{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Hvordan ville I have det hvis {{forumTopicSubject}}

-jeres svigermor sagde til jer at hun syntes at din mands eks kæreste var super smuk og havde det flotteste smil?

ved ikke helt.. tror bare ikke jeg havde lyst til at høre det for så føler man at hun var gladere for hende. Det var ikke sagt ondt tror jeg -hun var ikke fornærmet over noget eller vred på mig. Jeg blev bare lidt ked af og vidste ikke helt hvad jeg skulle gøre af mig selv og vidste ikke helt hvad jeg skulle svare tilbage.

kan bare ikke finde ud af hvorfor jeg skulle høre det. Men sagde selvfølgelig intet, smilte bare.

ved ikke helt hvad jeg vil, har bare tænkt på det siden hun sagde det for nogle timer siden. Har intet sagt til min kæreste for vil heller ikke være pinlig og hun har jo egentlig ikke gjort noget forkert ud over at sige sin mening.
Ved bare ikke hvorfor hun fortalte mig det. Hvordan ville I have haft det efter at jeres svigermor havde sagt det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ville I have det hvis
  • #1   7. aug 2010 man føler jo bare at hun gav en smule udtryk for at hun syntes det var ærgeligt at det f.eks íkke var hende han havde mere. Også med kropsprog osv.

  • #2   7. aug 2010 I hvilken sammenhæng kom det lige? smiley

    Jakob læser det vel snart herinde når han også er bruger er det så ikke en ide at fortælle ham inden han opdager du "bagtaler" hans mor online? smiley


  • #3   7. aug 2010 det tror jeg altså heller ikk jeg ville sys var særlig fedt

  • #4   7. aug 2010 Camille ja hvis det så bare var svigerforældrene der sagde det forkerte navn smiley 'Min kæreste gjorde det konstant indtil han en dag gjorde det foran hele min familie smiley Det var åbenbart så pinligt at han aldrig gjorde det mere smiley

  • #5   7. aug 2010 jeg ville heller ikk syntes det var fedt heldigvis har min aldrig snakket om nogen som dem min mand har kendt før og ved hun er meget glad for mig.. men hvis i har et godt forhold ellers tror du så ikk bare hun har syntes det og så der ikk har været mere i det.. men syntes oz du sku fortælle det til din mand og hvis din svigermor og dig har et godt forhold til hinande såå sig til hende a du faktis blev lidt ked a og hvordan det fik dig til a føle dig..

  • #6   7. aug 2010 Sådan er jeg også smiley Synes faktisk det var skide skægt at han kaldte mig Rikke for han var ved at gå ud af sit nyforelskede skind hver gang han lavede den brøler smiley

  • #7   7. aug 2010 jeg ville bestemt ikke have det godt og jeg ville nok også blive gal. min svigermor sagde den anden dag. "åh du bliver meget kønnere når du ikke er så fed længere" hmm mange tak tænker man så bare.

  • #8   7. aug 2010 Puha... jeg ville blive MEGET ked af det.
    eks kærester er fortid - og dem skal man bare ikke snakke om længere.

    Jeg bryder mig ikke om at min kærestes mor snakker med min kærestes eks kæreste.
    og at hun har malet 5 billeder hjem til deres stue og køkken. Synes de skulle ha valgt en hel anden til at male dem. Jeg synes det er forkert.
    men det kan jeg desværre ikke lave om på
    Billederne blev malet mens vi kom sammen. Hvis det var før vi var fundet sammen så havde det været en anden sag.

    Hvis min svigermor sagde sådan noget til mig, ville jeg straks snakke med min kæreste om det. fuck jeg ville ikke kunne sætte ord på hvor ked af det jeg ville blive


  • #9   8. aug 2010 Min svigermor er rigtig sød men er bare blevet ked af det nogen gange.

    Jeg vil ikke bagtale hende, jeg ved bare ikke hvor jeg ellers skal spørge og ved ikke om det er mig der er underlig eller hvad jeg skal tænke eller gøre ved mine følelser. Om jeg er for letpåvirkelig.
    Hun arbejder på plejehjem og er efter min kærestes udsagn vant til grovkornet humor som hun har sagt efter han talte med hende.

