{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Er ved at køre død :( {{forumTopicSubject}}

Ja jjeg er simpelthen nået dertil nu hvor jeg bare er godt og grundig træt af Henrik !
Jeg syntes slet ikke han hjælper til herhjemme, jeg gør ALT !
En hverdag ser fx. sådan ud :

Vi står allesammen op kl. 06.00 Henrik kører så på arbejde en halv times tid senere, og jeg hygger med Oliver, finder hans tøj frem og køre ham i dagpleje, og cykler derefter på arbejde. Henrik har fri kl 3 og jeg har fri kl halv 4, trods det er det altid mig der i hast og jag cykler hen efter Oliver (Henrik har bilen)
Vi kommer så hjem, og vi hygger lidt med Oliver, og jeg laver mad, dækker bord, underholder Oliver, mens henrik sidder og spiller computer. Vi spiser, og jeg putter Oliver i bad, og i nattøj, hygger lidt med ham og putter ham så, mens jeg putter ham, har Henrik så sat sig ved computeren smiley og sidder der resten af aftenen, jeg går så i seng ved en 10 tiden, fordi jeg ikke gider sidde og glo på hans spillen !!!!!!!!!!

Når der skal gøres rent hjælper han ikke rigtig til mere, fx. har han været hjemme hele dagen, fordi han skulle arbejde aften i dag, men har ikke rørt en finger herhjemme, trods der var opvask, og skulle svinges en støvsuger !!! Nej nej kan se han har siddet ved computeren hele dagen, og ikke engang har kunne stille sin tallerken og glas ud i køkkenet smiley

Jeg er ganske enkelt træt, og føler mig som en sur gammel mor - men hvordan skulle jeg kunne være andet ? Jeg har jo aldrig 5 min. til mig selv smiley
Vi lever mere som venner end som kærester , og det vil jeg rigtig gerne lave om på, samtidig med at jeg vil have han skal hjælpe noget mere til herhjemme, og skrue lidt ned for spilletiden på sin computer ! Er jeg dybt urimelig ? Jeg er hele tiden irretabel, træt og fuldstændig uoplagt til sjov og ballade smiley

Hjælp piger ! Jeg har sådan brug for det .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er ved at køre død :(
  • #1   3. nov 2010 syntes ikke du er urimelig.. har sagt til min fyr at hjælper han ikke når jeg får job skal han nok ikke regne med jeg bliver...

  • #2   3. nov 2010 ups glemte at sige min fyr er på samme måde.. han brokker sig bare ekstrem hvis jeg ikke har gjort rent når han kommer hjem..

  • #3   3. nov 2010 du har lige mistet ikke??
    - kan det ikke være derfor han lukker sig inde i sig selv ved at spille? og hvis man er psykisk træt kan man ikke finde overskudet til at gøre rent og se at det burde man..
    - mit råd er i skal snakke sammen, hvis du føler det kun er dig dig dig.. men det eneste der hjælper er at åbne munden og sige fra eller til smiley

    - held og lykke med det :=


  • #4   3. nov 2010 Har du sagt til ham hvordan du har det? Og hvis du har, hvordan reagerede han/hvad sagde han til det?

  • #5   3. nov 2010 Ehm jo men det har altid været sådan med hans spillen .

    Syntes jo jeg har snakket med ham om det, men han kan ikke selv se den er gal, trods at alle andre kan smiley

    Han siger når jeg snakker med ham om det, at han ikke selv mener det er så slemt, men vil da gerne prøve at lave om på det, men ja det er vist tomme ord der kommer ud af hans mund.
    Jeg har ellers sagt til ham at jeg ikke vil have han spiller når Oliver er vågen, for når han spiller så skal Oliver gå væk. Hvor jeg mener at man selvfølgelig sætter sit barn højere


  • #6   3. nov 2010 Vi var også ved at køre død i det herhjemme..

    Men vi laver aftaler om hvem der gør hvad osv.
    Tirsdag og torsdag aflevere anders ham i vuggestue.
    Den der ikke putter jonathan - rydder op på jonathans legetøj + rydder af
    den der forslår hvad vi skal spise laver det.
    hver fredag støvsuges der og det er hveranden gang mig og hveranden gang anders.
    jeg handler ind.

    Er blevet lidt doven efter jonathan er startet i vuggestue. så ligger og sover det meste af dagen væk. har så sagt til anders at han skal forvente noget af mig mens han er på job.




  • #7   3. nov 2010 Jeg kender det udemærket godt ,trods vi ikke har børn.

    Finder du et godt svar på problemet, så send det gerne videre til mig.


