{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.968 visninger | Oprettet:

Forstoppelse, gode råd søges.... {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er førstegangsmor med vores datter der er født d. 1 september.... Hun var stor ved fødslen vejede 4700g og 56 cm lang..... Hun bliver udelukkende ammet.... Meeen vi har et lille problem her hjemme..... smiley
Min datter har nu siden oktober måned lidt af forstoppelse, forstået på den måde hun ikke har afføring i op til 8 dage (ved godt der kan gå lang tid imellem afføring), men så er det at hun begynder at gylpe rigtig meget og ja får ikke det at spise som hun plejer før det hele "render over"....

Jeg gør gymnastik på hende hver dag både med cyklen og "rulle" benene op over maven i urets retning, ud over dette masserer jeg hendes mave også.... Men når hun kommer længere og længere ud over dagene uden afføring bliver hun mere ked og ja det er svært at få lov til at massere hende for det gør ondt på hende kan jeg se og høre på hendes gråd....

Nu får jeg nok nogle drag over nakken, men første gang fik jeg at vide jeg skulle bruge "termometer metoden" for at lindre på hendes forstoppelse..... Men da jeg ikke kendte til den fik jeg igennem et vennepar på min mors alder til at hjælpe med denne metode..... Dette er det eneste der har virket for os.....

Havde besøg af sp som sagde jeg skulle bruge vatpind i stedet og nulre undt uden på endetarmsåbningen, for den vej stimulere hende, men denne metode virker bare ikke på min datter..... Sp'en var heller ikke vild med at jeg skulle bruge laktulose til hende, for det mente hun ikke hun var forstoppet nok til.....

Hvis man er sart lad venligst være med at læse dette....
Hendes afførring var lind derefter tynd de første par gange, men denne sidste gang jeg har måttet hjælpe min datter, har det virket mere som en tyk dej der bliver presset ud igennem et for snævert hul, og jeg kan se på hende hun bruger mange kræfter for at komme af med det..... Alt i alt har jeg hjulpet min datter 4-5 gange på en måned med at komme af med hendes afføring, og senest her til aften....

Efter hun er kommet af med afføringen er hun vildt sulten og er grådig med at komme på brystet, og derefter kan man virkelig "se" hun er lettet.....

Det skærer i mit hjerte at se hende "lide" på denne måde, derfor et råb om hjælp med nogle der har haft lidt ala samme erfaring på dette område, eller nogle der kan komme med lidt input ville være dejligt.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstoppelse, gode råd søges....
  • #1   11. nov 2009 Prøv med lidt kogt vand i sutteflasken ellers en lille smule sveskegrød det brugte min veninde til hendes søn da han fik hård mave af mme.

  • #2   11. nov 2009 Åha har været igennem det samme.
    Det eneste der hjalp på min datter var laxoberal (mener jeg det hedder), nogle dråber der er afførende. De er på ingen måde skadelige for barnet, og de hjalp her. Så vil råde dig til at prøve det, ellers må du tage til lægen med hende, for det kan ikke være meningen.
    Har også hjulpet min datter af med sin afføring flere gange, og det er bare ikke holdbart.
    Men jeg ville helt klart søge læge hvis det fortsætter.. Held og lykke med det =)


  • #3   11. nov 2009 Massage under fødderne, det virker skide godt. vi gik nemlig til zoneterapi med vores søn og fik afvide det hjalp, og gjorde det også, men husk med uret rundt, ellers kan du ødelægge hendes mave endnu mere..
    Og hvis det ikke hjælper sveske saft osv, det burde gå ind og hjælpe også selvom det ikke hjalp på Mikkel..


  • #4   11. nov 2009 M & M - Hun er jo ikke gammel nok til at få sveskegrød hvis hun er fra september smiley

  • #5   11. nov 2009 M & M sveskegrød på 10 ugers gammel baby? må de få det??

    Jeg har prøvet med lidt kogt vand igår og idag, men hun gider det ikke andet end 10-20ml og det ved jeg ikke om det er nok??


  • #6   11. nov 2009 Isaa : ens sp siger det er ganske normalt at små børn ikke kommer af med deres afføring, der må gerne gå 10 dage !! det hvertfald hvad min læge og sp har sagt hver gang, men Grete hvis du ringer til en zoneterapi så siger hun noget andet, og du skal gå efter at de skal ha normalt afføring.. Så vil hellere anbefale zoneterapi end ens læge.. de aner ikke hvad de snakker om, og det kan sagtens give kollik hvis i ikke gør noget..

    Held og lykke !!


  • #7   11. nov 2009 Min venindes søn var 2 uger da hun stoppede med at amme og jeg vil da tro at sveskegrød er sundere at give sin baby frem for afføringsmiddel og hun gjorde det i samarbejde med sp og han fik ikke mere end en halv teske fuld...

  • #8   11. nov 2009 Isaa smiley Termin 17/1-2010!

