{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.731 visninger | Oprettet:

Råd til bryllup? {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Manden og jeg har nu været gift i 1 år og 3 måneder, og været sammen i 7 år, vi har 2 dejlige børn og elsker hinanden smiley Vi vil derfor gerne holde et dejligt, smukt og stort bryllup for hele familien, næste år på vores 8 års dag!

Vi blev viet på rådhuset, og det var i al hemmelighed smiley Men vi vil jo gerne holde et bryllup, giftes i kirken og fejre at vi elsker hinanden med hele familien og vores venner smiley

Vi har lavet en okay opsparing på 50-60.000 kr, og kan nok godt skaffe flere, men jeg tror bare SLET IKKE det rækker smiley Så mit spørgsmål er sådan set bare? HVORDAN fik i råd til at holde det bryllup i gerne ville have?? Gik i på kompromis med nogle af jeres ønsker?? Antallet af gæster osv?? Lånte i pengene, betalte jeres forældre, eller havde i sparet dem allesammen op??

Jeg har svært ved at ligge de penge til side, fordi de i princippet er til "mig" eller os er det jo, jeg vil hellere bruge dem på børnene, men igen, de mangler absolut ingenting og vi vil gerne giftes - RIGTIGT smiley

Håber i kan svare mig,

Knus Marie,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til bryllup?
  • #1   21. maj 2012 På bryllupsklar.dk har de et planlægningsværktøj.. Der kan i lave budget osv.. Så kan du se om i har penge nok.. smiley

  • #2   21. maj 2012 Jeg vil tro vores bryllup løb op omkring de 60.000 kr. Jeg følte ikke at jeg måtte gå på kompromis, men min drøm var heller ikke "slotsbryllup". Vi var 59 voksne og 2 børn. Det blev holdt i forsamlingshus. Jeg lavede selv invitationer, bordkort og dekorationer.
    Det var ligesom jeg gerne ville have det smiley I må igang med at lægge et budget og finde ud af om pengene er til det...


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #3   21. maj 2012 Med alt kostede vores kirke bryllup 25000 kr. Det var inkl. En speciel figur syet kjole til mig. Jeg vil mene at 50000 kr er rigeligt, men jeg går nu heller ik så meget op i materielle goder..

  • #4   21. maj 2012

    vi skal giftes til November den 10/11/12 kl. 13 smiley hehe

    når men vi skal give 16.000kr for mad det er forret, hovedret og dessert + natmad og servering og oprådning efter dem.
    det betaler mine forældre dejligt...

    min kjole kostede 3500kr og det er den jeg altid har ønsket mig.
    min kærestes tøj 1150kr
    vores datters tøj 700kr

    bordkort, invitationer og bordpynt laver min svigerinde som er designer.
    bryllupskagen laver min mor som er super til kager.
    drikkevare kostede 3000kr så mangler der heller ingen ting.
    ringene kostede 2500kr som er dem vi vil have.
    vi skal holde det i et forsamlingshus som koster 3100kr.
    blomster koster 2500kr.

    så vores bliver ikke det dyreste bryllup i verden, fordi vi har mange der gerne vil give et eller andet og vi har ikke bedt om deet.

    så man kan godt gøre det billigt og flot som man vil have det.


  • #5   21. maj 2012 vi sparede det hele op selv på under 1 år ;o) der blev da også sparet rimeligt pænt, og alt hvad der hed skattepenge osv kom i den pulje ;O) det endte med at koste omkring 70-75.000 kr vi var 43 ialt, limosine, kro, lilly kjole og tilbehør, rimeligt dyrt tøj til ham, blomster, kage, osv osv... vi har en lille familie, så der var en del venner med også, vi ville gerne have haft flere med, og der var nogle ting vi gik på kompromis med, men alt i alt fik vi stort set hvad vi ville have.... vi ville ikke låne pengene, og betalt hver en øre selv.... hellere gå lidt på kompromis end at låne til det....

