{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Er jeg for skrap ? {{forumTopicSubject}}

Ja, har gået og tæntke lidt her hjemme, om jeg er for skrap når det ang. kæresten..

Jeg går stadig på barsel, og han arbejde 4 dags uge mandag til onsdag tag han afsted ved halv 5 tiden og først hjemme ved halv 18 tiden, og torsdag er han så hjemme kl. 14, så mandag når han altid kun lige hjem og spise også skal han til badminton.

Men altså jeg er ved at brække mig af rengøring, tøjvask, opvask, madlavning, handle ind, og ja alle de huslige opgaver, plus jeg har vores lille søn på 4½ mdr.
Men ja så er det jeg tæntke på er jeg bare den sure hustru når jeg beder ham slappe lidt af, han har været i byen i lørdag, ud og more sig, søndag rendte han lidt frem og tilbage fra en ven der bor 500 m fra os, og ja mandag var han jo til badminton, igår tirsdag, inveteret han en ven på spisning, jeg stod med hele opvasken, med en lille dreng, der var ked af det, da jeg stod og lavet mad, og bagefter skred de op og lavet kanllert var han først tilbage ved 10 tiden, onsdag i dag kom han hjem kl. 4 før tid, og skulle til fodbold med hans hold mod ungdomskolen, så da jeg spurgte ham om jeg ikke lige kunne køre op efter noget let at spise til mig selv, da han tog på pizzariaer med en ven, om han ikke lige gad at tage sig af den lille mens jeg kørte 15 min. det havde han ikke tid, han har faktisk ikke rigtigt lige givet mig andet end 5 min fred fra den lille.. Bare når jeg skulle ud og ryge(ryger uden for) kom han farende når jeg næsten lige havde tændt den om jeg ikke godt lige kunne skynde mig lidt.. Hver gang jeg skal ud og ryge siger han nu igen, så skynd dig lige(ryger max 5 smøger på en dag)

Men så er mit spørgsmål er, kan jeg godt tilade mig at bede ham om at atge sig ldit mere af sin søn, selv om han arbejder, lige for at belaste mig når han kommer hjem ? Og er jeg en strid kælling hvis jeg siger han skal til at være lidt mere hjemme, da jeg ikke gider at stå med det hele selv. ? og syntes ik han kan være bekendt at skulle noget hhver dag, der er måske engang om ugen den sidste mdr. han har været hjemme, men så sidder han foran sin computer, og ellers går han i seng.

Undskyld det blev så langt.. Er bare glad for du vil læse det, og lige svare.. Selv om det blev lidt uoverskueligt blandet sammen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg for skrap ?
  • #1   10. dec 2008 jeg havde sagt noget for længst..
    men min kæreste ved os godt min holdning.. vi er to om at lave et barn, så vi er o om at passe..
    godt nok gør jeg det mest, men han skal os hjælpe til med det uslige og babyen..


  • #2   10. dec 2008 jeg hvade bedt ham om at hjælpe.
    så ja sys jeg godt du kan tillade dig...


  • #3   10. dec 2008 Hej..

    Jeg synes ikk du er urimelig eller noget, det er da oz hans søn, han kunne da godt hjælpe lidt til med ham og det huslige..

    Selv om han arbejder, du er jo oz på hele tiden og har brug for han kan hjælpe lidt til..


  • #4   10. dec 2008 sid dig ned og tag en snak med ham når den lille er lagt i seng. sig til ham at du ikke forlanger han laver helt vildt meget når nu du går hjemme, men at du gerne vil have noget hjælp. fortæl ham hvor vigtig det er at han også tager sig af sin søn. hvor meget han vil gå glip af hvis han ikke får et forhold til ham nu. forklar ham at det er NU han skal flette sig end ved sin søn, for det bliver kun svære senere.

    hvis det var mig ville jeg forklare ham det... forklar ham at i er en familie nu, og det bliver han nød til at se i øjnene..


