{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Mellemørebetændelse.. {{forumTopicSubject}}

Jeps, min lille mus har fået mellemørebetændelse, men han synes nu ikke at tage det særlig tungt, vi mærker det faktisk kun når han skal ha' renset ører.. Ellers ikke..

Men men men, han skal jo have pencilin mod det skidt, og han HAAADER det, nogen fif til hvordan man kan gøre det lettest? Har fået både sprøjten og det der lille bæger med..

- Og det nytter ikke at blande det op i noget, fordi vi prøvede at blande det i ALT sidst han havde det, men den der ulækre karamel agtige smag trænger jo igennem ALT!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mellemørebetændelse..
  • #1   5. apr 2011 Vil sige ØV og velkommen i klubben...

    Viktor har også en omgang og hans trommehinde sprang igår morges..:(
    Her har jeg heldigvis ingen problemer med at give pencilin men kan godt se det kan være et problem... Jeg giver det med sprøjte som de selv får lov til at trykke på!:)

    Hvor gammel er han?
    Har han det tit?


  • #2   5. apr 2011 Har 2 ørebørn og de HADER også pencilinen...
    vi bruger sprøjten.
    læg ham på sofaen eller puslebordet og så giv ham små mundfulde med sptøjten - så langt inde i munden som muligt... sån har vi fået vores til at "drikke" det indtil de var vant til det... smiley


  • #3   5. apr 2011 tak tak smiley .. Men som sagt tager han det ikke så tungt, vi mærker det KUN når hans ører skal renses... - Og sidst han havde det gik der hul på trommehinden hvor der så kom betændelse ud af øret og ikke engang DET reagerede han på, og det var også først der vi opdagede det fordi ellers havde han INTET sagt ikke engang da vi rensede ørene dengang.. Men denne gang pylrer han lidt når vi renser dem..

    Jamen han er 2,5 år og nej det er ikke noget han har tit.. Det her er 2 gang..


  • #4   5. apr 2011 Jeg mærker det heller ikke når han har det og han reagerede heller ikke da den sprang han sagde bare at der løb "vand" ud og at jeg skulle fjerne det..:)

    Jeg vil mene at når du siger at han er 2,5 så kræver det at du kommer igang med overtalesesevnen og få han overbevist om at det er nødvendigt og at det ikke er slemt og vil hjælpe på hans øre... Så må du lokke med en lille vingummi eller noget! hehe

    Jeg skal til ørelægen på Torsdag med Viktor og jeg vil spørge om han ikke bare kan få dræn igen? Han fik dræn da han var 1 år som først røg ud i sommers og han har intet haft siden inden han fik det... Så vil 1000 gange hellere igennem den lille opraration som tager 5 min end at have en dreng med Mellemørebetændelse hver måned!
    Og vil klart anbefale andre det også hvis man har tendens til ørebørn...


  • #5   5. apr 2011 vi har det også igen igen pt. her er han så vant til smagen. så vi putter det i bægeret og en god stærk saftevand i, og så drikker han det lige så pænt ;o) så det er nemt her, men de første mange gange måtte vi også nærmest tvinge det i ham, men han har lært at det hjælper ham. marcus er knap 2 år

  • #6   5. apr 2011 Jeg skal faktisk til ørelægen med ham d.18, men det er for at tjekke om han har vand i ørene da han ikke vil udvikle sit sprog længere... Men han har i det venstre øre en stor klump ørevoks siddende dybt inde som de der sikkerhedsvatpinde har skubbet ind og lægen turde ikke begynde og rage det ud.. Så må vi jo se..

    Hvordan foregår det egentlig når de får dræn de kære små?


  • #7   5. apr 2011 Ja, men må bare igang med overtalelse.. smiley

  • #8   5. apr 2011 Er det første gang i skal til ørelægen? Hvis det er så vil jeg råde dig til at få en tid før måske og så hører dem ad om det ikke kunne være smart med dræn i?

    Det foregår sådan at man kommer ind og ligger barnet på briksen, så bedøver de ham med maske som godt kan være lidt ubehageligt da de bliver bange og kæmper til de bare falder i søvn. Så går man ud og 5 min. efter kommer lægen og siger at nu er det overstået og man kan komme ind til ham imens han vågner!
    De kan godt være noget omtåget lige når de vågner og også kede, men jeg synes det går hurtigt over og så slipper man for alle de mellemørebetændelser..:)


  • #9   5. apr 2011 Her hjælper det at få det i sprøjten og så at Jeppe må få den Danone youghurt efterfølgende : ) Så kommer han selv og beder om det : )

    Når de får dræn er det i narkose, men det tager ikke ret lang tid, maks 10 min og efter maks to timer får man lov at tage hjem igen, og næste dag er barnet klar til at komme i inst.


  • #10   5. apr 2011 ja brug alle midler, bestikkelse er godt i sådanne situationer he he ;o)

    jamen barnet kommer ind og ligger på en briks, i rummet er ørelægen og en narkoselæge, narkoselægen snakker lidt med barnet, og sætter plastikmasken på ansigtet, starter med at give lidt almindeligt ilt, for at barnet kan mærke at det ikke er farligt, og så lukkes der stille og roligt op for narkosen, der går vel 20 sek og så sover barnet, der kan godt komme lidt pive lyde ved vejrtrækningen og et enkelt lille spjæt, mor og far sendes ud, og der går max 10 min så bliver man hentet igen og kommer ind i et opvågningsrum, og skal sidde med barnet... det er meget hurtigt og meget stille og roligt, det der er svært er hvis barnet er bange for det og er ked af det, og så lige når de falder i søvn.


  • #12   5. apr 2011 Han valgte at brække sig efter at ha' fået 3 ud af 5 ml ned.. Øv, så nu bliver det da først en kamp og få ham til at drikke det... smiley

Kommentér på:
Mellemørebetændelse..

Annonce