2.072 visninger
|
Oprettet:
morgenmad til snart 2 årig... {{forumTopicSubject}}
HJÆLP... Jeg bliver snart sindsyg.. Hvordan får jeg min søn til at spise morgenmad.. Jeg har prøvet med, havregryn, havregrød, yoghurt, cornflakes og brød... Men han gider ikke spise mere end et par mundfulde.. Han er ikke den største dreng..-bruger stadig str 80 i tøj og vejer knap og nap 10 kg.. Han er på den anden siden foran med meget andet... Snakker og snakker, så man kan forstå det og så forstår han alt.. Han er en meget glad dreng og der er knald på ham.. Men mor her, er ved at hive håret ud på sig selv over han ikke spiser morgenmad..
What to do.....???
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 61 Svar: 323
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Oliver bruger 86 i tøj, så han er heller ikke så stor.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
I hverdagen spiser han morgenmad i DP, og jeg ved hun er god til, at sørge for, at det ikke er det samme han får hver dag. Herhjemme sørger jeg også for, at han får noget forskelligt, så han ikke kører træt idet, og han er efterhånden begyndt selv at kunne sige, hvad han vil have.
Udvalget består af brød, havregryn, yoghurt (cheasy m. vanillie), havrefras. Nu bliver det hele self. ikke sat på bordet, men når han begynder at sige han er sulten, så spørger jeg ham om, hvad han vil have, hvis jeg bare serverer noget for ham,så vil han heller ikke spise noget.
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Hvis han spiser godt i løbet af dagen, så fjern fokus fra at han SKAL have morgenmad.
Vores dreng har sit 'hoved måltid' i sin dp og det er ok. Hans krop fungere, men det er ikke mad nok til at han´s krop har meget at vokse af. Så han er en lille splejs på snart 3 år på 95 cm og 10,1 kg.
Ja det er vigtig med morgenmad - men det skal ikke blive en ond cirkel i får begyndt på, så hellere bakke lidt tilbage - end at masse på, det har den helt forkerte virkning.
Fik dette af spiseteam på børne afd.
Det vigtigste er;
- vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget.
- tro på at det nok skal spise det, det har behov for.
- giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning.
- undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.
Måltidet;
- lad dit barn spise i fred og ro
- respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult.
- vær diskret rollemodel.
- undlad ris/ros, belønning/ straf.
Rammerne;
- skab en rolig atmosfære
- sluk tv, dvd, video, radio
- undlad legetøj på bordet
- placer jer, så barnet kan se dig spise
- sørg for så få forstyrrelser som muligt.
Maden;
- sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide.
- lad dit barn selv øse op.
- sørg for at barnet har eget bestik.
- ingen kommentarer om mad eller spisning.
- ingen krav om at smage eller spise op.
Sansning;
- lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage)
- lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)
Tror vi har 13-14 forskellige slags morgenmad herhjemme og som han selv vælger hvad. Han kan sagtens tage 2 ting og blande dem, sundt morgenmad med noget usundt. Er det én slags usundt, kommer det i yoghurt i stedet for sødmælk.
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Viktor har nu i 3½ mdr kun spist katofler til aftensmad, men så længe han vil spise noget så skidt med hvor kedelig og ensformigt jeg synes det måtte være.. I sidste uge begyndte han så at spise pølser der har været på grill og majs..
Nogle gange har han endda fået kartofler både til morgen-, middags-, aftenmad og eftermiddagskaffe
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 80 Svar: 853
Vi er blevet enige om herhjemme at vi vil ikke "presse" ham til at spise morgenmad.. så prøver vi den i en tid...
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
Sara er fra April 2010 og bruger str 80 i længden men 68 i omkreds hun spiser så rigtig godt morgenmad men aftensmaden der kan vi næsten lige så godt opgive på forhånd det er så lidt hun tager medmindre vi laver grød (og det er ikke tit vi får risengrød jo laver det dog bare til hende engang imellem) Men jeg vil jo så gerne hun spiser det samme som os det er det samme med kød det spiser hun ikke så gerne kun kyllinge kød og hakket..
Men god tråd og jeg vil lade være med at tænke så meget over det for kan se som I siger er barnet frisk og rask så får hun jo det hun skal i de andre måltider
morgenmad til snart 2 årig...