{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.854 visninger | Oprettet:

MME,mange spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Go morgen skønne kvinder smiley

En række spørgsmål til jer med flaskebørn, håber i kan hjælpe mig lidt.
1: hvilke mærker bruger i??
2: døjer jeres barn med forstoppelse, får det evt aff middel? Og hvilket?
3: gør i flere flasker klar? På hvilken måde? Hvor mange har i?
4: har i flaske renser til Micro ovn? Eller hvordan og ofte gør i dem steriliseret?
5: hva gør i når i er i byen? Har i brikker med?
6: gylper jeres barn meget? Og er det tegn på for meget mad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MME,mange spørgsmål.
  • #1   21. maj 2013 7: giver I vitamin eller Andet end D dråber ved siden af?

  • #3   21. maj 2013 Axl startede på nan ha, men vi skiftede til blå allomin, og han gylpede helt abnormt til han var næsten et år, forstoppelse har han haft nogle gange hvor han har været indlagt.
    Jeg gjorde 6 flasker a 150 ml klar om morgenen og varmede dem efterhånden som jeg fik brug for dem.
    Jeg steriliserede flaskerne i en microovnssterilisator hver gang de havde været i brug og kogte sutterne af, også hver gang.
    Når vi skulle ud havde jeg to flasker i en termotaske så de blev holdt kolde og to brikker i tilfælde af han var mere sulten end beregnet
    Gylperi kan være tegn på overspisning, børns mavemund er slap og kan have svært ved at lukke tæt, så maden ligesom skvulper over. Det kan også skyldes mavemundsforsnævring som kræver et operativt indgreb.
    Axl fik ingen tilskud da han ikke kunne tåle dem


  • #4   21. maj 2013 1: hvilke mærker bruger i??
    Her brugte vi til sidste noget fra apoteket til børn som gylper meget, dette havde en evne som gjorde at det hurtigere "stivnede" nede deres maver og derfor mindskede gylpen.
    2: døjer jeres barn med forstoppelse, får det evt aff middel? Og hvilket?
    Nej gjorde gør han ikke.
    3: gør i flere flasker klar? På hvilken måde? Hvor mange har i?
    Vi havde 12 flasker da han var helt lille og sluttede med at have 8 flasker, vi kogte vand og stillede det i køleskabet. Tog så en ud og lunede vandet i microovnen og tilsatte pulveret.
    4: har i flaske renser til Micro ovn? Eller hvordan og ofte gør i dem steriliseret?
    Vi vaskede dem af i hånden og skoldede dem med kogt vand. Sutterne røg i en bøtte med vand i microovnen. Nogle gange kom vi salt i første gange og kogte dem så i rent vand bagefter (efter anbefaling fra Kolding sygehus) da salten fjerner mælkerester.
    5: hva gør i når i er i byen? Har i brikker med?
    Vi have flasker med vand med og så pulver i nogle bøtter, da man ikke kunne få dette MME i brikker.
    6: gylper jeres barn meget? Og er det tegn på for meget mad?
    Her gylpede Marcus enormt meget, men MME mod gylp og en tur til Zoneterapi fik gylpen til næsten af forsvinde. Så her var det ikke pga for meget mad eller mangel på at bøvse af.
    7: vedr. D-dråber:
    Ja han får D-dråber hver morgen når vi har vasket ham og givet ham tøj på osv.


  • #5   21. maj 2013 1: hvilke mærker bruger i?? - Brugte Grøn allomin

    2: døjer jeres barn med forstoppelse, får det evt aff middel? Og hvilket? - Ja, det gjorde han. Zoneterapi hjalp og da han blev lidt større var movicol nødvendigt et par gange.

    3: gør i flere flasker klar? På hvilken måde? Hvor mange har i? - Gjorde ikke flasker klar. Havdekogt vand på køl og pulver doseret så det stod klar. Havde 4 flasker.

    4: har i flaske renser til Micro ovn? Eller hvordan og ofte gør i dem steriliseret? - Da han var hel lille spæd blev de steriliseret efter hvergang, da han blev større blev de skyllet og brugt max to gange. Flaskerne jeg havde skulle vaskes også kunne man steriliserer dem i mikroovnen.

    5: hva gør i når i er i byen? Har i brikker med? - Brugte ikke brikket ret meget. Havde kogt vand i termokande og koldt kogt vand med, også doseret pulver.

    6: gylper jeres barn meget? Og er det tegn på for meget mad? - Nej han gylpet stort set aldrig ..

    7: Giver I vitamin eller Andet end D dråber ved siden af? - Nej han fik kun D-dråber.


  • #6   21. maj 2013 1. Nan1

    2. Nej det gør hun ikke. Og har aldrig gjort det. Jeg ammede de 2 første måneder og gik så derefter over på MME.

    3. Jeg har fyldt alle flasker op med kogt vand til det antal ml hun skal have. Når hun så er sulten kommer flasken i mikroovnen indtil den er varm nok, og derefter fylder jeg pulveret i.

    4. Nej. Jeg vasker dem op i hånden og hælder derefter kogende vand i. Jeg koger dem hver eneste gang de bliver vasket.

    5. Så gør jeg det samme som herhjemme. De fleste har en mikroovn. Og har de ikke det, må jeg koge lidt vand og hælde oveni til det har den perfekte temperatur.

    6. Nej.

    7. Hun får D-dråber.


  • #7   21. maj 2013 Tak for hjælpen tøser og gode råd smiley


    Stine ; må jeg spørge hvorfor du måtte begynde og give flaske? Og ammer du slet ikke mere så?


  • #8   21. maj 2013 Vi bruger herhjemme den blå allomin,men syns mange bruger den grønne?? Nogen der ved om den er bedre for maven eller hvorfor folk bruger den??

