{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

ammestop... {{forumTopicSubject}}

Hjælp, jeg er bare vildt fustreret...Min datter er ved at være 8 måneder nu, og ammer stadig engang imellem... Hun vågner mellem 10 og 20 gange om natten og vil lægges til... Sys det er ved at være for hårdt, og det er selvfølgelig heller ikk godt for hende ikk at få sin søvn... Jeg har snakket med min sundhedsplejersk om det, og gav mig et råd om at smørre eddike på brystvorterne, men det stædige rad var sku ligeglad og spise alligevel... Hun foreslog mig så at ta til læge for at få medicin til at stoppe amning... Jeg har så fået de piller, men ka ikk få mig til at ta dem... Sys det er synd for min datter, når hun er så glad ved brystet, men på den anden side er jeg bare kørt mega sur i det... Nogle der har nogle gode råd? Kram Isabella


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ammestop...
  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #1   23. aug 2008 prøv evt med vælling, det mætter utrolig godt, og de holder dem mætte natten igennem.

  • #2   23. aug 2008 Hun har aldrig været van til flaske, så den vil hun ikk ta... vi har prøvet

  • #3   23. aug 2008 victorias mor: Vi har prøvet med vælling, men gider hun ikk ha ret meget af... Det er ikk for at hun er sulten... tror det er trygheden hun får ved brystet... for hun sutter bare kort tid, så sover hun igen...

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #4   23. aug 2008 kan du så ikke prøve at have hende til at ligge i dine arme tæt til brystet men med en sut i munden og evt hendes dyne omkring sig. Så vil hun stadig have trygheden ved at ligge ved dig og så lidt efter lidt vænne hende til at hun bare får sutten mens hun ligger i hendes seng?

  • #5   23. aug 2008 det har mine også gjort og jeg har bare haft dem i sengen hos mig og så sovet videre mens jeg ammer.
    8 mdr. er jo ikke vildt længe at amme, jeg ammer stadig arthur og han er 2


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #6   23. aug 2008 at amme er jo en smags sag. Hvis man ikke længere syntes det er hyggeligt eller man er kørt surt i det, så syntes jeg man skal stoppe. JEg stoppede med at amme victoria fuldt ud da hun var 3 mdr, da jeg ikke havde noget eniergi fordi hun spiste 1-1½ time ved hver bryst, også holdte hun 10 min pause også var det på den igen. Det vil jeg ikke kunne holde til. hun er også 2 år nu.

  • #7   23. aug 2008 men nu lyder det jo ikke som isabella har lyst til at stoppe.


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #8   23. aug 2008 victoria havde heller ikke lyst til at stoppe. Men hvis moren ikke har lyst og er kørt surt i det eller bare ikke finder det hyggeligt længere skal hun da ikke dømmes.

  • #9   23. aug 2008 kan da absolut ikke se at jeg dømmer hende. jeg kom med et råd til den situation hun sidder i, da jeg fik forståelsen af at det var det hun gerne ville have.
    og hvis man har det godt med sit valg er der jo ingen grudn til at føle sig ramt, ligegyldig hvad andre mener og siger


  • #10   23. aug 2008 ka ikk selv finde ud af hva jeg vil... er kørt sur i det, men på den anden side sys jeg også det er synd for frederikke da hun trods alt kun er 8 måneder, og havde håbet på at ku amme t hun var 1 år... Hun ligger mellem os... sys vi har prøvet alt, men hun er en meget bestemt dame det ved hvad hun vil ha... hun blir ved med at skrige til hun kaster op, hvis ikk hun får pat... Hun spiser ikk ret meget i løbet af dagen, fordi hun fylder sig så godt om natten, og der er mange ting hun heller ikk vil ha... Blender stadig noget af hendes mad... ellers kaster hun op... Jeg er nød til at gå i seng kl 8 smmen med hende, for hvis jeg går ned, så vågner hun... Sys der er ved at være lidt træls...