    For kort efter hun havde sagt det der fortalte jeg hende at jeg får noget rigtig slem eksem hvert 2½ år og det varer 2½ år hvor hele min krop er dækket undtaget mine fødder og at jeg var blevet mobbet utrolig meget med det og blev isoleret fra de andre og at jeg har haft det rigtig skidt med det.
    Så spurgte hvor lang tid der var til at det kom igen, og sagde at jeg havde gået fri for det i 1½ år så jeg får det igen om 1 år.
    Så sagde hun at når jeg så fik det igen og han så hvordan jeg så ud så ville han nok fyre mig.

    der røg min selvtillid længere ned og blev ret ked af det og stille.

    det er også fordi jeg tænker videre og føler det som om at hun så ville have været meget bedre fordi hun syntes at hans eks var virkelig smuk og hun gik aldrig med make-up og jeg går altid med make-up men at jeg så ikke kunne nå hende alligevel og når jeg så fik eksem overalt ville jeg jo bare være endnu mindre pæn og så ville blive fyret.

    og så kører ens tanker jo derfra. Der var en anden gang rundt om spisebordet, dog slet ikke i sammenhæng med det her hvor jeg for sjov prikkede til Jacob og sagde noget med at der jo nok heller ikke gik for lang tid inden vi selv ville få en baby, hvor han smilte og gav mig ret. Hans forældre så helt forfærdede ud og der kom en kommentar om at det er uansvarligt at få børn når man ingen uddannelse har, og der følte jeg at de syntes jeg var uansvarlig for jeg har jo selv fået Papaya uden uddannelse. De hentydede til at det var tidligt (Jacob er 29) og at mange jo ventede med at få barn til de var 35 så det kunne vi jo også sagtens. Der blev lidt højlydt diskution ved bordet videre omkring det og jeg følte mig mere og mere presset og der blev sagt flere ting angående det at de nok ikke ville syntes det var så fedt som jeg opfattede det.
    Det endte med at jeg gik mig en tur og stod og græd for hele samtalen fik mig til at føle mig som en rigtig dårlig mor og fik så dårlig samvittighed overfor Papaya.

    Så føler jeg at de synes der skal gå så lang tid inden vi får børn at.. det ved jeg ikke -at vi måske gik fra hinanden? det er nok ikke sandt det sidste men man får jo nogle tanker. Hun sagde nemlig i dag da jeg fortalte om en der var noget yngre end Jacob der skulle være far, der sagde hun at det var jo også helt fint med den alder. Men har så ikke fået samme indtryk af at de ville synes det hvis det var mig og Jacob.

    og man føler sig endnu mere grim når man dernede også får at vide at mænd gerne vil have at man går med make-up så det skulle jeg ikke stoppe med selvom Jacob sagde at han gerne ville have jeg stoppede fordi han ville synes at jeg var smukkest uden. At det skulle jeg ikke tro på for det passede ikke. Så det skulle jeg bare fortsætte med.


    Jeg har fået at vide at hun er vant til grovkornet humor som sagt men ved ikke hvordan jeg skal håndtere det for hun er en meget feminin type så intet trucker over hende. Jeg er nok blevet for ødelagt gennem tiden og kan ikke tage det uden at blive ked af det når jeg får at vide at han nok vil fyre mig når jeg får eksem igen og han ser det og at hans eks kæreste var virkelig smuk og har det flotteste smil.
    Det gnaver bare inden i og ved ikke helt hvordan jeg skal lade det fise ind af det ene øre og ud af det andet.


  • #10   8. aug 2010 Undskyld til Jacob først og fremmest da han sandsynligvis læser dette...

    Men Jeannie - det der er sku da langt fra at være grovkornet i sin humor, det der er jo at være direkte ondt...Hvis man i forvejen har lid svag selvtillid, så hjælper det da intet at få smidt sådanne ting i hovedet....
    Forhåbenligt kn Jacob lide dig for den du er, og ikke kun for hvordan du ser ud... Her tænker jeg på det udslæt du snakker om du får...

