1.324 visninger
|
Oprettet:
Mellemørebetændelse.. {{forumTopicSubject}}
Jeps, min lille mus har fået mellemørebetændelse, men han synes nu ikke at tage det særlig tungt, vi mærker det faktisk kun når han skal ha' renset ører.. Ellers ikke..
Men men men, han skal jo have pencilin mod det skidt, og han HAAADER det, nogen fif til hvordan man kan gøre det lettest? Har fået både sprøjten og det der lille bæger med..
- Og det nytter ikke at blande det op i noget, fordi vi prøvede at blande det i ALT sidst han havde det, men den der ulækre karamel agtige smag trænger jo igennem ALT!!!!
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Viktor har også en omgang og hans trommehinde sprang igår morges..:(
Her har jeg heldigvis ingen problemer med at give pencilin men kan godt se det kan være et problem... Jeg giver det med sprøjte som de selv får lov til at trykke på!:)
Hvor gammel er han?
Har han det tit?
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 127
vi bruger sprøjten.
læg ham på sofaen eller puslebordet og så giv ham små mundfulde med sptøjten - så langt inde i munden som muligt... sån har vi fået vores til at "drikke" det indtil de var vant til det...
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
Jamen han er 2,5 år og nej det er ikke noget han har tit.. Det her er 2 gang..
feb 2011
Jeg vil mene at når du siger at han er 2,5 så kræver det at du kommer igang med overtalesesevnen og få han overbevist om at det er nødvendigt og at det ikke er slemt og vil hjælpe på hans øre... Så må du lokke med en lille vingummi eller noget! hehe
Jeg skal til ørelægen på Torsdag med Viktor og jeg vil spørge om han ikke bare kan få dræn igen? Han fik dræn da han var 1 år som først røg ud i sommers og han har intet haft siden inden han fik det... Så vil 1000 gange hellere igennem den lille opraration som tager 5 min end at have en dreng med Mellemørebetændelse hver måned!
Og vil klart anbefale andre det også hvis man har tendens til ørebørn...
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jun 2008
Hvordan foregår det egentlig når de får dræn de kære små?
jun 2008
feb 2011
Det foregår sådan at man kommer ind og ligger barnet på briksen, så bedøver de ham med maske som godt kan være lidt ubehageligt da de bliver bange og kæmper til de bare falder i søvn. Så går man ud og 5 min. efter kommer lægen og siger at nu er det overstået og man kan komme ind til ham imens han vågner!
De kan godt være noget omtåget lige når de vågner og også kede, men jeg synes det går hurtigt over og så slipper man for alle de mellemørebetændelser..:)
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Når de får dræn er det i narkose, men det tager ikke ret lang tid, maks 10 min og efter maks to timer får man lov at tage hjem igen, og næste dag er barnet klar til at komme i inst.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jamen barnet kommer ind og ligger på en briks, i rummet er ørelægen og en narkoselæge, narkoselægen snakker lidt med barnet, og sætter plastikmasken på ansigtet, starter med at give lidt almindeligt ilt, for at barnet kan mærke at det ikke er farligt, og så lukkes der stille og roligt op for narkosen, der går vel 20 sek og så sover barnet, der kan godt komme lidt pive lyde ved vejrtrækningen og et enkelt lille spjæt, mor og far sendes ud, og der går max 10 min så bliver man hentet igen og kommer ind i et opvågningsrum, og skal sidde med barnet... det er meget hurtigt og meget stille og roligt, det der er svært er hvis barnet er bange for det og er ked af det, og så lige når de falder i søvn.
jun 2008
Mellemørebetændelse..