{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Nat problemer med spædbarn {{forumTopicSubject}}

Vores søn er 1 måned gammel og det sidste lange stykke tid har han fuldstændig været umulig om natten!

Han vågner for det meste selv i løbet af dagen for at spise, nogle gange vækker vi ham efter 4 timer for at give ham mad.
Han får flaske!
Han er total nem når han står op om morgenen og til midnat, derefter vælter alt bare, han vil bare ikke sove, og han vil ikke ligge selv, det står på fra cirka kl 00.00-04.30. Hvis vi er heldige tager han i mod sutten, eller er det græd on/off, og vi prøver alt, sutten, skifte ble, mere mad, og bøvse, men lige lidt hjælper det. Det eneste der fanger hans opmærksomhed er to billeder som vi har over vores sofa, ligeså snart han for lov at sidde på ammepuden (mens jeg holder ham) så han kan se billederne er der total ro lige indtil jeg flytter ham væk der fra, så begynder gråden igen.

Ærlig talt så er vi ved at blive idioter af at det skal gentage sig dag efter dag!

Han har til dagligt fin afføring og mange våde bleer. Han bøvser under og efter han har fået flaske.

Vi har prøver at se om vi kunne skubbe det, så det står på om dagen i stedet, men niks!

Hjælp, hvad gør vi?
Kan vi skubbe det?

Vi har prøvet at holde ham vågen om dagen, men det er en umulig opgave, familien på begge sider har prøvet, men opgiver for han sover efter flaske i dagtimerne uanset hvad vi gør.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nat problemer med spædbarn
  • #1   27. dec 2014 Hvad er din forventning?

Han er en måned gammel, det er meget sjældent muligt at have en normal døgnrytme med en på den størrelse.

• #2   27. dec 2014 Om man på nogen måde kan lave om eller rykke om på det så han er mere rolig om natten.
    Problemet har jo ikke altid været der, men knap halvanden måned

• #3   27. dec 2014 Det kan du, med tiden. Tålmodighed er altid en sikker vinder når man har med spædbørn at gøre.

• #4   27. dec 2014 Du må endelig ikke holde ham vågen om dagen, det har stik modsat effekt og han vil blive overtræt og endnu mere umulig at få til at falde til ro. Han er så lille at han bare skal have lov at sove når han vil. Når de er så små, så må man altså tage det med, at de ingen rytme har og så må du sove om dagen når han sover. Sådan er det at have småbørn, det går over på et tidspunkt, men du kan ikke forvente af ham, at han sover fast om natten når han kun er en måned. Det kan man forvente når de er måske et halvt år, at de sover og får mad en enkelt eller to gange.
    Ked af at sige det, men det er helt normalt og forventeligt. Det bedste I kan gøre er, at gøre det kedeligt om natten, lad være med at tænde lys og lad være med at stimulere ham og lege med ham. Giv ham en tør numse hvis han har lavet eller tisset meget, men ellers undlad at give tør ble, hvis det ikke er meget nødvendigt. Så skal han nok lære det på et tidspunkt og indtil da, må du bide det i dig og få din søvn om dagen, hvor du jo siger han sover fint.

• #6   27. dec 2014 Hov, der skulle stå halvanden uge smiley

Min SP sagde at vi skulle prøve at holde ham mere vågen om dagen? Det sagde hun for en uge siden smiley , men han er bare blevet stik modsat smiley

Hvad skal vi så gøre hvis I siger vi skal lade ham sove? Er min SP helt på afveje?

• #7   27. dec 2014 Søvn avler søvn i den alder....

• #8   27. dec 2014 Jamen du kan ikke gøre noget, andet end at vente på det bliver bedre - han er en måned gammel, det er helt normalt at han ikke har nogen rytme og ikke kende forskel på dag og nat. Og nu har jeg faktisk skrevet, hvad du kan gøre for at han på sigt, vil kunne kende forskel på nat og dag....... Og ja, det er helt forkert at tro det hjælper, at holde ham vågen i dagtimerne når han er en måned gammel.

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #9   27. dec 2014 Enig med de andre. Min søn er jo på alder med din, og nogle nætter er han vågen fra 12-03, andre i halvanden time, andre igen vågner han kun og spiser.. Bliv i soveværelset, dæmp lyset, trøst ham, men lad være at snakke/lege.. Og naturligvis vil han ikke ligge selv.. Læg dig på ryggen, bøj dine ben og læg ham der, med hovedet ved dine knæ og fødderne ved din mave og vug ham stille frem og tilbage, nyn evt en lille sang. Så hviler du dig og tiden går godt.

Som de andre siger, lad ham sove når han er træt, og gør du det samme.

• #10   27. dec 2014 Har i prøvet at ligge ham imellem jer?

Vi havde Viktor imellem os den første uge og derefter lå han i sin seng. Viktor er lidt over 4 mdr og han sover ikke igemmen endnu jeg har gjort sådan at jeg ikke sender lyset. Når han vågner varmer jeg en flaske og tager ind til min seng, så tager jeg ham op og får en tør møs unden at snakke med ham, og så ind i min seng med min dyne over ham og så falder han i søvn med sin flaske og så ligger jeg ham igen.

Kunne du jo prøve

• #12   28. dec 2014 Har i prøvet at ligge ham i mellem jer om natten, og bare lagt jeg til at sove ved siden af ham? Det hjælper her, han ligger nogle gange bare vågen og kigger på natlyset, men vi kan få lov at sove fordi han er sammen med os. Vores dreng vil ikke sove alene om natten, kun om dagen. Også må han jo sove sammen med os.

• #13   28. dec 2014 Også skal man ikke vægge dem for at spise, det gør ikke noget de sover 5 timer, for så spise de bare de mere på et andet tidspunkt eller spiser med kortere tid i mellem. Her sover han spiser han hver 3. Time om dagen og sover 5-6 timer om natten.

• #14   28. dec 2014 Nej vi har ikke lagt ham mellem os da min kæreste sover meget urolig, vi tør simpelthen ikke tage chancen smiley Det kommer selv fra min kæreste at han ikke tør lade ham sove mellem os.
    Han sover i liften i en seng klods op af min side af sengen, vi har prøvet at sidde op og sove med ham på vores arme, men det dur heller ikke.

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #15   28. dec 2014 Lig ham mellem dig og liften? Jeg ligger lige nu i ske med min, også sådan jeg gjorde med den store. Aldrig ligget på så meget som en finger..

• #16   28. dec 2014 Nej min kæreste og jeg ligger i sengen, han ligger i hans lift ovenpå en speciel seng som kan spændes fast på vores seng. Jeg synes han er for lille til kun at ligge i hans seng, derfor ligger han i liften ovenpå hans seng smiley

Min kæreste har tit klasket mig i hovedet med hans hånd mens han sover, og ofte ligger han næsten ovenpå mig, så den risiko vil jeg ikke tage med vores barn.

• #17   28. dec 2014 Tror altså jeres dreng har brug for at mærke dig. Kunne din kæreste ikke ligge på en madras eller noget. Ved vores var det en uge han skulle ligge ved mig og så kunne han sove selv.

• #18   28. dec 2014 Det må vi prøve så smiley

• #19   29. dec 2014 Han kan jo bare sove ved dig, men ikke ligge imellem jer smiley

• #20   29. dec 2014 Stil sengen helt tæt op ad væggen, så han ligger imellem dig og væggen. Så burde der ikke kunne ske noget smiley

Kommentér på:
Nat problemer med spædbarn

Annonce