Morgenmad. Hjælp til ideer. 1 år {{forumTopicSubject}}
Godmorgen :o)
Jeg skal bruge lidt ideer til morgenmad.
Victor vil ikke længere spise sin morgenmad. Han er ellers en MEGET madglad lille fyr.
Jeg har altid givet ham havregrød med lidt æblemos i. Det er dejlig nemt at lave og han har altid spist helt op.
Men ikke mere. Jeg har prøvet at skifte æblemos ud med banan og har endda forsøgt med 1/2 tsk sukker. Men intet held.
Jeg prøvede så med øllebrød for han elsker rugbrød, men heller ingen succes der.
Vi har også forsøgt os med a38 og yogurt natural med frugt men heller ikke velkommen. Nu er jeg på bar bund og har ikke flere ideer.
Jeg vil så gerne at vi kan hygge med morgenmad og lige have lidt tid sammen inden vi skal væk fra hinanden en hel dag.
Jeg synes det er vigtigt med en god start og en sund morgenmad, men det er lidt svært.
Så håber i har nogle kreative ideer til os :o)
Rigtig god dag til jer alle.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 249
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg bager altid boller i weekenden, fra en koldhævet opskrift som kan stå 5 dage. Den kan du bruge og så bage et par boller hver morgen
Ellers så lav musligrød, det laver jeg ofte.
forleden lavede jeg også en grød af 5-korn med hakkede mandler og hasselnødder i, lidt kokosolie, kokosmel og en smule kanelpulver i. Lavet på vand med et kvæt fløde i. Den blev rigtig god, og fik en klat rabarberkompot ovenpå.
nov 2010
Jeg kommer gerne lidt creme fraiche eller yoghurt i sådan nogle boller, da de ellers bliver tørre nemt.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
aug 2011
Han er i den periode hvor det at kaste er hammer sjovt
Jeg har slet ikke skænket det en tanke at det er fordi han ikke vil grød mere. Det kan jo sagtens være grunden
Han får meget let hård mave så vi har endnu ikke forsøgt med havregryn med mælk. Vi vil vente til han er kørt mere ind i dp og ikke kæmper med hård mave. (han får det som regel hvis der er sket for meget på en dag)
ACS: hvordan laver du musligrød?
nov 2010
jeg sætter lidt 5-kornsblanding i blød i en lille gryde natten over, med lidt hakkede mandler i og havregryn. Næste morgen er det lige til at koge op
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Der er rigtigt stor chance for at udvikle allergi hvis det gives før ..
Bare lige en info ..
nov 2010
hvor har du det fra? link.
Desuden er en mandel jo ikke en nød, men en sten fra en frugt
Da Vito var mindre og endnu ikke kunne spise hele mandler selv, fik han ofte en teske blendet mandler
aug 2011
Det vil jeg give et forsøg. Hvilken 5-korns blanding benytter du?
mar 2008
Med Emil ..
mar 2008
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
nov 2010
Mette,
bare en alm. 5-kornsblanding fra supermarkedet
nov 2010
jeg vil til hver en tid fastholde at et barn med en ordentlgit mundmotorik sagtens kan tygge nødder, og ellers kan man blende eller hakke dem.
her er der tale om nødder i grød, og dermed vil de være blendede eller hakkede, og altså ikke udgøre en risiko for kvælning.
nov 2010
Har de kindtænder kan de tygge alt, medmidnre deres mundmotorikerskidt.
Vito spiser rigtig rigtig ofte hele mandler, og har aldrig nogensinde fået dem galt i halsen.
aug 2011
nov 2010
Hvis hun ikke har kindtænder synes jeg heller ikke hun skal tygge i nødder. Men hakkede nødder i maden er der jo intet til hinder for - hvis i har lyst til det.
Mette, et du sikker på at han er sulten? Hvor længe går der fra han vågner til han får tilbudt mad?
Jeg kan personligt ikke lide at spise lige efter jeg er vågnet - for så får jeg kvalme!
mar 2008
Og så er den diskusion ikke længere ..
nov 2010
du behøver ikke skrive med caps.
hvis jeg skrev "det er fint, for det har en læge sagt til mig", ville du jo heller ikke tage det for gode varer, men derimod bede om yderligere bekræftelse af det..
Så der er ingen grund til at blive pigesur, over at jeg beder om valide kilder som kan bekræfte din påstand.
Men det er selvfølgelig ret svært at argumentere for noget, når ikke man har dokumentationen til at bakke det op
nov 2010
du glemte halvdelen af dit citat:
"Nødder hører til det man kalder for 'højallergene' fødevarer, det er f.eks.: æg, fisk, skaldyr, bælgfrugter, citrusfrugter, jordbær og som sagt nødder. Der er ikke videnskabeligt grundlag for at fraråde disse fødevarer, derimod anbefaler sundhedsstyrelsen, at man introducerer dem et ad gangen i små mængder og på den måde stille og roligt vænner barnet til det og også ser om der kommer en reaktion."
nov 2010
Men det er jo kun aktuelt hvis barnet i forvejen er disponeret.
Hvad med de andre ting fra listen? Æg, fisk, bælgfrugter osv. Hvis ikke ens barn og en selv er disponeret for det, synes nu nok det virker lidt som et overkill. Især når der er tale om en fødevare som grundlæggende er rigtig sund og god for de fleste mennesker
aug 2011
Vi kan alle blive enige om at alle gør det forskelligt.
Jeg mener at alt er sundt bare man husker alder på barnet og passende mængder.
Iflg min sp er det ok at hakke mandler og drysse over. Jeg spurgte hende da min søn var 10 mdr og hun sagde at det jo ikke var en nød og at jeg bare skulle sørge for de var hakket meget fint. Men jeg mener stadig at det skal være i passende mængde og ikke hver dag hvis det skal være sundt og man ikke skal risikere alt fra allergi, at det er kræftfremkaldende osv osv.
Men jeg er glad for alle de ideer og tips i gav mig. Tak
Morgenmad. Hjælp til ideer. 1 år