{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

frygt for fødsel {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde som også frygter fødslen? Jeg frygter min helt vildt stadigvæk selvom det først er til Juli. Så frygter jeg det virkeligt sindsygt meget.

Håber det er noget man vænner sig til, men vil gerne høre om andre i samme båd? Og hvad de evt har gjort for at mindske frygten!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frygt for fødsel
  • #1   27. jan 2009 Jeg ved ikke om det er decideret frygt ... men jeg skal også føde til juli .. Men det blir nok en frygt når det nærmer sig juli måned ..

• #2   27. jan 2009 Ja jeg var også meget bange for min fødsel , men som terminen nærmere sig vil man bare gerne have fødselen overstået.

• #3   27. jan 2009 Jeg skal også føde i juli...men lige p.t. så glæder jeg mig faktisk.
    Spørg mig igen om nogle måneder *S*

Flere har nævnt at man ikke når at blive bange og den følelse der kommer, når du ligger med baby, den opvejer al den smerte du har haft.

• #4   27. jan 2009 uhhh jeg husker min 1 graviditet..... 8 mdr var jeg skrækslagen for fødslen og troede bestemt ikke jeg kunne finde ud af at føde..
    ALT hvad folk sagde og alt hvad de fortalte sugede jeg til mig og jo flere skræk historier jo mere nervøs blev jeg !
    da dagen endelig kom gik det bare som smurt og tog kun 3 timer.....

mit råd.... se ikke noget i tv om fødsler og lyt ikke til hvad andre folk fortæller......
    du vil have erfarne mennesker omkring dig der nok skal hjælpe dig igennem det og selvf skal det nok gå...
    men lad være at høre på alle de historier folk har.... der er ikke 2 fødsler der er ens smiley

• #5   27. jan 2009 Indtil det blev bestemt at jeg skulle have et planlagt kejsersnit, frygtede jeg også fødslen helt vildt.... specielt smerterne, da jeg har en smertetærskel på 0

• #6   27. jan 2009 Hvorfor skal du have pks louise?

Jeg var også bange men det forsvandt faktisk jo tættere vi er kommet på men nu efter jeg er begyndt at have opstart til det så er jeg sgu begyndt at blive nervøs igen for satan det gør dælme ondt.. :S Og veer skal jo gøre meget mere ondt end bare opstarten smiley

• #7   27. jan 2009 Nana: Fordi jeg venter enæggede tvillinger. De deler moderkage, og lægen mener det er bedst med pks. Og den var jeg hurtigt med på... smiley

• #8   27. jan 2009 Enig med Anja S mange mennesker er så gode til at komme med alle skrækhistorierne unden at de måske tænker over det eller mener det på den måde. Ingen kvinder reagere ens under en fødsel og ingen kvinder ved hvordan det føles at føde et barn før de er i det. Men vær sikker på at alt hvad jordemoderen gør og råder dig til under fødslen er hvad hun mener er det bedste for dig og barnet. Du vil være i gode hænder. Og hvis du er meget bange er det en god ide at fortælle din jordemor om det allerede nu og få hende til at skrive det ind i din journal sådan så når tiden kommer du kommer over så ved de hvordan du har det og at de måske skal tage lidt ekstra hånd om dig.

• #9   27. jan 2009 jeg frygter det ikke selvom det er 2gang og jeg ved hvad jeg skal igennem.. men lad vær med at tænke på det.

• #10   27. jan 2009 Det eneste jeg frygtede ved fødslen var at jeg ikke selv kunne, men så snart man ligger der skal det bare overståes...
    Jeg endte med ikke at kunne selv, og min største frygt gik så i opfyldes, men kan da sige nu at det faktisk ikk var så slemt som jeg troede...

• #11   27. jan 2009 Jeg frygter os fødslen helt vildt , men jeg prøver at tænke sådan på det at det bliver det vildeste lig bagefter ... Jeg er nu mest bange for at sprække .. Og for at det skal gå alt for stærkt ... (Det ligger nemlig til familien) .. Samtidig så har jeg heller aldrig glædet mig så meget til noget som jeg gør til fødslen (eller til lig når hun er kommet ud :p)!!!!

• #12   27. jan 2009 Det er klart at man frygter en fødsel, for som førstegangs fødende har man aldrig prøvet det før smiley

Men vi kvinder er født til at føde, det er et naturtalent vi har, og når man er i situationen, så følger man bare sin krop, jordmoder osv og så er man godt i gang smiley

Det skal nok gå smiley

• #13   28. jan 2009 venter nummer 4 og denne gang er jeg faktisk bange. alle de andre fødsler er gået fint og lidt for hustig hehe men nu er jeg skrækkslagen. ved ikke hvorfor men sån er det vist bare *gg*
    når i juli er i sat til? jeg er sat til den 29 smiley

• #14   28. jan 2009 Alle mine veninder har det også med at fortælle deres skræk historier, selvom de slet ikke har børn :). Håber bare at min tager 5 mn eller noget *GG*. Har også en meget lav smerteterskel vil jeg mene, men er mest bange for at sprække.

Hvis man får store babyer, får man så kejsersnit? Hvad hvis man er overvægtig?

Hvor jeg har frabedt at vide noget mens jeg er der, men det er ikke altid de fatter det syntes jeg. Men jeg ser absolut intet om fødsler eller læser ikke om svære fødsler!!!.

Men snakker med jordmor om det, når jeg engang altså bliver indkaldt til det første besøg-

• #15   28. jan 2009 Altså, jeg var også helt vildt bange for og føde, for man vidste jo ikke hvordan veer føles, og hva nu hvis jeg bristede dernede, eller det hele bare gik galt osv, og jeg havde regnet med at når jeg endelig skulle føde ville jeg være pisse nervøs og begynde og storetude osv. men da mit vand gik, der var det bare som om man næsten havde prøvet det før, var slet ikke nervøs, eller jo en lille smule, men det var meget minimalt, men blev bare meget spændt, for nu var det sQ nu, dte man havde gået og ventet på i så lang tid...
    så bare rolig, det hele skal nok komme, bare tag det stille og roligt, og når du får veer eller vandet går, så bare træk vejret stille og roligt, og så bare finde de ting du skal have med på sygehuset når det er...
    det er i hvert fald hvad jeg gjorde, og det hele kom bare af sig selv...

Held og lykke med det... (:

• #16   30. jan 2009 Tak for alle svarende, et eller andet sted beroligede det mig at jeg ikke er den eneste der har det sådan!!.

Jeg tror også selv på at når jeg står i den situation at vandet går og nu er det nu, vil jeg glæde mig helt vildt til at se den lille ny. For jeg glæder mig helt vildt til at se vores barn!!

Kommentér på:
frygt for fødsel

Annonce