalt til morgen, så håber der er tænder snart.. Ved ikke hvad du skal gøre.. Bare hæng i.

• tina m
    tina m Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #3   22. sep 2010 hvis han gerne vil spise de mellemmåltider kunne det måske være fordi han selv vil spise... min datter nægtede at spsie en overgang ind til hun selv fin lov... ved godt det sviner, men de skal jo lære det og hvis han gerne vil spise en kiks han selv holder, så gi ham skeen og lad han selv prøve. du kan så sidde med en ske også og så gi ham ind i mellem. måske også prøv at lade være at "kigge" på ham hele tiden. lad ham få ro til selv at prøve.... måske det vil hjælpe smiley

venligst tina

• #4   22. sep 2010 Han er 7 mdr... Jeg ved ikke om det kan være tænderne, han har i forvejen 2 i undermunden og der var han lidt pylleret med der var ingen ting med appetitten..

Han elsker at sidde med maden selv og har førhen også gerne ville hjælpe med at holde skeen og føre den til munden.. Så vi kan prøve at selv lade ham spise grøden, det bliver da et værre svinderi smiley

Han får i forvejen små bidder af vores mad, men det kan godt være vi skal til at gøre det til et helt måltid, sys bare det er sværet at vide hvor meget han så spiser..

HAr i andre ideer til hvad han selv kan sidde med ? Ostehaps havde jeg ikke tænkt på, andre ting også?

Lykke kan han godt selv få rugbrødshapserne op i munden med fingerne selv?

Håber bare det er fordi han sys han er for stor til at blive maddet, jeg overlever nok svinderiet sålænge han får noget indenbors smiley

Tak piger..

• #5   22. sep 2010 Ej det vil jeg prøve så.. Mon ikke også Viktor er helt vild med selv at få lov at sidde med det smiley Sidder du sammen med ham når han spiser eller går du f.eks og gør klar til at lave aftensmad eller hvad?

• #6   22. sep 2010 Lad ham selv spise med ske - fingre mm.

http://www.sundhedsguiden.dk/da/Temaer/Alle-temaer/Babyen-0-12-maaneder/Babymad-og-boernemad/Barnet-udvikling-og-fordeling-af-maa%3Bltider-6---8-mdr./

Det er den eneste måde de lærer det på - ja det sviner - men hvordan skal han ellers lære at ramme munden, holde rigtig på en ske osv? Der er jo opfundet hagesmækker med ærmer og klude til at tøre op med.

Det er jo ikke sjovt at skulle tvinges til at spise.

Mad har aldrig været et hit herhjemme, så vi har altid problem med at få ham til at spise. Da han ingen sult viser/melder har han heller ikke nogen livret og kan sige nej til alt inkl usunde ting. Derfor han tager ringe på - gå i stå og taber sig i vægt. Han er en lille spirevip på 2 år og 9,8 kg til hans 90 cm.

Kommentér på:
Nu vil han næsten ikke spise?

Annonce