  • #11   23. aug 2008 det lyder lidt som om hun er kørt sur i det med maden.
    jeg har gjort det med mine at jeg bare har ladet dem blive ammet og så givet dem ting de selv har kunnet sidde og spise altså skorper, agurkestænker riskiks olign.
    om aftenen har jeg bae ammet dem i søvn på sofaen og ladet dem ligge der til jeg er gået i seng,og så taget dem med. barnet får søvn og man mister ikke selv hele aftenen


  • #12   23. aug 2008 det var selvfølgelig en ide... tror jeg vil se hvordan det går i nat, og så ta stilling t imorgen om jeg tar de piller

  • #13   23. aug 2008 Hvad med en sut?? Den dækker jo sutte-behovet og giver tryghed. Der er jo også nogle der siger, at når barnet ligger tæt på moren, vil det have mælk/bryst hele tiden, fordi barnet kan lugte moren/mælken og derfor bliver stimuleret

  • nina h
    nina h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 31
    #16   23. aug 2008 hehe ditte, du lyder som om du kunne være mig, jeg har gjort det samme med min oliver lad ham sutte, til han sov, og være i stuen til vi gik i seng, og malou sutter også til hun sover, så bliver hun lagt i stuen til vi hopper i seng, hvis hun så vågner når vi flytter hende, får hun lige en tår og så sover hun igen, men hun sover hos mig, så sover hun fra middnat til kl er mellem 7 og 8.30... men lægger vi hende ind uden vi går med så vågner hun hele tiden, tror de godt kan li da kan høre os, når der så bliver for roligt vågner de...jeg stoppet med at amme oliver da han var 1 år og 6 måneder der gad jeg ikke mere, og sagde kun nej en gang og så har han aldrig spurt efter det siden....

  • #17   23. aug 2008 nina, det vil jeg give dig ret i og altså med at de de mest trygge når de kan høre at der er nogen. tror det er rent overlevelses instinkt, at de skriger når de bliver forladt

  • #18   23. aug 2008 et spørgsmål til jer der ammer børnene i søvn, Hvad med at bøvse? for de ikke vrøvl med maven?

    Spørg fordi jeg ikke ved det og ikke for noget andet,


  • #19   23. aug 2008 min børn har aldrig bøvset og har aldrig haft problemer, altså heller ikke om dagen

  • #20   23. aug 2008 Hvis du ikke selv har lyst mere så tag en kold tyrker.
    Det tager ca 3 nætter..
    Det er da også synd for din datter at hun er så urolig hver nat. Der er ikke meget kvalitietssøvn over dét !

    Og det er ikke synd for hende. Hun kan få tryghed på mange andre måder smiley ... Det er kun i øjeblikket hvor hun tigger brystet at det er synd for hende.
    LIge så snart hun er vænnet helt fra så vil hun aldrig tænke over det mere !



    Diana Racers - Min søn var flaskebarn fra han var en måned gammel ( jeg havde desværre meget lidt mælk og valgte at få 100% over til erstatning til sidst ) og fra han var et par måneder gammel fik han sin natflaske mens han lå i sengen om natten. Jeg tog ham ikke op, gav ham bare flasken direkte ned i vuggen som stod ved siden af vores seng. Og derefter slukkede jeg lyset og vi sov videre...
    Der har aldrig været problemer med luft i maven eller bøvser der sad på tværs smiley
    ( Og heller ikke problemer med mellemørebetændelse som nogen siger kan komme hvis man giver flaske når barnet ligger helt ned )


  • #22   23. aug 2008 Luise s... Hun vil ikk bruge sut... ka vi simpelthen ikk få hende t...

    Jeg ser hvordan det er i nat, og hvis det ikk er bedre, tror jeg jeg tar de piller imorgen...
    Tak for alle de super dejlige råd allesammen...


Kommentér på:
ammestop...

Annonce