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #6   21. maj 2012 vi holdte det på kro med 64 gæster og heste vogn til kro tøj hår og osv alt hvad man skal bruge og vi kom af med 52.000

  • #8   21. maj 2012 Vi skal giftes på lørdag og ender med en regning på ca. 80.000. Det et inkl alt, tøj, kage, mad, musik og hotel til natten. Vi blir 38 til festen, og ca 70 til receptionen. Receptionen betaler vores forældre så, også har vi fået en pengegave fra mine svigere på 30.000. Men resten har vi brugt et år på at spare op tik. smiley

  • #9   21. maj 2012 Vi blev gift i september sidste år, men vores blev noget dyrere. Vi endte op i omkring 115.000 for det hele. Nogle ting valgte vi at spare lidt på og andre ting satte vi meget højt da det betød noget for os.

    Og så skal det siges at vores altså ikke var slotsbryllup eller mere ekstravagant, men nogle af de ting vi virkelig gerne ville have kostede en del.

    Professionel heldags fotograf 10.000
    min kjole inkl oplægning, lille jakke og alt andet tilbehør til mig ca. 14.000
    mandens tøj inkl sko ca. 8000 kr
    festen ca. 50.000 inkl alt hvad der skulle være af vin, mad, drinks, servietter, blomster, servering osv.
    ringe ca. 7700 kr
    hår, makeup, negle mm på dagen ca. 2500 kr
    musik til festen 6500 kr
    bryllupskage 1400 kr

    Vi havde valgt at et køretøj for os ikke var vigtigt, vi blev kørt i min fars flotte bil med tyl på. Til gengæld ville vi have nogle rigtig flotte ringe (i vores øjne) da de skal sidde der resten af livet).

    Det var super vigtigt for os med en professionel fotograf der kunne følge os hele dagen, fra vielse til kaffen om aftenen, da det er det eneste man har tilbage når dagen er gået, billeder og minder.

    Min kjole var der ingen tvivl om, det var den eneste rigtige og manden havde en helt speciel ide om hvad han ville have.

    Vi sparede selv det meste op, men fik receptionen af mine forældre, plus 10.000 til festen. Vi var også heldige at mine sviger gav arveforskud til deres unger lidt før brylluppet på 20.000 kr som røg i puljen, men ellers havde vi nu haft de penge alligevel.

    Synes det var alle pengene værd, men er sikker på at alle vil sige det om deres bryllup, uagtet om det har koster 25.000 eller 125.000, vi fik det lige som vi ville have det.

    Vi havde også været gift (på rådhus kun med få vidner) i seks år, og jeg havde det sådan at hvis vi skulle bruge pengene på festen, så skulle vi også have det PRÆCIS som vi gerne ville have det, ellers var der jo ingen grund til at holde fest når vi var gift. smiley


  • #10   21. maj 2012 Vi skal giftes 1 september 2012 og vi kommer til at bruge 55000 og vi har ikke sparet på noget som helst.. Vi bliver 50 mennesker...

  • #11   22. maj 2012 Vi gav 65'000 i det hele, og vi gik 15'000 over planlagt..
    Jeg gik en smule på komprime med hensyn til maden. Det blev buffet, som jeg ellers hader til bryllupper. Og så var der transporten. Ville godt have haft en hestevogn, men det var lige dyrt nok synes jeg. Men jeg får det bare næste gang smiley

    Vores ringe kostede 17'700, jeg gav omkring 5000kr for alt til kjole, manden kom op på 3000 kr. 7000kr for maden og vi gik for meget amok med alkoholen som endte op i en 10'000kr.. Tilgengæld havde vi et vildt afterparty for det resterende alkohol smiley


  • #12   22. maj 2012
    Jeg har siddet og regnet lidt på det smiley

    -Maden kommer med 65 gæster (som vi VIL have med til hovedmiddagen) til at koste 35.000 - med ALT:)

    - Receptionen med bryllupskage og det hele - 15.000 kr. (ca 120 gæster)

    - Heldagsfotograf - 10.000

    - Min bryllupskjole + slør - 18.000 kr.