    Hmm tage til læge gjorde jeg første gang hun havde forstoppelse, for vidste ikke hvad der var i vejen med hende.... Og der fik jeg at vide brug termometer ellers vent til hun selv forløser sin afføring..... Det skal siges jeg er flyttet og har skiftet læge til et nyt sted.... Og efterfølgende har jeg selv været hos lægen og ja hvergang har jeg spurgt efter hjælp til hende, og hvergang har jeg fået samme sætning med termometer eller brug laktulose.... Uh ja den bedste var jeg kunne tage laktulosen og kunne påvirke min datters mave via amningen.... Hvortil min sp sagde ja det er dig der får dårlig mave, men din datter vil ikke blive påvirket....

    Får sp fredag og der vil jeg tage problemet op med hende, men hvis ingen hjælp der, tager jeg ind til min gamle læge, og får ham til at kigge på hende, for det er s*u synd hun skal dette igennem og ja som du siger det er ikke holdbart i længden at jeg skal afhjælpe hende med afføringen hver 7.-8. dag.....


  • #9   11. nov 2009 Zoneterapi hjælper enormt på vores dreng og kan sige at rigtiig mange af mine venner samt min svigerinde har brugt det. Vi startede med viktor da han var en månede og har hjulpet ham til at slappe af hvilket har resulteret i han kommer af med afføring, prutter og bøvser.. min zoneteraput siger de har rigtig mange spædbørn... Ellers har jeg en veninde der tager temp på hendes dreng i numsen hvilket gør han laver bag efter det hjælper på ham...

  • #10   11. nov 2009 _Guldklumpen_ S
    Oki ja den tanke har også strejfet mig at vi skulle over i noget alternativt, for ja hun bliver mere og mere ked af det jo længere hen på ugen og ja nu må det være nok, for det er ikke optimalt at skulle dette igennem.... Min sp og nye læge siger 14 dage..... Og det ville hun ikke kunne ej heller jeg og manden gå igennem, for det bløder for meget i vores hjerter at se hende lide på denne måde......

    M & M
    Oki jeg kan spørge min sp på fredag og se hvad hun siger.....


  • #11   11. nov 2009 Sådan zoneterai hvad giver i for det??

  • #12   11. nov 2009 Jeg synes i skal vælge zoneterapi.. Det er lidt små dyrt, men hvis i er meldt ind i sygesikring danmark så koster det næsten ikke noget ,og hun hjælper jer !! Kan huske med min søn det var et marridt, også fordi de alle sagde det var normalt, og nej det er det ikke. Vi vokse mennesker ville hellere ikke synes det er rart..
    Min søn endte med at få kollik fordi vi havde ventet for længe, og takker stadig min sp & læge for det. Også fordi vi fandt ud af at han træk vejret forkert smiley så er sååå lykkelig vi fandt en zoneterapi i en fart smiley

    Held & lykke , og håber det løsner sig smiley for ikke sjovt og ha det på den måde..


  • #13   12. nov 2009 Vi gik til zoneterapi og gav 100 kr for en ½ time hveer uge men det hjalp også så hun ikke skreg hver nat men døjer stadig med maven og laktulose er det værste skrammel har kun givet værre mave herhjemme smiley Movicol som ikke er egnet til børn men gennem pædiater rådet til at bruge er super smiley

  • #14   12. nov 2009 Ja jeg ville også tage til zonete. og samtidig give lidt sveske mos eller sveskedrik.
    Det skader altså ikke, det er jo bare en gang om dagen eller to og et par skefulde/mundfulde.
    Det er jo sikkert bare lige til der kommer normalt gang i maven hos hende.


  • #15   12. nov 2009 kan anbefale Laktolose fra apoteket. det hjælper meget på det

  • #16   12. nov 2009 det anbefaler spér her i aalborg

  • #19   12. nov 2009 Vil klart give Tania og Mia ret, hun skal da have Lactolose. Det er på ingen måde skadeligt, og hun skal da ikke gå og have det så skidt!! Syntes det er underligt at din SP er imod Lactolose, man kunne godt komme i tanke om at hun måske ikke rigtig ved hvad det faktisk er, for selvfølgelig må hun da få det den lille stakkel, det hjælper de små så godt med at få en normal tarmbalance. SÅ START på Lactolose uanset hvad hun så siger, det ville jeg gøre!!

  • #21   12. nov 2009 Lige præcis Tania. Min datter havde også store problemer med frygtelig hård mave, faktisk fra hun var 2 mdr til hun var omkring 6 mdr gammel. Jeg gav hende lactolose hver dag, og hun havde det bare så godt, og havde aldrig problemer derimens. Syntes bare at det var så synd, for det gør jo frygtelig ondt på dem de små stakler. Jeg prøvede et par gange at tage det fra hende og se om hun kunne klare sig uden, men det kunne hun først da hun var 6 mdr ca, så hun fik det i 4 måneder i træk. Idag er hun 10 mdr, og har siden vi stoppede aldrig haft nogen maveproblemer siden, men fik hun det, ja så ville jeg give hende det igen

Kommentér på:
Forstoppelse, gode råd søges....

Annonce