{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

ammestop-- {{forumTopicSubject}}

jeg stopper min amning af flere årsager...
Og har fået at vide af mine veninder, min mor og hørt her inde.. om den pille man skal have fat i...
Da jeg stoppede amningen med min datter stoppede jeg dog uden pillen da jeg ikke viste det..

men så ringede jeg til min læge idag for at høre om jeg kunne få den pille fordi jeg stopper min amning. hun sagde at jeg helst skulle stoppe uden pillen. da pillen kun var til folk der havde ammet længe eller et pludselig tab af barnet fx... øhhhhh. okay så stopper jeg bare uden.. synes bare det var underligt da min veninde fik pillen på sygehuset....
min læge fortalte mig at den pille kunne have mange bivirkninger.. så kunne man stoppe uden var det helt klart bedst. så hun ville ikke udskrive en til mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ammestop--
  • #1   17. apr 2009 hmm mystisk. hva bivirkninger kan det være??

  • #2   17. apr 2009 Jeg fik den oppe på sygehuset, da jeg opgav mens vi lå på neo.. Men jeg har altså oss hørt at det skulle være bedst at holde uden...

  • #3   17. apr 2009 ja hun fortalte mig ikke ang. bivirkerninger.. så kan desværre ikke svare på det.. men nu har jeg hørt af mange også flere her inde fra at man skal have den pille.. synes sku det er underligt min det ene bryst er spændt og varmt.. det andet.. vil ik rigtigt produksere mælk så der er ingen problem.

  • #4   17. apr 2009 Hmm.. Det er da mærkeligt.. For du kan jo få brystbetændelse at ikke og få den.. Jeg fik den da jeg stoppede med og amme, og jeg havde ingen bivirkninger..
    Bivirkninger er feks træthed, kvalme, og det kan være farligt og køre bil når man tager dem, stod der i min folder deri.. Men jeg mærkede ikke til nogle af delene...


  • #5   17. apr 2009 ej helt ærligt. din læge får det jo til at lyde farligt. ja mange har da fået den pille. og træthed og kvalme er sku ikke farligt. og må ikke køre bil, jamen så bliver man da hentet eller tager offentlig transport. ! hvorfor skulle du ikke kunne få den pille? Har du sagt til hende hvordan det står til med et spændt og varmt bryst??

  • #6   17. apr 2009 da jeg stoppede min amming, gjorde jeg det osse uden den pille, da det var mellem jul og nytår og min læge havde lukket...

    jeg synes nu ikk det var så slemt at stoppe uden...


  • #7   17. apr 2009 ~ ~Natalie's momse~ ~
    det der er tralst er jo de knuder jeg får med mælk der danner sig.. og kan ikke massere dem væk.. og har forklaret min læge det, men så sagde hun jeg bare skulle ligge barnet til eller bumpe-.. .. blev sku skuffet for der er grunden til barnet ikke ligger og ammer.. skal han ligges til.. så er jeg jo lige vidt. synes jeg.

    men fik du de knuder og hvad gjorde du


  • #8   17. apr 2009 louise synes det er svært.. nu har jeg lige sidder med brystpumpen for at tage det værste.. det hjalp noget på det.. men så ender det nok med jeg skal pumpe igen og igen og igen eller

  • #9   17. apr 2009 Jamen, det kan godt være det lyder dumt nu.. Men tror du ikke vagtlægen kan hjælpe dig så? Nogen gange vil de, det har en af mine veninder fået gjort..
    Der er jo ikke noget farligt ved de piller.. Jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget af og stoppe uden dem..


  • #10   17. apr 2009 ved ikk synes det er pinligt at ringe til vagtlægen.. så skal jeg da først gøre det i morgen...---- kan da heller ikke se hvis pillerne skulle være så farlig altså helt ærlig...

  • #11   17. apr 2009 Nej, for hvis de var det, gav de det jo ikke ud til folk.. Syntes det er noget underligt noget hun siger.. :s
    Det var bare jeg tænkte du jo kunne få dem imorgen så.. Du skal jo tage dem i to dage..


