{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kolik
  • #1   2. jul 2013 Meget hård mave og så skriger de

  • #2   2. jul 2013 Det behøver jo ikke altid være hård mave, det kan ligeså godt bare være mavekneb, og faktisk også en masse andre ting, så som spændninger, refluks, osv... Kolik er jo i bund og grund bare en betegnelse for når et ellers sundt og rask barn græder uden man kan finde en årsag, og så ofte også på nogenlunde samme tidspunkt af døgnet.. smiley ..

    Kolik starter vist ofte når de er omkring 14 dage gamle, og her fik vi aldrig lægen til at sige det var Kolik Magnus havde, eftersom det ikke var på samme tidspunkt af døgnet han græd.. Han græd noget der ligner 8 timer om dagen de første 3-4 mdr.... Lægen mente det var refluks, men jeg tog ham til kiropraktor,som fandt nogle spændninger i bækkenleddene, som kunne være årsag til det gjorde ondt når han skulle presse, og anstrenge sig for at fylde en ble.. Allerede efter 1 behandling sov han igennem og for første gang, og mere end 1 time af gangen som han ellers kun havde gjort hidtil, fordi hans mave lod til at forstyrre ham, så han vågende smiley


  • #3   3. jul 2013 Jeg siger bare hvordan det var ved os da Freja havde det. Som du selv skriver kan det være mange ting. Men ved Freja var det meget hård maven

  • #4   3. jul 2013 Ja, okay smiley Troede bare du beskrev hvordan det altid starter smiley

  • #5   3. jul 2013 Kolik er ikk fordi de har ondt i maven. Kolik er ikke en "diagnose" men en betegnelse for at baby græder og man ikke ved hvorfor. Hvis barnet græder mere end 3 timer om dagen og ikke kan trøstes lige meget hvad, og man derfor ikk ved hvorfor baby græder, så kan man kalde det kolik smiley

    (Kan selvfølgelig ikk finde linket nu, men læste en del om det da min søn var spæd fordi han græd uafbrudt de første 3-4 mdr, specielt efter amning, vi fandt ud af hans nakke var skæv, og han derfor havde ondt når han havde lagt på min arm)

    Evt få tjekket din baby ved en kiropraktor. Stort set alle børn har en skavank efter fødslen, fordi den er rimelig hård ved dem fysisk.. Hellere end gang for meget end en gang for lidt.. Her var der virkelig stor virkning efter første gang vi var afsted..


  • #6   4. jul 2013 Sophia græd ikke nok til at have kolik da hun var lille.
    Men hun græd hver eftermiddag fra kl 16-17 tiden til 22-23 tiden.

    Jeg var ikke i tvivl om det var luft i maven smiley
    Biogaia dråber havde en lille effekt på hende.


Kommentér på:
kolik

Annonce