{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Fra mælk til mos {{forumTopicSubject}}

Min datter bliver 4 mdr i weekenden og er indtil nu udelukkende blevet ammet. Jeg vil gerne starte med lidt grød nu hvor hun bliver 4 mdr, men hvordan er det gået for jer andre er så nervøs for at hun får problemer med maven :o( Jeg har forestillet mig måske at starte med vælling til nat og se om hun så måske kan sove igennem, men så skal jeg vel vente med grøden eller??? Håber virkelig der er nogle råd da jeg er i syv sind :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra mælk til mos
  • #1   14. okt 2008 jeg begyndte at gi frederikke grød da hun var 3 1/2 måned, og startede ligeså stille med grød en gang om dagen, og hun fik ikk problemer med mavsen...

  • #2   14. okt 2008 mine 4 børn er alle ammebørn ( ammet til de var henholdsvis 4,5 mrd,8½ mrd, 10 mrd , og Anton ammes jo endnu ) de er alle begyndt med ( pulver)grød uden problemer med maven , men med små smagsprøver til at starte med.
    Anton har slet ikke villet tage hverken sut eller sutteflaske, så han har fået al mad med ske ( vil forøvrigt heller ikke drikke MME eller vælling af kop - kun vand)

    jeg tror det vigtige er ikke at starte for hårdt på med "store" måltider , heller små og så flere gange dagligt, så maven ikke overbelastes af pludeselig at skulle omsætte større mængder rigtig mad.


  • #3   14. okt 2008 I sidste nr af Vores Børn var der faktisk et tema om netop det. Ellers få fat i den kogebog "MAM"...der er både opskrifter på vælling, grød og mos...

  • #4   14. okt 2008 hvorfor vil du starte med grød/mos??
    altså ikke for at hakke på dig, men er det dit barns behov ??? for anbefalingerne hedder 6 mdr. fuld amning og hvis dit barn trives fint på amning kan jeg slet ikke forstå hvorfor man vil gå over til andet før de 6 mdr.

    desuden vil jeg ikke anbefale vælling, det er mme med ris eller majsmel og der er ikke ekstra næring i, den eneste grund til at det mætter længere er fordi det er sværere at fordøje


  • #5   14. okt 2008 Ja ved godt at de anbefaler til 6 mdr, og nej det er reelt set nok mere mit behov end hendes. Jeg har ammet hende fuldt ud indtil nu for hendes skyld, skal jeg være helt ærlig er jeg ikke så glad for det. Derfor vil jeg allerede nu gerne starte hende stille og roligt op på noget grød så hun kan vænne sig til det.

    Tak for tipsene, flere er velkomne :o)


  • #6   14. okt 2008 ja ok der er jeg jo så lige omvendt og synes amning er hyggeligt, og gudskelov for det for jeg har haft nogle rigtig ammeglade børn især de to mindste

  • #7   14. okt 2008 ja jeg er, ligesom Dtte H., også rigtig glad for at amme , men startede alligevel Anton op på grød som godt 4mrds. Han vejede på det tidspunkt godt 9 kg og jeg havde ærligt talt drømt om at hvis han fik lidt grød så sov han et lidt større stræk om natten - men men Anton bliver stadig ammet min. 3 gange hver nat !!! faktisk tror jeg at jeg ammer de der 8-10 gange i døgnet stadigvæk smiley

    men stadig væk er amning + grød måske et kompromis hvor både charlotte og baby tilgodeses......


  • #8   14. okt 2008 altså jeg spare lidt på vokalerne, Dtte - kan du nok se....gggg.....

  • #9   14. okt 2008 bare i orden bnni he he

  • #10   15. okt 2008 på mange grødpakker og mos glasflasker står der da "fra 4-6 måneder"
    men er det stadig uanbefalelses værdigt?


  • #11   15. okt 2008 Jeg fik den her pskrift for længe længe siden af en veninde. Den har hun været gad for og barnet.

    Det er en rigtig god ide selv at lave vællingen af din udpumpede mælk.
    Opskrift:
    1 dl hirseflager eller majsmel (ca. 35 gram)
    2 dl modermælk
    1/2 dl vand
    1 tsk. Fedtstof (fx planteolie)
    Sådan gør du:
    Drys hirseflager eller majsmel i det kolde vand. Pisk i det mens det koger op. Lad det koge et par minutter, og bliv ved med at piske i det. Tag det af varmen. Tilsæt fedtstof og lad det køle en smule af og tilsæt så de 2 dl modermælk lidt efter lidt. Det må ikke klumpe. Kom evt. lidt mere modermælk i, hvis du gerne vil have vællingen mere tynd – og stop før du har brugt det hele af de 2 dl, hvis du gerne vil have det mere grødagtigt. Grunden til at jeg anbefaler dig at tilsætte modermælken efter grøden er kogt igennem, det er for at bevare flest muligt af de sunde ting fra modermælken (fx antistofferne, der ødelægges, når temperaturen er for høj).


Kommentér på:
Fra mælk til mos

Annonce