    Når jeg læser det du skriver, så får jeg sådan et indtryk af hun er sådan en rigtig rejekælling, der bare skal ha sin vilje, og ingen er gode nok til at være sammen med hendes søn, og da slet ikke at få børn med ham, med mindre det er en som HUN har peget kvinden ud til ham...
    Desværre er det jo bare ikke altid så nemt, for mor og søn har sjældent samme smag i kvinder...

    Jeg synes, selv om det er meget svært at du skal prøve og hoppe op og falde ned på det hun siger... Du er en utroligt smuk pige, og virker herigennem til at være en pige der har en fantastisk humor... (Her snakker jeg blandt andet om de billeder af din mave da du gik over tid, med meget sjovt ansigts udtryk)...

    Jeg er sikker på Jacob er en mand med sin egen mening der ikke lytter efter hvad hans mor siger...

    Til sidst vil jeg slutte af med at jeg simpelthne ikk fatter de kvinder der ser deres egen lykke frem for deres søns!


  • #12   8. aug 2010 Må indrømme jeg får lidt den der følelse, "ej jeg vil os svine en masse til, hvis man kan dække det ind under grovkornet humor..."
    Jo mere jeg kigger på indlægget, desto mere synes jeg det er noget svineri man tillader sig at behandle andre mennesker på den måde...


  • #13   8. aug 2010 jeg er enig med sonne...

  • #14   8. aug 2010 må melde mig enig med sonne ;s Det er så ondt som det kan være :s jeg havde først og fremmest sagt til hendes hvad F* hun bilder sig ind, og hvis hun ikke kunne se sine ''fejl'' så ville jeg sige til kæresten, at hvis hans familie ikke kunne snakke ordenligt til mig, ville jeg ikke komme der mere. Så måtte han snakke med hans mor :S

    For du er sku da en køn køn pige, og det lyder virkelig som om den mor burde få klippet den navlestreg fra hendes søn :s


  • #15   8. aug 2010 Jeg synes slet ikke du er fornærtagende OVERHOVEDET.
    At de synes at en 29 er for ung til at få børn er satme langt ude!

    Nøj hvor er jeg da bare lige glad. Der er squ ingen som skal sige sådan til mig da!


  • #16   8. aug 2010 Jeg sagde det til ham i går aftes fordi han sagde at han kunne mærke på mig at der var noget galt når jeg var så stille og at jeg så trist ud. Endte med at fortælle ham det og så ringede han til sin mor og snakkede med hende i stille toneleje for han er ikke en der gider at råbe og skrige -eller at gøre folk kede af det.
    Hun sagde at det var den humor hun var vant til på plejehjemmet når de var vant til al den død og sygdom.


    til det andet dengang med at få børn blev der sagt da jeg gik og han blev derinde og talte med sin mor fordi han ikke syntes de kunne være det bekendt, at de selvfølgelig ville støtte os 100% og at de syntes jeg var en rigtig sød pige.

    Hun er også rigtig sød men det føles bare ´som om hun ikke kan klippe navlestrengen til sine drenge og jeg føler mig så meget som bussemand. En dag hvor jeg fortalte at vi var ved at sælge hans bil fordi han har en Nissan 200SX og der er ikke særlig meget plads til børn i sådan en, så vi var ved at finde en stationcar. Troede hun sagde at det var fornuftigt men der sagde hun stille (med normal stemme) at jeg endelig ikke måtte tage den bil fra ham for han havde drømt om sådan en bil som han har siden han var lille. -Jeg fik super dårlig samvittighed over det, fordi han er nødt til at skifte bil fordi jeg har barn. Han sagde det selv. Har sagt at han gerne må beholde den men han siger at han har prøvet at køre i den bil i 1½ år og jeg har barn så selvfølgelig skal den da skiftes ud.
    Tænker bare på det hans mor sagde og får det så skidt med det.


