1. feb 2009 Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Forstoppelse, gode råd søges.... {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg er førstegangsmor med vores datter der er født d. 1 september.... Hun var stor ved fødslen vejede 4700g og 56 cm lang..... Hun bliver udelukkende ammet.... Meeen vi har et lille problem her hjemme.....
Min datter har nu siden oktober måned lidt af forstoppelse, forstået på den måde hun ikke har afføring i op til 8 dage (ved godt der kan gå lang tid imellem afføring), men så er det at hun begynder at gylpe rigtig meget og ja får ikke det at spise som hun plejer før det hele "render over"....
Jeg gør gymnastik på hende hver dag både med cyklen og "rulle" benene op over maven i urets retning, ud over dette masserer jeg hendes mave også.... Men når hun kommer længere og længere ud over dagene uden afføring bliver hun mere ked og ja det er svært at få lov til at massere hende for det gør ondt på hende kan jeg se og høre på hendes gråd....
Nu får jeg nok nogle drag over nakken, men første gang fik jeg at vide jeg skulle bruge "termometer metoden" for at lindre på hendes forstoppelse..... Men da jeg ikke kendte til den fik jeg igennem et vennepar på min mors alder til at hjælpe med denne metode..... Dette er det eneste der har virket for os.....
Havde besøg af sp som sagde jeg skulle bruge vatpind i stedet og nulre undt uden på endetarmsåbningen, for den vej stimulere hende, men denne metode virker bare ikke på min datter..... Sp'en var heller ikke vild med at jeg skulle bruge laktulose til hende, for det mente hun ikke hun var forstoppet nok til.....
Hvis man er sart lad venligst være med at læse dette....
Hendes afførring var lind derefter tynd de første par gange, men denne sidste gang jeg har måttet hjælpe min datter, har det virket mere som en tyk dej der bliver presset ud igennem et for snævert hul, og jeg kan se på hende hun bruger mange kræfter for at komme af med det..... Alt i alt har jeg hjulpet min datter 4-5 gange på en måned med at komme af med hendes afføring, og senest her til aften....
Efter hun er kommet af med afføringen er hun vildt sulten og er grådig med at komme på brystet, og derefter kan man virkelig "se" hun er lettet.....
Det skærer i mit hjerte at se hende "lide" på denne måde, derfor et råb om hjælp med nogle der har haft lidt ala samme erfaring på dette område, eller nogle der kan komme med lidt input ville være dejligt.....
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Det eneste der hjalp på min datter var laxoberal (mener jeg det hedder), nogle dråber der er afførende. De er på ingen måde skadelige for barnet, og de hjalp her. Så vil råde dig til at prøve det, ellers må du tage til lægen med hende, for det kan ikke være meningen.
Har også hjulpet min datter af med sin afføring flere gange, og det er bare ikke holdbart.
Men jeg ville helt klart søge læge hvis det fortsætter.. Held og lykke med det =)
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 29
Og hvis det ikke hjælper sveske saft osv, det burde gå ind og hjælpe også selvom det ikke hjalp på Mikkel..
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Jeg har prøvet med lidt kogt vand igår og idag, men hun gider det ikke andet end 10-20ml og det ved jeg ikke om det er nok??
nov 2008
Held og lykke !!
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
feb 2009
Hmm tage til læge gjorde jeg første gang hun havde forstoppelse, for vidste ikke hvad der var i vejen med hende.... Og der fik jeg at vide brug termometer ellers vent til hun selv forløser sin afføring..... Det skal siges jeg er flyttet og har skiftet læge til et nyt sted.... Og efterfølgende har jeg selv været hos lægen og ja hvergang har jeg spurgt efter hjælp til hende, og hvergang har jeg fået samme sætning med termometer eller brug laktulose.... Uh ja den bedste var jeg kunne tage laktulosen og kunne påvirke min datters mave via amningen.... Hvortil min sp sagde ja det er dig der får dårlig mave, men din datter vil ikke blive påvirket....
Får sp fredag og der vil jeg tage problemet op med hende, men hvis ingen hjælp der, tager jeg ind til min gamle læge, og får ham til at kigge på hende, for det er s*u synd hun skal dette igennem og ja som du siger det er ikke holdbart i længden at jeg skal afhjælpe hende med afføringen hver 7.-8. dag.....
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
feb 2009
Oki ja den tanke har også strejfet mig at vi skulle over i noget alternativt, for ja hun bliver mere og mere ked af det jo længere hen på ugen og ja nu må det være nok, for det er ikke optimalt at skulle dette igennem.... Min sp og nye læge siger 14 dage..... Og det ville hun ikke kunne ej heller jeg og manden gå igennem, for det bløder for meget i vores hjerter at se hende lide på denne måde......
M & M
Oki jeg kan spørge min sp på fredag og se hvad hun siger.....
feb 2009
nov 2008
Min søn endte med at få kollik fordi vi havde ventet for længe, og takker stadig min sp & læge for det. Også fordi vi fandt ud af at han træk vejret forkert så er sååå lykkelig vi fandt en zoneterapi i en fart
Held & lykke , og håber det løsner sig for ikke sjovt og ha det på den måde..
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Det skader altså ikke, det er jo bare en gang om dagen eller to og et par skefulde/mundfulde.
Det er jo sikkert bare lige til der kommer normalt gang i maven hos hende.
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 78 Svar: 490
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 78 Svar: 490
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 436
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 436
Forstoppelse, gode råd søges....