  • #5   10. dec 2008 Hold da op, altså hvis det havde været her hjemme, så var jeg flejned for længst! det kan godt være han lige skal det ene og så det andet, men han var sq selv med til at sætte jeres søn til verden, så må han fandeme også være mere sammen med ham end han er! så jo jeg syntes bestemt du kan og skal sige noget til ham!! du skal jo også hvile lidt for at bevare overskudet til din søn!!!

  • #6   10. dec 2008 Rigtigt mange gange tak for jeres svar..
    Ja, jeg føler mig sku som alene mor.. Men er so bare bange for at lukke ham inde, fordi self. skal han havde lov til at more sig uden rollen her hjemme, men ja det hjælper jo ik når jeg sstår med det hele selv hver dag, og bare kører træt i det hele.. men ja han går jo bare med den tanke om han kan lave aftaler som det passer ham, fordi ejg tag mig alligevel af alt her hjemme..
    Men ja godt være jeg skulle tage en ordentligt snak, selv om han altid bliver så tøse sur, og kommer ind på vores sexliv, men det er han jo os selv skyld i, da jeg er færdig kl. 9 om aften fordi jeg bare har kørt på hele dagen..


  • #7   10. dec 2008 Men der er jo nok noget galt når jeg selv har gået med tanken om det vil være lettere hvis jeg var alene mor, da jeg så havde en mindre at rode op efter osv. da han er et rodehovede.

  • #8   10. dec 2008 Hold da op.... Det havde jeg godt nok ikke fundet mig i, som * Sonne & Skønne Noah * siger, så er man 2 til at lave et barn.. så må man os være 2 om at tage sig af sit barn..
    Så skynd dig at tage en god snak med ham, inden du køre dig HELT surt i det...





  • #9   10. dec 2008 puha det lyder godt nok ikke rart for dig, og det må ikke være sjovt, jeg har heldigvis´den mest fantastiske kæreste der hjælper med alt måde ble skfit og det huslige. jeg havde helt klart fortalt ham, at han måtte tage sig lidt sammen

  • #10   10. dec 2008 Altså jeg på tingene på denne måde :

    Manden har sit job at passe og får penge for det..

    Kvinden på barsel får penge for at passe sit eget barn, ergo er det hendes job i de måneder barslen varer !

    Hun får ikke penge for at ordne alt det huslige oven i købet så det er fælles. Siger ikke at manden skal lave præcis lige så meget som kvinden, men han er sgu ikke bare fritaget fordi at "mor alligevel bare går hjemme og laver ingenting"

    Jeg synes at det er frækt at gå udfra at det bare er konen der ordner det hele... Og så synes jeg virkelig at det er mangel på interesse for sit eget barn og mangel på empati overfor sin kone/kæreste når manden ikke tager sig tid til at sidde og pludre lidt med sin unge !


  • #11   10. dec 2008 Han er 21 ligesom jeg selv er, og nej i starten havde han det svært med at der lige pludselig ikke kunne rendes frem og tilbage som vi gjorde før,
    Vi var altid ude hos nogle venner(vi de eneste der har børn i vores rigtgie vennekreds), vi så altid fodboldkampe.,
    jeg har nok givet ham lidt for frietøjler fra starten.. Han har fået lov til at tage i byen, tage hjem til venner tit, taget ud og spille fodbold, han havde os sit eget hold på et tidspunkt, der var det os bare mig der skulle sørge for at få vasket deres tøj..

    Og ja føler tit at jeg bare kan være alene mor..

    Det ligesom nu har han været op og spille for sjov bold i dag, jeg skal spille fra kl. 7 til 9.. ja ja han er ikke kommet hjem endnu, og hallen ligger altså 5 min herfra, og self. skal han da lige i bad og det, men halløj halvanden time om det..

    Overvejer tit i øjeblikket om mig og sebastian bare vil få det bedre uden ham ? men det store tanker..


  • #12   10. dec 2008 Han kan godt sidde og plydre med sebastian, men højst 15 min af gangen og det måske to gange om dagen, når jeg selv siger vil du ik være sød at tage ham lidt..
    Jeg lå os syg i weekenden, med feber, opkastnign og ja racermave, var der noget hjælp der, nej jeg kunne sku selv klare mig selv..

    jeg skal os bede ham om at skifte sebastian, og ja derfor er det nok blevet lettere at man selv gør det..