    men de er nogle meget søde og rare mennesker, men får det sværere og sværere med det for kan ikke helt finde ud af hvad de tænker for det sårer mig når der bliver sagt sådanne ting men hun undskylder vildt når hun snakker med Jacob men indrømmer godt nok, og så er det som om det er mig der er bussemanden bagefter fordi "hun jo kun har ment det i sjov og er ked af det"
    hvorfor er det så kun mog jeg hører hun er grovkærnet sjov overfor?
    og hvorfor lige så svage punkter som at sidde og fortælle mig hvor mega smuk hans eks kæreste var og hvor flot et smil hun havde men at når jeg får eksem bliver jeg nok fyret.

    prøver at forstå humoren så jeg ville vide at jeg ikke skulle tage mig af det og bare være med på den men kan ikke finde ud af hvor det sjove gemmer sig


  • #17   8. aug 2010 til det med at få børn har hun fortalt ham at det var fordi de selv havde det hårdt da de fik barn økonomisk og havde svært ved at klare det, og så at de er dårlige til nye ting og forandringer uden at blive nervøse

  • #18   8. aug 2010 Jeg var blevet rasende, og havde bedt hende om en forklaring med det samme. Det er da en af de ting jeg har lært, da jeg har en skudt i hovedet svigermor.

    Min svigermor siger også MANGE ting som hun ikke har gennemtænkt først.
    Hun taler til os som var vi små børn, (vi er 34 og 36 år)
    hun har også omtalt en eks som hun syndes havde en smittende humor, og hun var altid glad. Dette sagde hun kun èn gang, for jeg blev så rasende og bad hende forklare hvad fanden hun mente med det?

    Svigermor kan ikke slippe min kæreste, han er hendes eneste barn og hun føler at hun har eneret til ham.
    Hun havde bestemt ikke ønsket sig en svigerdatter som mig, for jeg har mine meninger, og jeg er ikke en hyggemås som gider at blive kysset på munden af min svigermor.
    Min kæreste har heldigvis fundet ud af hvad det vil sige at have sine forældres respekt gennem mine forældre, han kan pludselig se hvad det vil sige at blive respekteret for den man er, og ikke hele tiden blive ponket for alle de ting han ikke er.


  • #19   8. aug 2010 Ey come on den kommentar høre jo overhovede ikke´hjemme hos dig og det ved svigermor jo også godt hun er jo ikke at dum.. Øv at hun åbenbart har et behov for at skubbe til din selvtillid.. Prøv at lade være med at lade dig gå på af det.. udfra dit billede er du da også en køn pige og lur mig om ikke hans sidste eks kæreste måtte høre på hende der kom før hende ? hehe

  • #20   11. aug 2010 Jeg har set hans eks for hendes profil på facebook er ikke privat hvilket min egen vist heller ikke er, så der er en masse billeder på hendes profil. Jeg synes dog hun ser lidt kedelig ud.
    Men min svigermor vil ikke fremstå hård men derimod som rigtig kærlig, munter og glad. Jeg er bare ikke altid helt sikker på det selv. For når vi er alene er hun dog på samme måde men nogen af de ting hun siger er ikke altid så rare.
    Undrer mig bare over hvorfor hun kun siger sådan noget til mig og ikke hendes søn som jo er min kæreste.

    de kommer til fødselsdag i aften og har ikke talt med hende siden, og ved nok ikke rigtig hvad jeg skal gøre af mig selv.


  • #21   13. aug 2010 hvem skal jeg så snakke med om det? i andre drøfter da også familie/svigerfamilie problemer herinde. Hvor skal jeg så gå hen og få svar på de ting jeg går og tænker på hvis jeg ikke må her?

    jeg har bare haft brug for at tale med nogen der ikke var indblandet i det, om det. Andre piger der ved hvordan man vil kunne føle.

    jeg har talt med ham om det, men det kan jo også være svært idet det er hans mor. Og han er meget tæt knyttet til hans mor så vil helst ikke belemre ham med sådanne ting. Tænkte også at forholdet mellem svigermor og svigerdatter nok hellere var en pigeting jeg nok skulle tale med andre piger om i stedet.

    og synes heller ikke det er familieproblemer som sådan. Jeg kan jo godt lide hans mor, hun er jo en rigtig god mor for sine to drenge. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal tackle det her mellem mig og hende. Om det er mig der ligger for meget i mine følelser.