  • #12   17. apr 2009 Christina nu med en søn i familien *:
    jeg fik lidt knuder og ¨når det var slemt blev hun lagt til og tilsidst var dér ikk mere mælk tilbage...

    når jeg lagde hende til var det kun få at tage spænninger og knuder, så det var ikk hver gang hun skulle spise, hun blev lagt til


  • #13   17. apr 2009 okay så vil jeg prøve at gøre det uden er bare bange for betændelse.. det er det jeg frygter mest..

  • #14   17. apr 2009 Jeg synes altså du skal lytte til hvad din læge siger, hun ved jo bedre end alle os andre herinde som jo ikke er læger.
    Prøv det weekenden over, og så ring til hende mandag morgen hvis det er helt afhelvedes til.

    Men må jeg spørge hvorfor du gerne vil stoppe? Det er jo bedst for bebs at få moders mælk *s*


  • #15   17. apr 2009 malene den med sexlyst er ik så dårlig hahahahh

    missy jeg stopper fordi mine byrstvorter er rent kød og det gør så ondt har forsøgt med suttebrikke brikker og det gik også fint i starten.. så sagde min sundhedsplejeske jeg skulle malken ud indtil mine vorter er helet da de virkelig ser forfærdilig ud og gøre så ondt. men når jeg malker 5 gange om dagen som hun siger jeg skulle , kan jeg ikke engang få mælk nok ud til at mætte ham, da han spiser 60 og kan kun få 10 ml ud af det ene bryst af gangen og 30 uf ad det andet og der kommer bare ikke mere lige meget hvor meget og tit jeg pumper...så han får mme ved siden af ellers var han dø af sult.. mine vorter er stadig ikke blievet pæne efter jeg startede i tirsdags. da punmpen også river lidt i såret når den pumper.. så kan simpelthen ikke holde den smerte ud mere.. så opgiver...


  • #16   17. apr 2009 Ja okey det kan jeg satme godt forstå. Ammning skal jo også være hyggeligt for begge parter og det er det jo bestemt ikke for jer, når han ikke bliver mæt og du har så ondt. Jeg kan godt huske det med min datter, der måtte jeg stoppe efter 4 måneder fordi hun ikke blev mæt nok og sp sagde jeg skulle amme først og så give hende mme bagefter men det blev noget være rod med en skrigende sulten baby og en flaske i micro og det kunne bare ikke gå hurtigt nok, så jeg opgav også ret hurtigt. Jeg hadede bare de flasker, synes det var så besværligt når man skulle ud og så om aften når de skulle vaskes smiley Åhhh neJ!
    Nu er jeg jo gravid igen og venter en dreng til August, jeg er lidt bange for jeg ikke kan amme, da jeg for 1½ år siden fik lavet en brystforstørrende operation. Men kom til at tænke på, gjorde det ondt i starten da du ammede ham, altså det som de kalder efter veér, har hørt det skulle være værre med nummer 2 barn ? Hvad er din erfaring der?
    Og forresten tillykke med ham smiley


  • #17   17. apr 2009 nej det er nemlig ikke hyggeligt.. jeg sidder med tåre i øjenen når han skulle spise og som min sundhedsplejeske siger så spænder jeg i kroppen når det gør ondt og det gør så at mælken også spænder , altså at det er svært for barnet at få mælen ud.. og så bliver han urolig og jeg også da det gør ondt.
    Ang med efter veer ved jeg ikke helt hvad du mener.. altså jeg har haft kraftiger efterveer denne gang i forhold til første gang og det var især når jeg skulle amme.. så kom der mange men det havde de sagt på sygehuset de godt kunne være stykke der.. men efter 3-4 dags tid var det væk... heldigvis for de var sku lige så tralse for begyndelse på veer.. heheh


  • #18   17. apr 2009 Ja det er præcis det jeg mener med efterveer, at livmoderen trækker sig sammen når der ammes og det skulle gøre rigtig meget mere ondt 2 gang.