  • #8   3. nov 2010 Kan du ikke sige til ham når du har puttet jeres søn at der er nogen ting du gerne lige vil snakke om og at du synes det er ret vigtig for dig at få snakket ud. Vil det ikke hjælpe og få snakket om tingene, kan være han tumler med nogle tanker eller noget?

  • #10   3. nov 2010 årg hvor jeg kender det...gik fra ham for et år siden...sikkert nogle der vil sige bare fordi han ikke hjælper til men for mig var der også mere i det....man føler det hele er så ligegyldigt når han gemmer sig bag den skærm men ja som en anden også skriver kan det være han lukker ig inde pga sorg over de to små...snak sammen eller få en snak med en prof....

  • #11   3. nov 2010 Hvordan var han inden I fik børn? Hvis han hele tiden har været sådan, så tænker jeg måske lidt, at så vidste du hvad du gik ind til?
    Ikk at jeg synes at det er okay at han ikk rører en finger, det kunne jeg heller ikke holde til...



  • #12   4. nov 2010 Tror også jeg ville prøve at forklare ham problematikken og ved at i nogle bekendtes familie har de spilletid, man kan så både tjene og midste spilletid.. Glæder både for deres 2 drenge på 7 og 9 men også for farmans som ellers også kunne sidde foran skærmen hele dagen..

    Hos os arbejder min kæreste på mange forskellige tidspunkter og også i weekender, helligdage mm. Han kan tage hjemmefra alt mellem kl 04.30-05.30 og komme hjem fra 15.30-?? hvis han da ikke i forbindelse med arbejde sommetider skal overnatte ude..

    Men som regel ser en dag sådan ud hos os..

    Min kæreste står op og tager på arbejde, jeg står op, gør mig selv klar og får vækket vores søn. Får ham i tøj, givet morgenmed mm. og kører ham så i vuggestue og møder på arbjede kl. 8.00 (skal siges vi har 10-15 min kørsel til vuggestuen og det sammederfra og til mit arbejde) så kl. 7.15 forlader vi hjemmet.

    Jeg har så fri kl. 15.00 skal nogle dage lige handle eller andet før jeg skal hente ham igen kl. 15.30-15.45, hvor turen går hjem til aftensmadlavning mm.

    Men når det så er sagt er det min kæreste som bader vores søn, får ham tørret, smurt og givet nattøj på. Det sker på en normal uge ca. 1 max 2 gange jeg gør det hvis han kommer senere hjem. Det er også ham som børster tænder med ham og han er ikke bleg for at gibe hverken støvkost, støvsuger, hænge vasketøj op, lave mad eller andet, hvilket er super dejligt..

    Vi bliver en mere (termin 23 december) og så bliver der tryk på, især når min barsel er slut hvor der så både er en som skal i børnehave og en som skal i vuggestue. Kan nemlig ikke være afhængig af at han hverken kan hente og ringe, da han ikke har faste arbejdstider.

    Men ser sådan på det at man jo bare så må hjælpes ad hvor det ellers kan lade sig gøre og syntes derfor det burde være meget naturligt for din kæreste at se du gerne vil have en hånd med de forskellige ting i hverdagen.

    Så jeg ville hvis jeg var dig tage en snak med ham og evt. give ham nogle pliger så som jeres søns bad mm. Så kunne han have nogle spillertimer pr. uge og de kunne så både reduceres (ved at hjælpe til) men også minimeres (ved ikke at hjælpe til) ved det kan fungere..

    Men ja kan sagtens følge dig i at du er ved at gå kold, det ville jeg også være hvis jeg altid stod med det hele selv, kan da mærke dagene er helt væk de dage min kæreste overnatter ude.

    Men ved at min kusine har samme problem som dig med hendes kæreste og syntes det er synd, da et barn er noget man er fælees om som alt andet indenfor husets 4 vægge..


  • #13   4. nov 2010 Kan SØRME godt forstå du er træt af det!!

    Her står vi op sammen, en af os laver lige morgenmad og dækker bord og den anden henter malou og giver ren blee mm, vi spiser morgenmad , og lige for tiden pga manden ikke har så meget arbejde og jeg er sygmeldt, så kører vi begge to Malou i DP ved halv 9 tiden, og henter hende sammen igen ved halv 3 ca.