  • #22   13. aug 2010 Når man vælger som par begge at ha profil på en hjemmeside som denne, så må man også tage med at den ene "deler" nogen ting herinde, som man ikke altid kan tale med sin bedre halvdel om...

    Jeg ville i hvert fald ikke ændre på min måde at være på herinde, bare fordi Jesper kom herind...
    Han ved at jeg bruger siden meget til at tale om forskellige ting, som jeg ikke altid føler jeg kan tale med ham (en mand) om...
    Og det er altså ikke alt jeg gider tage med mine veninder jeg ser til dagligt, så ville jeg da foretrække at tage den herinde, med neutrale mennesker, der ikke tager parti....

    Desuden er jeg ret sikker på at du Jeannie har fortalt Jacob om tråden, så han ikke selv "finder" den...


  • #23   13. aug 2010 nogen gange, er det os bare rart at høre hvad helt ''fremmede'' har at sige osv får nogle andre synspunkter på det smiley

  • #24   13. aug 2010 neutrale mennesker siger oftere deres mening så jeg får noget mere konstruktivt, så jeg kan få en fornemmelse af om det er mig der er en nar og tager ting for personligt eller hvordan.
    En veninde ville jo nok tale en mere efter munden og tage parti.
    Herinde kender folk mig/os heller ikke på samme måde som veninder og familier. Jeg har heller ikke lyst til at min familie skulle synes noget om hans mor der var forkert fordi de føler hun har sagt noget til deres datter.
    Mine forældre har aldrig været så gode at tale med problemer om, da de ikke rigtig kommer med så konstruktive ting.
    Husker i børnehaven når jeg sagde til min mor at en bestemt drillede mig og var rigtig tyranisk fordi vi havde samme bedste ven, så sagde hun at jeg bare skulle sige til vedkommende når han sagde noget "så prøv at se på dig selv" og det samme galdt teenagetiden.

    og ens veninder kunne begynde at forsvare en og tage parti så jeg ikke fik så meget ud af det som jeg måske ville herinde.

    hun er jo super sød, hun er ikke en kælling der prøver på at ville have magt eller noget. Hun er meget kærlig og har egentlig bare søgt lidt om hvordan jeg bør have det når der er kommet sådanne ting for det ligner hende ikke, men bliver ked af det alligevel. Så derfor ved jeg ikke om det måske er mig der er for nærtagende eller om hun er kommet til at lave nogle brølere.

    jeg kan godt være nærtagende og tænke det værste grundet usikkerhed.

    så man vil gerne have et realistisk syn på tingene udefra


  • #25   13. aug 2010 shila b:

    det var godt nok ikke familieproblemer men jeg har da set din fyr også er herinde og selv skrev noget halvprivat om dig.
    det kan vel være det samme. Om han laver et indlæg om dig med noget privat eller om jeg laver et om hvor jeg er i tvivl om det min svigermor, hvad hun har ment.

    hun er jo god ud over det, jeg har bare været i tvivl om nogle sætninger der er blevet sagt og søger råd ved folk med nautrale meninger


  • #26   13. aug 2010 og ja jeg har talt med Jacob om tingene som det første, men har ikke lyst til at gøre ham til en lus mellem to negle eller skulle sætte ham op mod hans mor ved at han skulle konfrontere hende.
    Det er ikke ham og det skal ikke gå ud over ham. Han er så god altid, så mit lille pigeproblem ville jeg gerne høre fra andre.

    Vi har talt om det men jeg ved også at han ikke vil kunne svare mig på hvad andre piger ville have tænkt og følt, men det ved jeg at I herinde ville kunne. Hvis jeg så fik at vide hvad andre piger ville have tænkt og følt i min situation ville det hjælpe mig til at finde ud af om mine følelser er helt forkerte og om jeg kunne tillade mig at spørge hende eller om jeg bare ville være urimelig og nærtagende og underlig. Om jeg var rimelig eller ej


  • #27   13. aug 2010 Shila - nu har jeg så tilfældigvis set et indlæg, hvor i du kommentere størrelsen på din mands svaber... det er da for mig noget så privat som noget kan være.... :S

  • #28   14. aug 2010 Shila - derfor ændre det ikke på det faktum at du sidder og kommentere hvor stor din mands vedhæng er.... det er sku da noget der for mit vedkommende holdes inde for vores døre.... Det er sku da personligt om han er stor eller lille for neden....
    Derfor synes jeg det er lidt vildt du kan sidde og blive harm over et indlæg hvor til en spørger til om det "bare" er hende, eller om hun har hold i hendes følelser.......!