  • #13   10. dec 2008 Rigtigt mange gange tak for jeres svar.. har hjulpet ldit på alle mine tanker jeg har gået rundt med..

    vil da lige tage en snak med ham, men bliver nok først imorgen aften, da jeg er på vej i seng, og ja han er ikke kommet hjem endnu..


  • #14   11. dec 2008 Når han er på arbejde om dagen er du jo selv på arbejde derhjemme. Man fiser den jo ikke af, der er rigeligt at se til derhjemme ligesom der er på arbejdet, og tror mændende ikke på det så kunne de da prøve at tage en dag hjemme og vaske op, støvsuge, vaske tøj, passe den lille,give den lille mad, handle, rydde op, tørre af, lave mad osv. så vil de se at der ikke er meget tid tilbage at fede den totalt af i.

    måske mener de at det er sjovere og hyggeligere at gå hjemme, men det er også sjovt/hyggeligt at komme ud og være social blandt kolleger.

    når han har fri fra arbejde og kommer hjem ville jeg mene at I burde være lige. Så har du også fri, du har også været på hele dagen ligesom han har og så burde i være fælles om den lille -det er uretfærdigt hvis det så kun er ham der skal nyde at have fri og kan tage ud og more sig.

    det kan godt være du er bange for at han så kører sur i det men er det bedre at du gør? han må hanke lidt op og selv tage den lille nogen aftener så du kan komme ud og koble af eller i kan gøre det sammen,

    mig og min kæreste er også 21 begge to og når jeg føder om lidt under 2 mdr vil jeg ikke acceptere at han har den holdning. Han må også tage sin del af at være blevet far og aflaste mig så vi er lige om det hele. Jeg vil ikke være den der skal tage ALT omkring baby bare fordi det "tilfældigvis" er min mave den lille var inde i -det er ikke ensbetydende med at fordi det er mig der er mor så skal jeg tage alt slæbet.

    håber du får ham til at forstå


  • linda s
    linda s Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 20
    #15   11. dec 2008 hej med dig.
    Jeg tror du selv har taget munden for fuld fra starten af, for du var blevet mor. tror at du selv har indkapslet dig omkring dit barn, og har "glemt" at der ogå er en far.
    I starten er altting godt og rart ,man oser af overskud, og dagene går bare der ud af. Din kæreste er ikke savnet før nu, hvor barnet er blevet større og kræver lidt mere af dig, samtidig med at du har forbrændt dit overskudslager, og higer efter og kunne tage et langt bad ,uden og tænke på den lille, eller bare den frihed der er ved og køre op og handle.
    Du er opbrugt og syntes tingene flyder sammen for dig, og den eneste der er og lade det gå ud over, er din kæreste.
    Jeg tror du skal planlægge din dag, hvor du også lægger dig en time, midt på dagen, hvor den lille også sover og se og nå dine huslige gøremål i løbet af dagen, så der er overskud til og være kærester, om aftenen, og måske have den hygge ved sex igen, for tror det er helt væk i jeres tilfælde.
    Så hvis du bliver mere glad og viser ham lidt interesse, så har han også mere lyst til og være hjemmehos jer.
    Han vil derved også blive mere selvsikker, hvis du giver ham plads, og ikke gøre det selv, for de er nemmest, så kan du ryge en hel uden kommentar.
    Nej søde vend billedet og sæt dig i hans sted, du skal invitere ogvære indbydende, ikke skræmme og være led:)
    Fod fornøjelse


  • #16   11. dec 2008 jeg ville også tage en SERIØS snak med ham, og sige at hvis han aldrig er hjemme så kan han ligeså godt flytte!! for det fis finder du dig ikke i mere, og det er fra dags dato at det skal laves om! ja det lyder meget rigtgigt.. nej du er ikke for strid.. du skal være mere strid .

Kommentér på:
Er jeg for skrap ?

Annonce