1.494 visninger
|
Oprettet:
Hjælp, hvad ville du gøre? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at mig og min kæreste er ved at købe hus, så har vi været ved advoka i dag, og så skal vi tage stilling til arv, og det er så her mit dilema er.
Min kæreste har en pige på 8, aftalen er at hvis der sker noget med kim skal jeg arve først og hvis der så sker mig noget arver tøsen fars andel, men hvad med mit, hun er jo ikke min pige og kan ikke finde ud af om hun skal arve efter mig eller min far, mor og bror..
Hjælp hvad ville du gøre?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Så du skal arve istedet for hans datter ;O ?
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Så det vil sige sker der noget med din kæreste er det hans datter som arver det hele, med mindre i bliver gift. Men er det så dig som der sker noget med er det din kæreste som arver da det ikke er dit barn. Med mindre i selvfølgelig får nogle sammen hen af vejen.
håber dette kunne hjælpe lidt.
jun 2008
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
Men det er jo op til én hvad man føler for.
apr 2008
Følger: 50 Følgere: 50 Babyer: 1 Emner: 53 Svar: 978
jun 2008
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
er enig med sexymama
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg vil nu syntes at det er ganske ok at sikre den anden part økonmisk hvis det ulykkelige skulle ske at man gik bort.Tænk sig i sorgens stund også at skulle gå fra hus og hjem....det kan da vist ikke tjene i nogens interesse - heller ikke den/de efterladte børn som man vel betragter som ens familie !!!
selvfølgelig skal hans barn have sin tvangsarv men det er jo en lille del - til gengæld ville jeg sætte hende ind som arving efter dig på lige fod med dine forældrer/bror........
skulle I få børn sammen ville jeg helt sikkert sørge for at de og hans særbarn arver jer begge på lige fod og at den efterladte kan sidde i uskiftet bo.
lige lidt sakset fra den nye arvelov:
For eksempel kan samlevende i testamente direkte henvise til loven og bestemme, at de skal arve hinanden, som var de ægtefæller, når loven træder i kraft. Betingelserne om mindst 2 års samliv eller fællesbørn skal dog være opfyldt på dødstidspunktet.
Uanset om en person er gift eller efterlader sig livsarvinger kan vedkommende testere over tre-fjerdedele af sin formue. Hvis der testeres til fordel for ægtefællen/samlever kan denne sammen med egen tvangsarv få 7/8 af arven.
d.v.s at din kærestes datter kan begrænses til at arve 1/8 af din kærestes arv.
aug 2008
I misforstår.. vi er ikke gift og for at sikre hinanden er der lavet en speciel arve aftale som stortset alle der er sammenboende uden fælles børn har denne aftale.
Det ville da være tarveligt hvis han lagde alt over til hende og så var jeg bare på røven.
Hvis der går hen og sker mig noget senere arver hun den del hendes far efterlod mig.
her er det så jeg er i tvivl om jeg skal lade min arv gå til hende også.
Der bliver lavet testemente om det.
aug 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg syntes det er fornuftigt at sikre sig men selvfølgelig skal hun så også have sin 1/8 del af hans halvdel .
lad os lege at I har 1 million kr tilsammen - din samlever dør......
du ejer den ½ million han ejer den anden ½ million.
han har lavet testamente og du er indsat som hovedarving og hans datter skal kun arve sin tvangsarv på 1/8 del nu, men arver så dig senere hen.....
hun skal så have 62500 kr - det er vel egentligt OK.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
jul 2008
som jeg har forstået det er det 3/4 dele man selv kan bestemme over dvs. at 1/4 altså 25% skal gå til de børn man har og er der kun hans "særbarn" får hun alle 25% hvorimod hvis hun får halvsøskende skal det deles med dem
aug 2008
jul 2008
altså jeg ville nok gøre det, men der hun dig ikke nær, ser jeg ingen grund til det
Hjælp, hvad ville du gøre?