{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.379 visninger | Oprettet:

forkølet og feber. {{forumTopicSubject}}

Heej alle i dejlige mødre!

Ville høre om i ikke lige kan hjælpe mig lidt her.
Isabella er snot forkølet, hoster, og så har hun en lille smugle feber .
Så har lige en million spørgsmål smiley

Selvom de har feber og er snottet, ligger i dem så stadig ud og sove?
Og hvor meget tøj giver i dem på, altså mere eller mindre end normalt?
Hvordan har i temperaturen i værelset om natten? Og igen, giver i dem mere eller mindre tøj på? (ville jo mene mindre pga feber kramper?)
Hvad gør i for at løsne snot i næsen om natten?

Nu må jeg hellere stoppe, ellers bliver jeg jo aldrig færdig smiley
Har snakket med lægen, og hun sagde vi skulle se det an til imorgen smiley hun er forresten 7 måneder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forkølet og feber.
  • #1   20. dec 2012 Freya har været snottet non stop de sidste små 3 mdr. hun er 8 mdr nu.

    - Ja det tager de ikke skade af, den kølige luft gør ofte de har lettere ved at få luft, på andre virker fugtig luft. Nogle ville ikke lægge dem ud, det er hvad du har det godt med.

    - Hun får joha hue og luffer på, så ned i voksi urban posen. Er det rigtig koldt for hun en lille tynd bomulds jakke på og så tjekker jeg hende oftere.

    - 16/17 grader har freya på sit. Feber kramper opstår som regl når temp. stiger for hurtigt, mener jeg... Hun sover i en sovepose med huller til arme og hoved, i alm nattøj.

    Den kølige luft på hendes værelse gør at snottet som regl tørrer op og hun har et glas med kogende vand med enten mynte dråber eller menthol flager. Det lindre giver luft og mindre hoste.


  • #2   20. dec 2012 - hæv hoved gærdet på hendes seng.
    - stil forenden af barnevogn op på nogle små træklodser, eller en cykel strop rundt om styr og ned omkring bremsen.


  • #3   20. dec 2012 Nu har mine børn altid sovet inde, når de har været hjemme og sove (:
    Så det ved jeg ikke med udenfor, men tempraturen i værelset har jeg altid bare ladet blive som den plejer (: Mine børn sover i ble når de har feber, og for snot osv. ligger jeg en 'fast' pude under madrassen så hovedet er hævet (:


  • #4   20. dec 2012 Jeg laver ikk om på noget når Marie er syg, udover at til se hende oftere når hun sover ude.
    Vi har det altid meget koldt i soveværelset, Men det er for min skyld pga astma.
    Hun får ikk mere eller mindre tøj på, kun når hun er vågen


  • #6   20. dec 2012 Tania

    Det er så din mening og holdning...

    Ved godt at sundhedsstyrelsen har sine anbefalinger - men dem bruger vi som retningslinjer og ser bort fra vise punkter...
    - 2 timers reglen - nej vækker dem ikke efter 2 timers søvn.
    - børn med ab - møb bør sove indenfor. Nej her letter det vejrtrækningen at sove ude.


  • #7   20. dec 2012 Jeg havde meget meget slemt astma fra jeg blev født, og d 13 januar 88 var der sne storm og meget kold, der lå jeg ude i min barnevogn om natten og sov, og jeg er her endnu smiley
    Og kan faktisk ikk sove hvis det ikk er koldt


  • #9   21. dec 2012 Alt sammen råd og vejledning... Hvad man vælger at bruge og lytte til, er op til en selv...

    Man bliver ikke straffet for at lægge forkølet barn udenfor og som andre skriver så hjælper det at komme ud i den kølige luft. Og tror ikke dem med syge børn stiller barnevogn midt ude i stiv blæsevejr eller lign. Men at de har selv har overvejet og tænkt over, hvad der er bedst for netop deres barn.

    Er skam udemærket klar over de råd sundheds styrelsen udgiver.

    Om barnet ligger på sit værelse med vinudet åbnet, ellers står lige udenfor et vindue - observationerne kan der være lige gode.

    Frederic har sovet ude til han var lige knap 3 år og aldrig været mere syg end alm forkølelser og ved stadig ikke hvad div børnesygdomme er. Han har astma og har sovet bedst ude. Så her gav deet ham mere ro at sove ude, end inde og det samme med freya.


  • #11   21. dec 2012 i din verden, Tania, og din pige har også en anden diagnose oveni, så hun er mere lunge syg.

    Enige bliver vi aldrig. Du gør hvad du syntes bedst og vi andre hvad vi syntes bedst.

    Og der er forskel at lægge barn ud med 37,6 i feber og så et barn med 40,5.

    Dertil kan de først regulere deres krops temp når de er 3-4 år gamle.


  • #13   21. dec 2012 Du er jo ikke herre over os andre herinde og kender en del flere der lader sit barn sove ude med feber - end der ikke gør...

    Du hører sjælendt om forældre der kommer med barn der har fået fk i en barnevogn - stort set aldrig...


  • #15   22. dec 2012 Du for det til at lyde som om vi der lægger børn ud er dårligere end dig, fordi i din verden gør man det ikke. Så kald du os bare uansvarlige mm.

    Din mening og holdning ændre intet her og er sikker på de andre der har svart i denne tråd heller ikke ændre deres måde, lige som dem der ikke tør svare fordi du mener de er uansvarlige...

    Frederic har sovet ude, selv på børne afd. så det er ikke sandt.

    De ting du nævner kan de sagtens få i deres seng eller på sofa, mens mor/far er på toilet - skræller kartofler mm.



  • #17   22. dec 2012 Både min læge og sundhedsplejeske har altså sagt at så længe Marie ikk har 40 i feber er det i orden at ligge hende ud! Jo mere hun sover jo bedre og mit barn vil IKK sove inde lige meget hvor syg hun er

  • #19   22. dec 2012 Min sp er som din christina, ældre dame der også er sp på den lokale skole herude...

    Storebror har sovet ude fra han var 8 dage gammel til han var 2½ år, hver evige dag og fortsatte derefter i egen seng. Han sov i snevejr i sin uld body - hue og vanter. Aldrig blevet pakket ind.

    Freya på 8 mdr sover også sine lure udenfor, det var kun da hun var spæd at hun sov indendøre, da der var alt for mange indtryk i barnevognen.

    Freya bliver heller ikke pakket ind, blot hue og luffer.


  • #21   22. dec 2012 Nemlig Linda

    Tania Jeg syntes også det var helt galimatias da Marie var lille hvor jeg fik det og vide, men når hun bare over hovedet ikk vil sove inde og bliver mere og mere træt og pylleret, valgte jeg at høre efter læge og sundhedsplejeske (jeg har tro alt selv sovet ude om natten hvor jeg var død syg, jeg var så syg at min store bror syntes det var bedst at jeg døde, for så var jeg jo ikk syg mere smiley ) og der har aldrig været noget, er hun meget syg tjekker jeg hende hver 10 min og hun står lige uden for en vindue hvor jeg kan se hende hele tiden + jeg har baby alarm på hende!


Kommentér på:
forkølet og feber.

Annonce