{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

Hjælp! Er min datter på 1 år syg? {{forumTopicSubject}}

Min datter er startet i dagpleje 1/1.
Det gik fint i starten, men nu sover hun faktisk stort set hele dagen hos hende, men det gør hun ikke hjemme i weekenderne.
Når hun er vågen hos dp, så er hun meget afhængig af dp, og bliver tosset hvis hun går fra hende. Hun skal helst sidde på skødet af hende når de leger på gulvet sammen med de andre børn. Og når de andre børn nærmer sig, så bliver Mie totalt sur og skriger helt vildt.
Hun har ikke været så vandt til at være sammen med andre børn før hun kom i dp. Men nu gik det jo godt i starten, og nu vil hun bare ikke.. Øvøv.
Jeg er yderst tilfreds med min dagplejer, så hende vil jeg ikke bytte.
Forresten, når dp tager Mie op efter hendes laaaaange lur, så er hun i totalt godt humør lige ind til hun kommer ind til de andre børn.
Kan det "bare" være fordi hun vil have dp for sig selv??? Går det over med tiden? Og er det bare fordi hun er mere bevidst om hvad der foregår omkring hende.
Hun har ingen andre søskende (endnu).
Min nabo, som er sundhedsplejerske, mener det måske kan være lussingesyge?? Mest pga. hun sover så meget og så har hun lidt røde kinder.. Men hun er jo frisk nok når hun er hjemme og ellers også.
Hun spiser godt og drikker fint.

I morgen tager jeg en snak med lægen, og så må vi se.
Men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer. Har i prøvet noget lign.?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Er min datter på 1 år syg?
  • #3   2. mar 2011 Tak for indlæggene smiley

DP har prøvet at vække hende efter 2-3 timer, men så er resten af hendes dag ødelagt. Hun kan slet ikke hænge sammen.
    Vi er nået frem til den konklussion, at hun suger så meget til sig af hvad der sker omkring hende, at det trætter hende så meget.
    Hun har slet ikke feber eller rødme ellers. Og hendes kinder var her til morgen helt normale - og humøret også.
    Jeg tror vi giver det nogle dage endnu, og så må vi se.
    Tror bare hun er bund jaloux på de andre børn.

• Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #4   2. mar 2011 Må som dagplejer lige komme med et input her:-))
    Det er utroligt hårdt for de små, at starte i daginstitution. Der er mange nye ting, de skal forholde sig til, larm som de ikke er vant til, og en hverdag fyldt med nye ting. Det trætter altså meget mere end vi voksne kan forstå. Jeg oplever næsten altid med nye børn, at de sover vildt meget, men de har altså også brug for det, for at takle alt det nye. Samtidig siger du, at hun er ked af det, derfor bliver hun endnu mere træt. Så lad hende endelig sove!! Det er meget lettere at takle alle de nye ting når man er udhvilet fremfor man er segnefærdig af træthed. Det siger da sig selv.

• #5   2. mar 2011 Det er heldigvis også gået meget bedre i dag smiley
    Hun har været vågen i 3 timer i streg, hvor de alle var i legestue, og det gik super godt. Så nu er moren glad igen smiley

Kommentér på:
Hjælp! Er min datter på 1 år syg?

Annonce