23. mar 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Nu vil han næsten ikke spise? {{forumTopicSubject}}
Hej piger..
Vil lige hører om i har nogle gode råd inden jeg ringer til sp!!
Sagen er den at inden for den sidste uge har Viktor ikke vil spise noget, det har stået på et stykke tid hvor jeg sku synge og underholde ham for at få ham til at spise, men nu hjælper det ikke mere.. Det er en kamp efter en bid skriger han og står helt stiv i højdtolen.. Hverken havre, ris eller majs grød vil han have mere heller ikke hans karftoler og grønsagsmos, jeg putter alverdens lækre frugtmos og baner osv i, men intet hjælper.. Rugbrødsmadder var sjov den første dag nu er det det sammen som med grøden..
Lige nu lever han af omkring 2-5 skefulde grød/mos pr måltid ( 4 gange om dagen) og eller står den på kiks, brød og frugt som han gerne vil spise for det sidder han selv med.. Små bidder af vores mad er også et hit, men ellers spiser han ikke rigtig noget..
Bryst får han kun om natten da vi har trappet ned fordi han starter i dp om 3 uger, han får to flasker kl 20 og 23 om aften..
Jeg bliver selvfølgelig ved med at tilbyde ham grød, men tror i bare det er en periode han er inde i, siden han kun vil leve af mellemmåltider eller hva hulan kan jeg gøre.. Sys jo ikke det er meget mad han får i løbet idagen, men sådan skal den åbenbart bare være lige for tiden?
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 84
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Har fundet ud af at det er pga tænderne, da de næsten er brudt frem begge to i undermunden.
Idag har hun spist normalt til morgen, så håber der er tænder snart.. Ved ikke hvad du skal gøre.. Bare hæng i.
okt 2009
Følger: 1 Svar: 3
venligst tina
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Han elsker at sidde med maden selv og har førhen også gerne ville hjælpe med at holde skeen og føre den til munden.. Så vi kan prøve at selv lade ham spise grøden, det bliver da et værre svinderi
Han får i forvejen små bidder af vores mad, men det kan godt være vi skal til at gøre det til et helt måltid, sys bare det er sværet at vide hvor meget han så spiser..
HAr i andre ideer til hvad han selv kan sidde med ? Ostehaps havde jeg ikke tænkt på, andre ting også?
Lykke kan han godt selv få rugbrødshapserne op i munden med fingerne selv?
Håber bare det er fordi han sys han er for stor til at blive maddet, jeg overlever nok svinderiet sålænge han får noget indenbors
Tak piger..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
http://www.sundhedsguiden.dk/da/Temaer/Alle-temaer/Babyen-0-12-maaneder/Babymad-og-boernemad/Barnet-udvikling-og-fordeling-af-maa%3Bltider-6---8-mdr./
Det er den eneste måde de lærer det på - ja det sviner - men hvordan skal han ellers lære at ramme munden, holde rigtig på en ske osv? Der er jo opfundet hagesmækker med ærmer og klude til at tøre op med.
Det er jo ikke sjovt at skulle tvinges til at spise.
Mad har aldrig været et hit herhjemme, så vi har altid problem med at få ham til at spise. Da han ingen sult viser/melder har han heller ikke nogen livret og kan sige nej til alt inkl usunde ting. Derfor han tager ringe på - gå i stå og taber sig i vægt. Han er en lille spirevip på 2 år og 9,8 kg til hans 90 cm.
Nu vil han næsten ikke spise?