  • #19   17. apr 2009 bivirkninger ved dostinix/cabergolin som er den medicin man får og somogså bruges ved f.eks parkinsson

    Meget almindelige:
    Kraftesløshed.
    Abdominalsmerter, dyspepsi, gastritis, kvalme.
    Svimmelhed, hovedpine.

    Almindelige:
    Opkastning, obstipation.
    Hedeture, hypotension, ortostatisk hypotension.
    Mastalgi.
    Depression, døsighed.

    Ikke almindelige:
    Raynauds syndrom, palpitationer, epistaxis.
    Benkramper, uvarslede søvnanfald, synkope.
    Acne, hudkløe, hududslæt.
    Hemianopsi.

    Sjældne:
    Paræstesier.


    Bør anvendes med forsigtighed ved aktuel eller tidligere ulcussygdom, psykisk sygdom, pleurapulmonale forandringer, hypertension og kardiovaskulær sygdom samt ved samtidig behandling med lægemidler, der kan påvirke blodtrykket. Pga. risiko for ortostatisk hypotension bør blodtrykket kontrolleres både liggende og stående, især initialt. For at modvirke ortostatisk hypotension, specielt i begyndelsen af behandlingen, bør der foretages en gradvis dosistitrering.
    Episoder med uvarslede søvnanfald er beskrevet, og patienten bør løbende udspørges og advares mod disse symptomer.
    Forsigtighed tilrådes ved alvorlig nedsat leverfunktion, og dosis bør reduceres


  • #20   17. apr 2009 missy ja for mit vedkommende gjorde de mere ondt her anden gang.. elers er det fordi jeg ikke kan huske første gang, men underligt de efterveer kommer når man ammer det fatter jeg ik.

    bonnie okay der er faktisk pænt mange bivirkninger.


  • #21   17. apr 2009 Christina>> DA jeg stoppedemed at amme fikjeg hellerikk nogle pille, og det gik fint nok... Havde hverken ømme bryster eller noget...

  • #22   17. apr 2009 hov glemte lige at sige at det er noegt jeg har sakset fra en hjemmeside om medicin - ikke noget jeg selv ved !!!

  • #25   17. apr 2009 jeg ville ik amme fra start a så jeg fik 2 piller allerede e´fter jeg havde fået kejsersnit

  • #26   17. apr 2009 Ihh kender godt dit problem. Min amning ville heller ikke fungere. Mine brystvorder blev helt blå og det gjorde bare så ondt. Oliver har så fået suppleret op med flaske siden han var 14 dage, han blev 3 mdr igår. Jeg stoppede med at amme i mandags, da der ikke engang var nok til han kunne få en gang i døgnet længere. Onsdag havde jeg spændinger og en brændende fornemmelse i det ene bryst, men det forsvandt dagen efter, og har ikke mærket noget til det siden.

  • #27   18. apr 2009

    jeg stoppede da osse bare med at amme... snakkede ikke med lægen eller noget om det... ingen problemer der...


  • #28   18. apr 2009 kan se idag min brystvorte er helt opløst pga natten. hvor de har været fugtigt og ammeindlægget var driv våd..

  • #29   18. apr 2009 så skal du ha fatt i lægen igen og sige du bliver brystspænt meget hurtig gerne overdrive lidt så får du de piller der.

  • #30   18. apr 2009 Jeg vidste heller ikke man skulle havde en pille når man stopper.. havde heller ingen problemer med at stoppe uden.

  • #31   18. apr 2009 hejsa piger.
    jeg fik piller til at stoppe det og jeg fik for første gang store bivirkninger af piller.
    jeg besvimede og kastede op og følte ikke jeg havde kræfter til at gå..
    så der er forskel på hvordan man får det.


Kommentér på:
ammestop--

Annonce