{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Kolik..? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen... Jeg ved ikke om min søn har kolik.. Men efter hvad jeg har læst på nettet så lyder det som om han har.. Han er 6 uger gammel og det startede i starten af sidste uge.. Han skriver som en gal i 1-3 timer om aftenen.. Det har været kl. Ca. 21-22 hver aften... Han er helt utrøstelig.. Han plejer at falde i søvn når man går med ham i barnevogn eller kører bil men når han har de her ture imellem 21-22 så er der intet at gøre.. Er der nogen af jer som har nogen gode ider til hvad jeg kan gøre... Måske nogen måder som hjælper på jeres børn mes kolik...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kolik..?
  • #1   25. jul 2012 Hej Michelle
    jeg har ingen erfaring med det, men prøv at ring og snak med din sundhedsplejerske -

    der er vist desværre ikke så meget at gøre- man kan få nogle specielle Koliksutteflasker (ved ikke om du ammer)

    og så kan du cykle med hans ben, for at hjælpe ham af med luften


  • #2   25. jul 2012 Er du sikker på han ikke går sulten i seng?
    Min datter gjorde nemlig også det samme, men det viste sig hun skulle have lidt mere pat -det hjalp -

    måske hvis du ammer mætter mælken ikke godt nok?


  • #3   25. jul 2012 Jeg har hørt om to ting du kan gøre ved kolik.

    1) masserer din bebs.
    2) passe på hvad du spiser hvis du ammer. Det kan give bebs av i maven. Min veninde fandt ud af at det der nan produkt gav hendes lille luft i mavsen som gjorde ondt da det ikke ville ud igen..


  • #5   25. jul 2012 vores dreng gjorde det også med at skrige sådan, men jeg ammede og fandt ud af at han var rigtig sulten snakkede med sp og begyndte flaske, nu gider han ikke mig mere og får kun flaske og er glad hele tiden og sover bare hele natten igennem uden noget gråd næsten ...
    Men kan anbefale Philps Avent flasker de er super gode smiley og der er anti kolik system i.


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #6   25. jul 2012 Vil også sige prøv flaske hvis du ammer måske bare til nat... Thea havde kolik i 4 mdr som stoppede brat da hun kom på flaske.. Så jeg havde et sultent barn i 4 mdr men blev presset til at blive ved at amme

  • #7   25. jul 2012 Jeg ammer ikke Oliver han har gået flaske fra dag 1 af men kan være jeg skal prøve med en anden flaske.. Måske et det fordi der er for meget drøn på dem jeg har... For han suger meget stærkt i dem når han er sulten og det kan være derfor han får ondt i maven m

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #8   25. jul 2012 Ja kiropraktor hvis du ikk har prøvet det...

    Men synes bare det er sent hvis det sku være kolik, det starter som regl ved 14 dages


  • #9   25. jul 2012 Vi bøvlede osse utrolig meget med kolik her! Og vi har fundet 3 ting som har virket 100% hos os:

    1. Sutteflasker fra Baby Born Free
    http://babybornfree.dk/shop/frontpage.html
    -De er lidt dyre men absolut ALLE pengene værd!

    2. Movicol junior. Vi kommer det i hendes aftenflaske, og det har bare givet hende ro, og hjulpet hendes mave rigtig meget.

    3. Når det var aller værst tog vi hende op på armen og lagde hendepå maven, så hun lå med måsen ind mod albueleddet og hovedet i hånden hvis du forstår.

    Hun havde en rigtig grim omgang, og hverken fys., kiropraktor, zoneterapi osv hjalp en pind. Der anbefalede vores sp movicol og der har intet været siden. smiley


  • #10   25. jul 2012 Vil også anbefale en kiropraktor. Har dog ikke selv oplevet kolik med min datter, men ved fra min egen mor, at det hjælper, er tvilling barn, og min søster og jeg havde kolik samtidig. Min mor tog os til kiropraktor, og så det hjalp os begge.

  • #11   25. jul 2012 Ja, der er nogle kiropraktorer der har speciale i babyer og mange undersøgelser viser at baby mange gange ikke kan koncentere sig om 2 smerter så hvis de har ondt i nakken eller skuldre efter fødslen og også har lidt bøvl med maven så kan de slet ikke hitte ud af det.. Min niece havde samme problem om efter at hendes nakke kom på plads kunne hun lige pludselig godt finde udaf at prutte også og hun blev glad..

Kommentér på:
Kolik..?

Annonce