    Indkøb er næsten altid manden ellers er vi sammen om det alle 3, da jeg synes det er hyggeligt.. Madlavning er mest mig, men Mark laver os mad eller vi laver lidt begge to, altså fælles om retten.. Vilde lege med vores datter er Mark, de mere stille er mig - I grove træk altså smiley Badning kan jeg godt li at gøre med Malou, men vi tager da os fællesbad alle 3 eller bare mig og Malou imens farmand sidder og kigger på og leger/hygger og snakker med os smiley

    Bleerne er fælles, bare først til mølle:P, ej men bare lige den som er hurtigst kan man sige..

    Mark er go til at svinge støvsugeren, køkkenet rydder vi begge lige godt, og den store oprydning af hytten er jeg nok bedst til, ved hvor tingene skal være, og er hurtig til at gøre pænt osv. Tøjvask er for tiden mest mig, med det som tilhøre af ophængning, lægge sammen og på plads, men i perioder er det omvente.

    Kort sagt så deles vi om det meste, ikke af pligt men af lyst, vi laver det vi har lyst til. har ingen aftaler om hvordan og hvorledes, tingene kører bare kan man sige. Min mand HAAADER computer, han kan ikke fordrage det, og gider ikke spil, hverken kort, bræt spil eller playstation mm. Så det er ikke et problem. Han nyder mere og lave lidt her hjemme udenfor og sådan. Og er meget aktiv i haven om sommeren ;P Dejligt nemt hehe.

    Men tror i må snakke det godt igennem. Ellers vil det nok bare fortsætte, og om det så kræver mange samtaler, og han ikke lige hører efter først, så må man bare prøve igen, i har jo et barn sammen, så giver man det altid lige lidt ekstra chancer smiley


  • #14   4. nov 2010 ja her i hus er min mand ikke til meget hjælpe.. jeg ser han til aftensmad også igen når jeg går i seng ved 10 tiden.. fordi han tit skal lave bil om aften
    så kan det være hårdt med den lille på 3 mrd.. så nu har jeg sagt jeg vil ha en fri aften om torsdag


  • #15   4. nov 2010 Er helt i chok over nogle ahr mænd/kærester som ikke giver et nap med i det daglige men som hellere vil bruge tid på at lave bil, spille pc eller se tv.

    Er da glad for det ikke er sådan hos os, her blvier der også først tænt pc elelr tv når dagens opgaver er overstået.. Pc´er er ikke tændt meget, da jeg er på om dagen via. arbejde også ikek gider sidde foran den om aftenen og ja min kærste bruger den heller ikke vildt meger, man blive fanget nogle aftener men først efter bettamanden er lagt i senge, der er ryddet op mm.

    Syntes jo det er et fælles ansvar at have hus og barnbørn og hvis begge går på arbejde kan ejg ikke se hvorfor amn ikke skal hjælpes ad. Gik jeg hjemme havde jeg ikke noget imod det var mig som stod for rengøring mm. men vores søn er et fælles barn så kunne da slet ikke forstille mig at min kæreste ikke hjalp til...

    Så piger frem med pisken så de kan komme i sving med at hjælpe..


  • #19   4. nov 2010 Selvfølgelig er det rart med penge på kontoen, men måske man så skulle aftale nogle dage på ugen hvor man lavede bil så et ikke tog overhånd.

    Min kæreste har tit lange arbejdsdage og kunne hvis han ville arbejde hver weekend, men vi har aftalt at han tager hver anden weekend, da det ellers også ville tage overhånd.. Men selvfølgelig er det rart med penge på kontoen..

    Han kan da også være træt når han f.eks. har været oppe og i gang fra 04.30/05.00 til 17.30/.18.00 men ser på det sådan at hans søn jo skal i bad og gøres klar til at komme hen og sove og at han så bagefter kan slappe af på sofaen..

    Jeg har jo også været på arbejde, handlet ind og være på hele dagen bare på en anden måde..

    Vi har f.eks. også 2 huse (havde hver vores da vi mødte hinanden) hvor vi har brugt omkring hver anden weekend, ferie og helligdage på at sætte det ene i stand fra top til tå i snart 3 år. Det er da også dejlig der ikke har været håndværkere på og at han har kunne lave noget selv, men der skal nu også være tid til familiehygge mm.

    Men der er da helt sikkert forskel på hankøn nogle er og bliver drenge mens andre vokser med opgaven at blive far.. Men syntes da helt sikkert der må være en middelvej hvor man kan mødes, det kræver tid og kræfter men er sikker på det kan lykkedes i de fleste hjem (tør ikke skrive alle) så ja en samtale om hvad man forventer af hinandne og hvad der skal til før man kan få en hverdag til at fungere optimalt for begge parter.





Kommentér på:
Er ved at køre død :(

Annonce