{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

sove ude! {{forumTopicSubject}}

Ååh, jeg er i krise.

For noget tid siden, bad Vitos far om at få ham på overnatning i weekenderne. Jeg sagde nej.

Siden da har vi optrappet samværet, så det nu er 7 timer lørdag og 7 timer søndag, hveranden weekend.
Vi har også aftalt at notere ting i en notesbog, og jeg har lavet en dagsplan til ham over hvornår han skal spise og sove, samt hvor meget han bør spise.
Det hele er gjort efter aftale med ham, da samværet kørte skævt, og Vito ofte var utilfreds.

Det har hjulpet rigtig meget, og samværet kører nu rigtig godt. Både Vito og hans far er glade og tilfredse, og der er ingen efterfølgende reaktion.

For fjorten dage siden, skulle jeg til et arrangement som jeg ikke syntes var passende for Vito. Jeg spurgte derfor hans far om han havde lyst til at have ham på overnatning. Det ville han selvfølgelig rigtig gerne!
Ha havde ham fra 15 lørdag til 17 søndag.

Det gik rigtig fint, han faldt i søvn som han plejer, og sov godt. Vågnede to gange og skulle have sin sut, men derudover var der ingen problemer.
Han var glad da han kom hjem, og havde ingen reaktioner, heller ikke i vuggestuen.

Og nu står jeg så i dilemmaet. For jeg synes egentlig at hans far bør have lov at have ham på fast overnatning, hvis han stadig gerne vil. Men jeg har SÅ svært ved at få mig selv, til at foreslå det.
Han spørger ikke mig, da jeg har sagt nej flere gange, og han derfor ikke vil presse på - jeg har bedt om tid til at vænne mig til tanken.

Oven i det, ser jeg jo lidt til en fyr, som har børnefri weekend samtidig med mig, og jeg føler at jeg tilsidesætter Vito, for mit ønske om at sove lidt længe med ham her hver fjortende dag.
Jeg føler mig bare som en rigtig dårlig mor, og jeg føler virkelig at jeg prioriterer mig selv før min søn.. Det er nok derfor det er så svært!..

Ja øv øv, lige et tudeindlæg herfra, ved egentlig ikke hvad det skal gøre godt for - måske er det bare en del af processen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sove ude!
  • #1   7. nov 2012 Det lyder da super fedt at han har taget det så godt at sove hos sin far.. smiley Og du tilsidesætte IKKE Vito for dit behov for at sove lidt længe, du imødekommer hans behov for gode stunder med sin far.. smiley Hvis du har svært ved at vænne dig til tanken om at han skal sove der hver anden weekend, eller har dårlig samvittighed over det, så kan du måske starte med at spørge om han vil ha ham på overnatning hver 4. uge til at starte med??

  • #2   7. nov 2012 Åh tak, har nok brug for at høre at jeg ikke tænker på mig selv først.. Det er også fordi det falder sammen med den her fyr.

    Har også overvejet at foreslå hver 4. weekend, men er lidt bange for at det så vil forvirre Vito? At han ikke altid kan forvente, at når han kommer hjem til far, skal han sove der?

    Og ja, det er SÅ fedt at han tog det godt! Jeg var virkelig nervøs, for det var første overnatning nogensinde! Men det gik bare virkelig godt. Det er også derfor jeg tænker at både Vito og far er klar til overnatning - de kan godt. Det er bare mig.


  • #3   7. nov 2012 Tror bare du skal ta den med ro og se så'n på det at Vito er glad for at være ved sin far og at han har det godt når han er der..:)

  • #4   7. nov 2012 Uha kender godt det. Men nu har jeg delt min den store datter med hendes far og der var ingen problemer med at finde ud af at hun skulle sove ved far. Det handler jo om tryghed og er han tryg så tvivler jeg på at han opdager at han sover ved far og ikke hos mor smiley

  • #5   7. nov 2012 du tænker bestemt ikk på dig selv....

    Vito's far vil jo også gerne have tid med ham... og er vito glad, er det godt for ham at være hos hans far og få et godt bånd til hans far og lave drenge ting, hvis du forstår hva jeg mener.....

    i vil alle have godt af det i det lange løb og vito kommer til at kende hans far bedre og bedre.... der kommer jo også ferie og helligedag i skal dele smiley

    så lad ham da få hveranden weekend hos hans far, hvor de kan hygge og have det sjovt, hvor du så plejer dig selv og lader op til han kommer hjem.....

    så nej man er bestemt ikk en dårlig mor ved at lade sin søn få tid med hans far.....

    så go for it og længe Vito er glad er alle glade smiley


  • #6   7. nov 2012 Kan kun sige at du gør noget godt for jer alle 3 Vito ser sin far og farmand ser vito og du får et pusterum så du har endnu mere energi til lillemanden kommer hjem. Og nu ved du at det forgår helt uden problemer, så tag og spring ud i det, måske hårdt i starten, men det ændre sig.. smiley

  • #7   7. nov 2012 Må give alle pigerne ret, det er da super det kan fungere, og nej du ser netop her at far og søn har det godt sammen og overnatning er gået super... Syns bestemt du skal gøre det, så du også har tid til at gøre ldt ekstra godt og hygge med ham fyren hver anden weekend smiley

  • #8   7. nov 2012 du har ret Daniella, du ved ikke hvad der er gået forud, eller hvorfor vi kører tingene som vi gør. Vi er enige, og har været det stort set hele tiden, så tingene kører nøjagtigt som de skal,

    Tak til jer andre smiley


  • #9   7. nov 2012 Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at du til hver en tid træffer den bedste beslutning for åer begge!

  • #10   8. nov 2012 Men du ved jo tydeligvis intet om vores situation, og mente derimod tydeligvis at jeg var en af de der uretfærdige mødre som forsøger at holde barn og far adskilt.

    og det er jeg ikke - det ville du vide, hvis du havde læst mine tidligere tråde.


  • #11   8. nov 2012 Daniella,
    i takt med at jeg er bopælsforælderen og har langt det meste tid med vores søn, er det jo også mig som har fingeren på pulsen.

    Hans far kan til tider godt være impulsiv, og komme med forslag som ikke er helt gennemtænkte.

    At jeg derfor af og til siger nej til ham, er da på ingen måde ensbetydende med at jeg på nogen måde står i vejen for at han og Vito kan få et godt forhold til hinanden.


  • #12   8. nov 2012 anyways, så har vi skrevet sammen til aften. han virker ikke videre entusiastisk, men siger at han meget gerne vil starte på overnatning, så det gør vi.
    Ikke den kommende gang, for der har han en aftale, men gangen efter smiley

    Det bliver nok ret svært for mor her! hehe


  • #13   8. nov 2012 Det skal nok gå.. smiley

  • #14   8. nov 2012 Det håber jeg!

    Det gik jo rigtig godt sidst, og vi er vist enige om at hvis det er for meget, så skruer vi lidt ned for varigheden, i opstarten, så han er væk hjemmefra i kortere tid. Der kan jo altid komme mere tid på smiley


  • #15   8. nov 2012 Det er jo lige det.. smiley I finder helt sikkert ud af det.. smiley

Kommentér på:
sove ude!

Annonce