    Jeg syns det er så træls at jeg ikke har nok mælk til hende smiley og føle nærmest nogetblir taget fra mig. Går og tænker om gun glemmer jeg er hendes mor. smiley
    Det er virkelig et nederlag for mig.
    Og når vi er oppe ved mine svigermor presser hun sådan på med a give mad smiley og jeg er nok for dårlig til at sige fra. Men kan beg tillade mig og sige, nej, det er kun mig og min kæreste der giver mad det først stykke tid? Hun er trods alt kun 8 uger?


  • #9   21. maj 2013 Vi brugte Nan da hun fik flaske (har hun så ikke gjort i omkring 9 måneder nu)
    Nej hun har aldrig haft forstoppelse og aldrig gylpet ret meget..
    Jeg lavede for det meste flasken når hun skulle have den, evt lavede jeg en klar til natten.. Når vi var ude kom det an på hvor, skulle hun spise lige efter vi tog afsted så havde jeg bare en brandvarm flaske med, så passede det når den havde rette temperatur, ellers kold flaske der kunne varmes eller hvis der ikke var varme muligheder så brikker..
    Skoldede ca 1 gang om dagen micro ovn (bare i vand eller med vand i) efter anbefaling af SP, vaskede i maskine 1-2 gange om ugen og vaskede i hånd efter hvert brug..
    Gav kun D dråber


  • #13   21. maj 2013 Pludselig mistede jeg mit mælk. Da jeg ikke havde ret meget tilbage, mættede det hende ikke nok, så jeg gik over til flaske. Jeg havde tænkt på det et stykke tid, da jeg ikke synes det var særlig fedt at amme. Jeg synes det var meget bedre at give hende en flaske. Så det gjorde det os lidt nemmere smiley Så nej, jeg ammer hende slet ikke længere.

  • Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #14   21. maj 2013 1: Syrnet allomin
    2: Aldrig oplevet forstoppelse på grøn allomin.
    3: 7-8 kogte flasker fyldes med x-ml vand og på køl. En termokande fyldes med kogende vand og bruges når det er madtid.
    4: Steriliseres med kogende vand fra elkedel 1 gang om dagen. Men fra 4 måneder "bare" vask med sæbe.
    5: Brikker eller termokande og pulver.
    6: Nogen gange gylp og det kan være tegn på for meget mad.
    7: Få ingen vitaminer eller d-dråber ved siden af smiley

    De første par måneder var det også kun os som gav flaske, men til sidst havde vi ikke det "behov" og bedsteforældrene fik lov.


  • #15   21. maj 2013 1: hvilke mærker bruger i??
    2 brugte nan og 1 brugte allomin

    2: døjer jeres barn med forstoppelse, får det evt aff middel? Og hvilket?
    lidt maveproblemer, men hjalp ved skift af mærke. har aldrig brugt aff. middel.

    3: gør i flere flasker klar? På hvilken måde? Hvor mange har i?
    havde ca 8. kogte vand så det var klar til i løbet af dagen. så er det bare at varme op og komme pulver i.

    4: har i flaske renser til Micro ovn? Eller hvordan og ofte gør i dem steriliseret?
    kæmpe arbejde med først at rengøre i hånden og derefter kogt. det blev gjort hver aften.

    5: hva gør i når i er i byen? Har i brikker med?
    har altid haft brikker med.

    6: gylper jeres barn meget? Og er det tegn på for meget mad?
    Min søn gjorde ekstremt meget. fik at vide ved lægen at nogle børn bare er gylpebørn og det er forskelligt hvornår synkemusklen (tror jeg den hedder) udvikler sig osv.

    alle der har villet give mine flaske har fået lov, men har så heller ikke været ked af ik og amme sov, så hvis du sys det kun skal være dig og din mand ja så er det jo bare sådan smiley


  • Sisse Dige G
    Sisse Dige G Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #16   21. maj 2013 1: hvilke mærker bruger i??

    Brugte Grøn Allomin og den var fantastisk, og svarer dermed også på spørgsmål to - nej han havde aldrig forstoppelse men vi skiftede heller ikke ret meget, har enkelte gange brugt den blå allomin men han gylpede helt voldsomt min sp sagde godt nok at der ikke skulle være så stor forskel men det synes jeg nu.

    2: døjer jeres barn med forstoppelse, får det evt aff middel? Og hvilket?

    3: gør i flere flasker klar? På hvilken måde? Hvor mange har i? Ja vi kogte vand og stillede i køleskabet ca til et døgn af gangen og smed den i mirkoovnen når han var sulten også pulveret i.

    4: har i flaske renser til Micro ovn? Eller hvordan og ofte gør i dem steriliseret? Vi havde MAM sutteflasker og steriliserede efter de var brugt havde en del måske 12 og så var det ikke så svært men bare rengøre dem også kogende vand over.

    5: hva gør i når i er i byen? Har i brikker med? Havde bare kogt vand i en flaske også enten afmålt pulver hjemmefra i en lille bøtte eller hele pakken med.

    6: gylper jeres barn meget? Og er det tegn på for meget mad? Han gylpede lidt og mere en min første jeg kun ammede men intet i forhold til når han fik blå allomin.

    Håber det hjælper smiley


  • Sisse Dige G
    Sisse Dige G Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   21. maj 2013 Og har selv været der hvor det føltes som et nederlag, måtte stoppe amningen efter en måned pga ubehandlet svamp og en stafylokokke infektion og jeg tudbrølede i en måned efter men så blev det lige pludselig rart at jeg kunne gå ud og være og ride en tur med veninderne så det er klart du er der nu men det går over og hun glemmer absolut ikke du er hendes mor smiley

Kommentér på:
MME,mange spørgsmål.

Annonce