    - Min mands og børnenes tøj - 10.000 kr

    - Blomster, buket, sko osv. - 10.000 kr.

    - Hår og make up - 2.500 kr smiley

    - Ringe 7.000 kr (min mand har en, men jeg mangler)

    Osv. osv. smiley Så vi lander på ca. 115.000 kr, men vil helt sikkert IKKE gå på kompromis nogle steder, for ellers er der ingen grund til at vi gifter os IGEN smiley Så vi må bare spænde livremmen ind indtil da smiley


  • #13   22. maj 2012 Marie, præcis ligesom mig kan jeg høre, ca. 115.000 og ville nemlig heller ikke gå på kompromis fordi vi var gift i forvejen. Skulle vi giftes igen, var det jo netop for at få den fest VI gerne ville have, og så må det koste det det koster ellers ville jeg hellere undvære smiley

  • #14   22. maj 2012
    Marianne - PRÆCIS smiley Jeg skal have MIT DRØMMEBRYLLUP smiley intet mere - intet mindre smiley


  • #15   23. maj 2012 Et bryllup kan jo koste ligefra næsten ingenting til mange penge.
    Det er lige hvad i selv gør det til smiley

    Hvis i holder det hjemme, el. et lejet lokale, gør det, det allerede der en DEL billigere, og så er der ikke bekrænsning for hvor mange mennesker der kan komme end, hvis i holdte det på et fint sted, hvor hver kuvert kostet mere end man lige regner med smiley

    Men 60,000,- lyder mere end rigeligt smiley


  • #16   23. maj 2012 vi holdte det også i forsamlingshus -

    7 timers arrangement med velkomstdrink - forret - hovedret - dessert - natmad

    ØL, Vand, Vin a libetum

    serviering og oprydning - alt i alt super godt arrangement - til en pris a 385 kr pr kuvert


  • #17   23. maj 2012 hvis det er det i vil og i drømmer om så er det jo det man skal gøre smiley

    115.000 lyder jo af mange penge - rigtig rigtig mange penge , men man vil jo fortryde det hvis man ikke gør det som man vil smiley


  • #18   23. maj 2012 Jeg er bare misundelig og jeg kan mere end følge dig ! smiley

  • #19   23. maj 2012
    - Jeg har det nemlig sådan at hvis ikke det bliver præcis som vi vil have det, så er der altså ingen grund til at gøre det smiley Jeg vil have lige præcis den kjole som jeg vil have, mad som er fantastisk, lækre "slots" lokaler, gode tjenere, lækkert hår, make up, gode billeder, osv. osv. smiley

    Så her bliver det uden tvivl fantastisk - men dyrt, smiley


  • #20   24. maj 2012 Ikke altid sikkert det bliver dyrt.... For hvis man kikker længe nok, også efter den rette kjole. Så kan du ren faktisk få en som ligner en million, men ret billig iforhold til så mange andre steder.

  • #21   24. maj 2012
    Jeg skal have en kjole fra designeren Justin Alexander, det har altid været min drøm, da det er fantastiske kjoler, smiley

    Her er et link:
    http://www.justinalexanderbridal.com/wedding_dresses/8483


  • #22   24. maj 2012 Marie-- Uuuuh det er også nogle fine kjoler han laver. smiley Dog lidt for pyntede til mig, men absolut skønne.

  • #23   24. maj 2012 sikke nogle smukke kjoler smiley

    men der er jeg sku nok lidt for meget jyde med trangen til praktisk og besparelse smiley jeg vil aldrig selv bruge så mange penge på en kjole som jeg kun skal bruge en gang smiley

    men syntes det er smukt at andre føre drømmen til virkelighed smiley


  • #24   24. maj 2012
    Tak smiley Og ja jeg elsker dem smiley

    A.H. - Jeg er selvom jyde, oven i købet nordjyde, meeeeeeen, man jeg vil ikke spare på alting, og slet ikke mit bryllup smiley


Kommentér på:
Råd til bryllup?

Annonce