  • #29   14. aug 2010 folk herinde deler erfaringer, det er ikke ens betydning med, at de tror de er læger (: Man prøver bare, at hjælpe folk bedst muligt,

  • #30   14. aug 2010 Shila - Synes det er super fedt du spilder folks tid...
    er da helt sikkert jeg ikke frem over gider bruge min tid på hverken af svare eller læse hverken dine eller din kærestes tråde...

    Grundlag; "men vi tog det lidt som
    en joke for af se kloge svar.. for folk på de her sidder sku man jo tro mange af dem var læger så kloge folk kan være,,,"

    Max fed kommentar til folk der rent faktisk gider svare jer på jeres spørgsmål, og dele den erfaring de selv har.. er ret sikker på andre har samme mening som mig....


  • #31   14. aug 2010 Hold da kæft Shila - du er sku da så klog at du ka undvære hovedet!!

  • #32   17. aug 2010 Shila:

    Du siger at du ville blive harm hvis det var din mand der lavede så personligt et indlæg om dig, men jeg har sa set din mand lave en tråd om
    hvor lang tid man må have sex fordi du siger til ham at han bunker den lille i hovedet og imens I har sex siger "du ramte noget, du ramte noget!"
    det er da mere personligt synes jeg, at udlevere sexproblemer om den anden.

    til det spørgsmål jeg har mente jeg at det ville være mere brugbart at få neutrale mennesker, som ikke kender os ærlige svar på om jeg kunne have hold i mine følelser eller om jeg er pjevset og urimelig.
    Jeg har ikke sagt at jeg synes hun er alle mulige grimme ting for det synes jeg ikke.
    jeg ville bare gerne have svar på om andre piger også ville føle sådan, for det kan en fyr der ikke er i situationen svare på. Vi kvinder føler anderledes og har det på samme måde med mange ting, og jeg ved at andre selv herindefra vil have været i lignende situationer og vil kunne sætte sig ind i det og svare ærligt på hvordan de selv ville have det.
    En veninde ville måske bare tale en efter munden og måske ikke turde være så ærlig hvis hun ikke mente at jeg var fair, og så fortælle mig det. Det ville folk herinde nok.

    men hvorfor er du herinde hvis du alligevel bare joker med folk for at se hvem der er dumme og lave jokes ud af folk der svarer seriøst på dine indlæg og gider bruge tid på det når du tilsyneladende selv er ligeglad?

    jeg lavede faktisk et seriøst indlæg..

    men nej har ikke nogen veninder jeg er sikker på ville stå ret og sige mig imod hvis de syntes det, og så vil jeg gerne høre forskellige svar fra flere så jeg kan danne mig et bedre realistisk billede. Og min mor kan jeg ikke tale med om det.


  • #33   23. aug 2010 Hvorfor er det at du synes det er så personligt at jeg ikke må tale med nogen om mit problem? synes ikke det er vildt personligt i forhold til andre ting, og det gør det da netop mindre personligt synes jeg at spørge nogen om ærlige svar hvor de ikke har med nogen at gøre. Hvem skal jeg så tale med?

    hvordan kan man ramme barnet oppe i maven uden at ramme hovedet så?

    Du kom jo heller aldrig med et konstruktivt svar som jeg efterspurgte.

    der skal godt nok ikke meget til før man kommer på filterliste. Tror du jeg vil begynde at skrive til dig privat?



  • #34   26. aug 2010 Shila - du startede sku da selv diskutionen?! når den så ikke udarter sig som du vil, så trækker du i land?!
    Jamen velkommen til den virkelige verden smiley


Kommentér på:
Hvordan ville I have det hvis

Annonce