{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.044 visninger | Oprettet:

lidt update herfra... {{forumTopicSubject}}

... til dem der følger lidt med hvordan det går med Frederic og hans spiseproblem.
Nye skam også velkommen til at læse med....

Vi har efter en del tlf 'møder' med spisepædagog, blevet enige om at mødes. Så vi var lige et smut forbi børne afd igår.

Alt i alt er han en dreng hvis almen trivsel bare er helt i top. Han er langt fremme i rigtig mange ting bl.a sprog - motorisk og meget logisk tænkende i forhold til alder.

Men ang mad er det status meget lig 0. Han spiser sådan nogenlunde til morgen (de dage han spiser det) og fint i dp. Hvilket er en dejlig ting, men det er bare ikke mad nok til at der er noget at vokse og gro af - derfor han på 1 år og 7 mdr blot er vokset 6-7 cm. i følge deres mål.

Hun ville gerne lige have ham på vægten, for lige at lure hvor han ligger siden sidste kontrol i slut januar. Men der var - på vægten, igen. Men som jeg sagde til hende - for os er det kun tal, han er Frederic, som Frederic er uanset om han vejer 17 kg eller 8 kg - så er han lige elsket.

Alt det vi snakked om ville hun tage med på deres spiseteam's konferance, videre til hans børne læge og videre til diætist. Og vi skulle snakke sammen i næste uge, da hun så vil have snakket med de andre...

Vi har tid ved diætist fredag den 13 maj kl 8 og til kontrol på børne amb kl 9...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt update herfra...
  • #1   5. apr 2011 Hun er yderst tilfreds med vores måde at tackle det hele på og det at vi er gode til at fjerne fokus fra mad og omkring mad.

    At det er stort at vi kan vende vrangen ud og sige; nu stopper vi lige op, det vi har gang i her er helt forkert. Det ender bare i magte kampe og en dreng der bare går helt i baglås, en rigtig dum cirkel. Som vi formår at bryde inden det går galt og ender i en hårdknude som hun ser så mange andre problemspise børn med.

    Hun mener vi er et godt team, der snakker sammen og har den samme fælles sti at gå på ang frederic og hans spiseproblem, så han ikke bliver forvirret.

    Så hvorfor han ikke er en bedre spiser aner de stadig ikke. Derfor hun også tager det med op på deres konferance.

    Det er helt okay at have et småt spisende barn, bare det ikke går ud over deres vækst.


  • #2   5. apr 2011 Så længe jeres læge ikke ser nogen problemer og han ellers følger sin egen kurve - er det ok.

    Lyder til at jeres dreng har sit hoved måltid i bh, hvis han kommer hjem med tom madkasse hver dag - skulle der måske noget mere i?

    Det samme her er hans vægt ikke steget meget på de sidste ca 23- 24 mdr. Jo han har været over 10 kg nogle gange, men kan ikke holde den.
    Her har det været et 'projekt' at få mad i ham fra han var spæd og fik bryst. Så det har altid været en del af den frederic er, men vi har stadig håbet på at det ændre sig en dag.

    At han selv kommer og siger; far er sulten eller uhm det smager det dejligt.


  • #3   5. apr 2011 linda b : Synes det er flot at i tager det så roligt og at der ikke skal være nogen magtkampe for tror jeg bestemt ikke vil hjælpe heller :0)

    Jeg kom til at tænke ..... hvordan er bedste forældrende, i forhold til at han ikke spiser meget, hvordan tager de det hvis de f. eks passer ham en weekend ?


  • #4   5. apr 2011 tak stine...
    Det har jo været en del af frederic fra den dag han blev født, så neget er blevet en hverdag - at sådan er han nu engang.

    De passer ham ikke, den eneste der passer ham er vores dp. Men når vi er til familie tam tam mm. kan det godt give kommentare fra andre og laaang tid troed familien at det var os der havde 'ødelagt' ham, da han siger nej tak til så vel frugt, som slik - is osv.

    Men svigermor opfører sig helt hen i vejret. De var herude til nytår - hvor vi også havde inviteret min mands lillebror - kone og barn. Begge børn sidder i hver deres ende af bordet, for at give freder mindst forstyrelser. Jeg sidder på den ene side af frederic og hans farmor på den anden side.
    Fætter er en madglad dreng og skovler bare ind og beder om mere, hvor frederic sidder og kæmper med et stykke flütes. Svigermor kigger først på fætter og så på vores søn's tallerken og udbryder højlyt; ej jonathan hvor er du bare dygtig til at spise og du har bare spist så meget, det er godt nok flot, det burde din fætter lære lidt af...

    ARGGG og suk... Frederic kigged helt tynget fra farmor, så på mig og lagde flütes ned og skubbed sin tallerken væk. Han rørte ikke mere mad den aften. Kunne have forvist hende fra vort hjem.


  • #5   5. apr 2011 :0) Dejlig ser han ud det er sikkert !

    Ja... jeg kunne nemlig nemt forstille mig at det kunne give nogen reaktioner fra folk som ikke ved så meget om ham og at han har haft det sådan siden spæd ! GUD.... ja jeg havde sku også haft en stor løst til at smide hende UD ... Det var bare lige en tanke jeg fik ! Men fra dine tidligere indlæg om ham ..... og det at han har energi osv kan det undre mig at han har det.... hvis der ikke kommer noget mad ind også :0)


  • #6   5. apr 2011 puha det må ikk være rart at se sit barn ikk vil spise. ved i hvorfor han ikk vil???

  • #7   5. apr 2011 stine.
    tak...
    jo det kommer der stadig, selv under indkøb kan folk sige noget. Men der er altid nogen der mener de har ret til at dømme.. Sågar om der fandtes omvendte julemærke hjem osv.
    Ja havde faste amme tider, så jeg var sikker på at han fik noget. For han hverken vågned om natten eller skreg efter mad.

    Der er også perioder hvor han bare er helt energi forladt, men vi kender ham efter hånden så godt og kan aflæse hans signaler at vi støtter så meget op omkring ham som muligt. Dropper indkøbs ture hvis vi kan se han er for træt - kører hjem fra familie tam tam, når nok er nok...


  • #8   5. apr 2011 mor til...

    Nej, de havde ham inde til indlæggelse i dec, for at se om de der kunne se noget, men nej.

    Det der virker på andre problem spisere, virker ikke på frederic. Den problematik der er omkring andre familie og deres barn med madproblem, er mere typisk og alm.


  • #9   5. apr 2011 ej hvor mærkeligt, bare man vidste hvorfor. men godt han trives... håber snart i får en afklaring

  • #10   5. apr 2011 tja det ville gøre det lidt nemmere...

Kommentér på:
lidt update herfra...

Annonce