5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
sove ude! {{forumTopicSubject}}
Ååh, jeg er i krise.
For noget tid siden, bad Vitos far om at få ham på overnatning i weekenderne. Jeg sagde nej.
Siden da har vi optrappet samværet, så det nu er 7 timer lørdag og 7 timer søndag, hveranden weekend.
Vi har også aftalt at notere ting i en notesbog, og jeg har lavet en dagsplan til ham over hvornår han skal spise og sove, samt hvor meget han bør spise.
Det hele er gjort efter aftale med ham, da samværet kørte skævt, og Vito ofte var utilfreds.
Det har hjulpet rigtig meget, og samværet kører nu rigtig godt. Både Vito og hans far er glade og tilfredse, og der er ingen efterfølgende reaktion.
For fjorten dage siden, skulle jeg til et arrangement som jeg ikke syntes var passende for Vito. Jeg spurgte derfor hans far om han havde lyst til at have ham på overnatning. Det ville han selvfølgelig rigtig gerne!
Ha havde ham fra 15 lørdag til 17 søndag.
Det gik rigtig fint, han faldt i søvn som han plejer, og sov godt. Vågnede to gange og skulle have sin sut, men derudover var der ingen problemer.
Han var glad da han kom hjem, og havde ingen reaktioner, heller ikke i vuggestuen.
Og nu står jeg så i dilemmaet. For jeg synes egentlig at hans far bør have lov at have ham på fast overnatning, hvis han stadig gerne vil. Men jeg har SÅ svært ved at få mig selv, til at foreslå det.
Han spørger ikke mig, da jeg har sagt nej flere gange, og han derfor ikke vil presse på - jeg har bedt om tid til at vænne mig til tanken.
Oven i det, ser jeg jo lidt til en fyr, som har børnefri weekend samtidig med mig, og jeg føler at jeg tilsidesætter Vito, for mit ønske om at sove lidt længe med ham her hver fjortende dag.
Jeg føler mig bare som en rigtig dårlig mor, og jeg føler virkelig at jeg prioriterer mig selv før min søn.. Det er nok derfor det er så svært!..
Ja øv øv, lige et tudeindlæg herfra, ved egentlig ikke hvad det skal gøre godt for - måske er det bare en del af processen??
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Har også overvejet at foreslå hver 4. weekend, men er lidt bange for at det så vil forvirre Vito? At han ikke altid kan forvente, at når han kommer hjem til far, skal han sove der?
Og ja, det er SÅ fedt at han tog det godt! Jeg var virkelig nervøs, for det var første overnatning nogensinde! Men det gik bare virkelig godt. Det er også derfor jeg tænker at både Vito og far er klar til overnatning - de kan godt. Det er bare mig.
apr 2008
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
Vito's far vil jo også gerne have tid med ham... og er vito glad, er det godt for ham at være hos hans far og få et godt bånd til hans far og lave drenge ting, hvis du forstår hva jeg mener.....
i vil alle have godt af det i det lange løb og vito kommer til at kende hans far bedre og bedre.... der kommer jo også ferie og helligedag i skal dele
så lad ham da få hveranden weekend hos hans far, hvor de kan hygge og have det sjovt, hvor du så plejer dig selv og lader op til han kommer hjem.....
så nej man er bestemt ikk en dårlig mor ved at lade sin søn få tid med hans far.....
så go for it og længe Vito er glad er alle glade
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 208 Svar: 1.528
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 53 Svar: 880
nov 2010
Tak til jer andre
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
nov 2010
og det er jeg ikke - det ville du vide, hvis du havde læst mine tidligere tråde.
nov 2010
i takt med at jeg er bopælsforælderen og har langt det meste tid med vores søn, er det jo også mig som har fingeren på pulsen.
Hans far kan til tider godt være impulsiv, og komme med forslag som ikke er helt gennemtænkte.
At jeg derfor af og til siger nej til ham, er da på ingen måde ensbetydende med at jeg på nogen måde står i vejen for at han og Vito kan få et godt forhold til hinanden.
nov 2010
Ikke den kommende gang, for der har han en aftale, men gangen efter
Det bliver nok ret svært for mor her! hehe
apr 2008
nov 2010
Det gik jo rigtig godt sidst, og vi er vist enige om at hvis det er for meget, så skruer vi lidt ned for varigheden, i opstarten, så han er væk hjemmefra i kortere tid. Der kan jo altid komme mere tid på
apr 2008
sove ude!